Gå til innhold

Jeg vil dø!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg vil ikke leve lenger.

Gutt, 14

Anonymkode: bbbac...e36

Endret av Ann Christin
Innlegget er ryddet for farlige doser medisiner.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det skal jeg ikke svare deg på, du bør finne noen å snakke med, noen i familien eller en venn, gjør det med en gang. Å hvorfor vil du dø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke leve lenger.

Gutt, 14

Anonymkode: bbbac...e36

Ingen her kan svare deg på dette.

Skjønner at du har det vondt. Det finnes hjelp å få så du kan få det bedre. Har selv vært der du er og jeg har fått det så bra at livet mitt er levelig. Ditt kan du også komme.

Hvis du ringer mental helses hjelpetelefon så er det mange der som er fine å snakke med. De kan også gi deg råd om veien videre. Eller ring legevakta, der er det også hjelp å få

Telefon nr til mental helses hjelpetelefon er 116123

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.3.2019 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke leve lenger.

Gutt, 14

Anonymkode: bbbac...e36

Hei:-)

På denne nettsiden er det slik at ingen har lov til å svare deg på et slikt spørsmål. blant annet fordi vi ønsker å hjelpe folk til å leve og ikke til å dø. 

Hva er det som er så vanskelig i livet ditt at du ikke ønsker å leve lenger? Har du noen du kan snakke med om hvordan du har det nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, frosken skrev:

Hei:-)

På denne nettsiden er det slik at ingen har lov til å svare deg på et slikt spørsmål. blant annet fordi vi ønsker å hjelpe folk til å leve og ikke til å dø. 

Hva er det som er så vanskelig i livet ditt at du ikke ønsker å leve lenger? Har du noen du kan snakke med om hvordan du har det nå?

Jeg bare orker ikke mer. Alt føles helt uutholdelig og håpløst. Jeg har ingen rundt meg som jeg kan snakke med. Det er uansett ingen som vil bry seg om hvordan jeg har det.

Anonymkode: bbbac...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare orker ikke mer. Alt føles helt uutholdelig og håpløst. Jeg har ingen rundt meg som jeg kan snakke med. Det er uansett ingen som vil bry seg om hvordan jeg har det.

Anonymkode: bbbac...e36

Jeg er helt sikker på at det er noen rundt deg som vil bry seg om hvordan du har det! Men når man har det veldig vanskelig, så skjer det noe med måten man tenker om andre på. 

Det er ganske mange ting som kan gjøres for å  hjelpe deg i en slik situasjon. Men for at noen skal kunne gjøre det, så må du fortelle noen at du har det veldig vanskelig. Hvis du ikke synes du kan snakke med foreldrene dine eller andre slektninger om dette, så kan du snakke med helsesøster eller en lærer på skolen. Dersom du snakker med en lærer, så kan han eller hun hjelpe deg med å finne ut av hvordan få hjelp. 

En annen mulighet er å gå på helsestasjon for ungdom. På en del av disse helsestasjonene jobber det også en psykolog. 

Akkurat nå i kveld, så synes jeg du skal ta kontakt med "Kors på halsen", som er en hjelpetjeneste rettet mot barn og ungdom, og hvor du anonymt kan snakke med en voksen for å komme i gang med å finne løsninger.  https://korspaahalsen.rodekors.no/ 

Jeg håper du velger å snakke med noen. Jeg er helt sikker på at det finnes folk som vil hjelpe deg og som blir berørt av at du har det så dårlig. Prøv å mobiliser krefter til å snakke med noen om hvordan du har det. 

