Gå til innhold

Zoloft mot sinne

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

For to-tre uker sida forsvant (deler av) depresjonen min i løpet av noen dager. Jeg hadde vært veldig matt og slapp. Men så kom energien tilbake, jeg var hyper to-tre dager, så gikk energien mer tilbake til normalt, så ble jeg mer hyper igjen. Nå er jeg i en merkelig tilstand der jeg har mye energi, men dårlig humør. Depresjonen er ikke vekk, men har fått energi.

Alt irriterer meg og gjør meg sint. F.eks. hater jeg å kjøre buss fordi det går så sakte, jeg hater det når bussen stopper på rødt lys. En mann foran meg på bussen satt og lukta på jakka si i dag og det gjorde meg rasende, fikk lyst å daske ham i hodet. Når jeg får mail fra folk som ber om hjelp på jobb blir jeg rasende fordi det forstyrrer det jeg holder på med. Jeg blir også irritert på kolleger som bråker og ødelegger konsentrasjonen min. Forsøker å skjule dette sinnet, men irritasjonen skinner nok gjennom. Og bare så det er sagt: Dette er ikke personligheten min, jeg er ikke vanligvis så sint.

Hjemme forsøker jeg å bruke energien til nyttige ting og har fått unna en del. Jeg føler jeg plutselig har fått mye dopamin, men mangler masse serotonin. Jeg har Zoloft. Bør jeg prøve å ta det og se om det hjelper?

Anonymkode: 3da59...5e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Zoloft er det SSRI med sterkest dopaminerg effekt. Jeg tror ikke jeg ville eksperimentert med dette på egen hånd, selv om det er en interessant teori du har. 

PS: Sinne er like mye en noradrenerg effekt. 

Skrevet

Til TS: Nei, i denne sammenheng synes jeg ikke du skal prøve Zoloft. Det kan faktisk være at du blir verre av den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...