Batus Skrevet 7. mars 2019 Skrevet 7. mars 2019 Jeg har diagnoser som unipolar( deprimert uten energi)og PMDD( alvorlig pms), og en del angst i kjølvannet av livet som utmattet og trist. Jeg har jobbet deltid i flere år, men måtte etterhvert gi opp, da symptomene og konsentrasjonssvikten tok helt over. Jeg har to flotte barn og en snill mann( som jobber mye!). Uten dem hadde poenget med eksistensen vært nær null!. Likevel er livet tomt og ensomt; har ikke venner, sliter med husarbeidet og sover/ hviler før barna kommer hjem. Klarer ikke å lese lenger, og leter etter noe enkelt å drive foruten vasking. Er det noen der ute som har en liknende tilværelse og med samme diagnoser? 0 Siter
Pallida Skrevet 7. mars 2019 Skrevet 7. mars 2019 Jeg er i til dels samme situasjon. Det som gir meg glede og inspirasjon er hage og blomster. Jeg har i vinter sådd en hel del ulike frø inne, og det er så gøy å se de små grønne spirene titte opp etter hvert! Planlegge... Drømme... Ha noe å se fram til... Lære noe nytt... Mestre... Det gir så mye! Mitt prosjekt er ganske omfattende, og via min entusiasme har det også blitt noe som engasjerer både familien og venner. Det har liksom blitt min "greie", og et levende og positivt samtaletema, i motsetning til så mye annet av det som utgjør mitt liv og hverdag. Kanskje noe å prøve? Det er jo så mye å velge i, både av blomster, urter og grønnsaker. Trenger ikke ha verken stor plass inne eller ute for å få til noe. Ikke krever det all verden, heller, av verken tid eller penger, om man holder det enkelt. Ellers kan kanskje yoga og/eller mindfulness være noe å prøve? Enten ved å gå på kurs om du har mulighet og ork, eller på egenhånd hjemme. Du finner masse øvelser på YouTube. Sjekk ut yin yoga, for eksempel; rolige, enkle øvelser med god effekt på anspent muskulatur. 0 Siter
Batus Skrevet 7. mars 2019 Forfatter Skrevet 7. mars 2019 Hei og tusen takk for svar! Jeg er veldig glad i naturen, har hund som trekker meg ut morgen og kveld, har ikke noe valg, men er sjeleglad for alt den hunden har gjort for meg og barna! Jeg har bestemt for å ta ett bilde hver dag på tur, og har fått til det( noen er fine!). Jeg har tenkt på å så noen roser ute i hagen, litt annet enn bare blomster i krukker. Men, så har det selvfølgelig oppstått et annet helseproblem i familien; min kjære sønn på 14, har fått alvorlig pollenallergi. Jeg er ekstra følsom på våren, med alt lyset og alle forventningene den symboliserer. Sønnen min har allerede merket pollen i lufta,. jeg blir så trist på hans vegne! Vel, da kan jeg ikke dyrke blomster ... . Jeg har problemer med konsentrasjonen; mer enn noen gang. Tenkte å undersøke enkelt vevarbeid, ser det finnes mange størrelser på dem. Sønnen min kan hjelpe meg da han et så flink med hendene sine. Jeg kan jo ikke gi opp, selv om det er så vanskelig med kontinuitet og utvikling av en hobby. Takk for tankene dine! 0 Siter
Pallida Skrevet 7. mars 2019 Skrevet 7. mars 2019 19 minutter siden, Batus skrev: Hei og tusen takk for svar! Jeg er veldig glad i naturen, har hund som trekker meg ut morgen og kveld, har ikke noe valg, men er sjeleglad for alt den hunden har gjort for meg og barna! Jeg har bestemt for å ta ett bilde hver dag på tur, og har fått til det( noen er fine!). Jeg har tenkt på å så noen roser ute i hagen, litt annet enn bare blomster i krukker. Men, så har det selvfølgelig oppstått et annet helseproblem i familien; min kjære sønn på 14, har fått alvorlig pollenallergi. Jeg er ekstra følsom på våren, med alt lyset og alle forventningene den symboliserer. Sønnen min har allerede merket pollen i lufta,. jeg blir så trist på hans vegne! Vel, da kan jeg ikke dyrke blomster ... . Jeg har problemer med konsentrasjonen; mer enn noen gang. Tenkte å undersøke enkelt vevarbeid, ser det finnes mange størrelser på dem. Sønnen min kan hjelpe meg da han et så flink med hendene sine. Jeg kan jo ikke gi opp, selv om det er så vanskelig med kontinuitet og utvikling av en hobby. Takk for tankene dine! Så bra du har hund som drar deg ut på tur. Det i seg selv, samt å være i naturen og å ta bilder er jo alle fine kilder til påfyll. Du kan nok fint dyrke fram noen planter selv om din sønn har pollenallergi. Han kan umulig være allergisk mot all pollen. Det mest vanlige er jo å reagere på pollen fra gress og visse tresorter. Lykke til, hva enn du finner på. Det viktigste er å ha noe som gir deg mening og mestring i hverdagen. 0 Siter
Batus Skrevet 7. mars 2019 Forfatter Skrevet 7. mars 2019 Jeg skal undersøke saken! Form og farge er bra for sinnet! Lykke til for deg også! Du vet nok mye om å slite med helsa! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.