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kjære deg ❤️ hjerte mitt blør når jeg leser om en 14 år gammel gutt som ikke ønsker å leve lenger. Håper at du er i livet nå og at du rekker å lese det jeg holder på å skrive til deg nå. Jeg var 13 år gammel da jeg prøvde å ta mitt eget liv. Jeg hadde det fryktelig vondt og jeg følte at ingen forsto meg, men i dag er livet annerledes. Jeg sitter hær i min egen leilighet og nyter hvert lille sekund jeg lever. Når man ønsker å dø så er det ofte et eller anna man har lyst til å rømme fra. Enten det er snakk om smerter, problemer eller frykt. Jeg håper at du velger å leve! Hvis du ønsker å straffe noen med å ta live ditt ( mobbere) så kan jeg fortelle deg at det er ingen andre enn du og de som er glad i deg som kommer til å lide. Hvis det er snakk om gjeld, at du har vært eller er i et rus miljø og skylder de penger så kan du prate med helsesøster om det og flytte til en annen by du og familien din. Er det snakk om voldelige foreldre så kan du ta kontakt med bv og et tips fra meg er å prøve å ta video eller lydopptak sånn at du har bevis. Er det snakk om at du ikke får til skolen/ det sosiale livet og ikke har venner så finnes det ppt og grupper på fcb der du kan bli kjent med folk som har samme interesser. Er du drit lei av livet så Finn deg en hobby. Noe å gjøre. Er du homofil, bifil eller trans så gjør det ingen verdens ting! Du er et menneske til syvende og sist. Hva du liker har ingen noe med. Hold ut til du blir 18. Jeg kan love deg at live kan bli mye bedre! Da kan du reise, oppleve nye ting, og gjøre som du vil. Just stay strong! Fortell meg gjerne probleme ditt sånn at jeg kan prøve å komme med råd og hjelpe. Det finnes alltid en løsning! Bare ikke gi opp

Anonymkode: 332ef...67d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 7.3.2019 den 19.13, AnonymBruker skrev:

Jeg vil ikke leve lenger.

Gutt, 14

Anonymkode: bbbac...e36

Du er altfor ung og jeg fikk helt vondt inni meg da jeg leste dette. Aldri gi opp. Alt kan bli bra. Du må leve. Håper på at du tar til fornuft. Det fins mennesker som bryr seg om at du har det bra. 

Alt kan bli bedre. Husk det. 

Jeg har selv vært nede en del ganger i løpet av livet mitt men jeg finner metoder for å komme meg opp igjen. Håper at du også klarer å se positive ting igjen og at du vil få det bra. 

Klem 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var på din alder tok en venninne livet sitt. Det var et stort sjokk for oss alle, og noen av oss sliter selv den dag i dag. Det påvirket så mange fler enn det man kanskje skulle tro. Ta en tur til legevakten eller fastlegen. De kan hjelpe deg!

Anonymkode: ff0a5...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare en ide, men kanskje du har nytte av å se episode 2 av Helsesista på TV2?  Ikke ta overdose. Jeg bryr meg 💛

Anonymkode: ff0a5...c32

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bare orker ikke mer. Alt føles helt uutholdelig og håpløst. Jeg har ingen rundt meg som jeg kan snakke med. Det er uansett ingen som vil bry seg om hvordan jeg har det.

Anonymkode: bbbac...e36

Det er ikke uvanlig å føle det slik når man er 14 år. Jeg mener ikke å bagatellisere, men det er mange voksne som husker at de i en periode i tenårene var langt nede og ikke så noen utvei. Det er helt sikkert noen som bryr seg og alt kan bli bedre hvis du snakker med noen. Frosken har gode forslag til hvem.

Anonymkode: c877a...a18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner rundt hvem noen er.

Ellers ser jeg du har fått gode råd. Du kan også ta kontant med helsesøsteren på din skole eller i ditt distrikt. Mental helse har en hjelpetelefon du kan nå på 116 123.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg skrev ett innlegg om at jeg også ønsket å dø for en kort stund tilbake. Jeg visste egentlig ikke hva jeg ville med det, men måtte tømme tankene mine til noen. Men i motsetning til deg er jeg voksen og jeg vet hva slags støtteapparat som finnes der ute og at det er ikke sant at ingen bryr seg. Det er bare vi som føler det slik når verden går imot oss. 

Vær så snill å lov oss alle her at du søker hjelp. 

Anonymkode: 7cedc...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, Ann Christin skrev:

Tråden er ryddet for spekulasjoner rundt hvem noen er.

LOL

Ellers lurer jeg på hvorfor noen tråder om selvmordstanker, selvmordsimpulser, OG selvmordsmetoder får stå, mens andre blir slettet!?

Anonymkode: b442e...e37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

LOL

Ellers lurer jeg på hvorfor noen tråder om selvmordstanker, selvmordsimpulser, OG selvmordsmetoder får stå, mens andre blir slettet!?

Anonymkode: b442e...e37

Er det nødvendig å skrive sånt i denne tråden?  Trådstarter er muligens 14 år, og det går vel an å vise litt hensyn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skrev ett innlegg om at jeg også ønsket å dø for en kort stund tilbake. Jeg visste egentlig ikke hva jeg ville med det, men måtte tømme tankene mine til noen. Men i motsetning til deg er jeg voksen og jeg vet hva slags støtteapparat som finnes der ute og at det er ikke sant at ingen bryr seg. Det er bare vi som føler det slik når verden går imot oss. 

Vær så snill å lov oss alle her at du søker hjelp. 

Anonymkode: 7cedc...097

Flott skrevet av deg.

Alle kan komme i situasjoner i livet sitt som kan føles vanskelig, og dermed så ønsker man å dø. 

Men uansett hva som er problemet trådstarter: Aldri ta ditt liv. Kos deg med god mat og drikke - det kan bidra mye på psyken, og tving deg selv ut i fysiske aktiviteter, og forsøk å få hjelp. Uansett om alt kan føles håpløst ut nå, så vil alt ordne seg. Det er jeg sikker på. Aldri gi opp dette livet.

Vi er mange som bryr oss, selv om vi ikke kjenner deg. 

Håper på at trådstarter kan gi oss en oppdatering om hvordan det går. 

 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
3 timer siden, frosken skrev:

Er det nødvendig å skrive sånt i denne tråden?  Trådstarter er muligens 14 år, og det går vel an å vise litt hensyn?

Enig med deg. Man bør vise hensyn til mennesker i slike situasjoner, og heller bidra til å forstå og hjelpe personen til å komme på rett tankegang igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

LOL

Ellers lurer jeg på hvorfor noen tråder om selvmordstanker, selvmordsimpulser, OG selvmordsmetoder får stå, mens andre blir slettet!?

Anonymkode: b442e...e37

Jeg skal gi et svar, men videre diskusjon rundt dette må evt tas i egen tråd. Vi sletter hovedsakelig ingen tråder her inne, med mindre TS velger det selv, eller at trådene er av såpass alvorlig grad at vi gjør det for å verne personene som har skrevet dem. Selvmordsmetoder blir også fjernet mens diskusjoner rundt selvmord o.l. blir stående etter at brukere syntes vi var alt for strenge en stund tilbake. Ved alvorlige selvmordstråder gjøres også andre tiltak.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

 

Jeg har det litt bedre nå. Det har bare vært så vanskelig hjemme og på skolen over lang tid, og i går så orket jeg rett og slett ikke mer. Jeg hadde lyst til å ta livet mitt så raskt og enkelt som mulig. Men i stedet, takket være deres råd, så valgte jeg å ringe til hjelpetelefonen. I dag så snakket jeg også med læreren min om hvordan jeg har det. 

 

Anonymkode: bbbac...e36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg har det litt bedre nå. Det har bare vært så vanskelig hjemme og på skolen over lang tid, og i går så orket jeg rett og slett ikke mer. Jeg hadde lyst til å ta livet mitt så raskt og enkelt som mulig. Men i stedet, takket være deres råd, så valgte jeg å ringe til hjelpetelefonen. I dag så snakket jeg også med læreren min om hvordan jeg har det. 

 

Anonymkode: bbbac...e36

Jeg har ett barn i din alder. Jeg kan forstår at du sliter til tider. Du gjør en godt job å søke hjelp. Når du trenger noen å snakke med er du hjertlig velkommen her i forumet. Lykke til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...