Gå til innhold

Kupton, sett at du var psykiater...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ville du egentlig reagert om pasienten la fram diverse teorier og artikler, argumenterte for en behandling du ikke var helt enig, ikke hadde hørt om  eller som du så som dødfødt? Om pasienten virket som han ville informere deg? Og om pasienten leita etter andre psykiatere som kunne gi etter? Og du ikke tror pasientens mening er vanlige blant andre psykiatere heller? Og du mener deg godt oppdatert, så du skulle visst det hvis det var hold i det pasienten sa? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis kupton var psykiater og hadde kommet over deg og denne problemstillingen din, så hadde han garantert kastet seg over deg, gitt deg bedøvende sprøyte, bunta deg sammen og lagt deg i tvangstrøye, putta deg på isolat, låst døra, og kasta nøkkelen! 

Anonymkode: 310f5...065

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis kupton var psykiater og hadde kommet over deg og denne problemstillingen din, så hadde han garantert kastet seg over deg, gitt deg bedøvende sprøyte, bunta deg sammen og lagt deg i tvangstrøye, putta deg på isolat, låst døra, og kasta nøkkelen! 

LOL 🤣

Skrevet

Da ville jeg lest det pasienten kom med. Og som med all slik litteratur må en vurdere kildene. Hvem har gitt det ut - er det et seriøst tidsskrift? Hvem er forfatterne? Fra hvilken institusjon/universitet kommer de?

Hvis det hele var seriøst, pasienten ønsket det, og det ikke var potensielt skadelig, hadde jeg gått for det.

Skrevet
8 minutter siden, kupton skrev:

Da ville jeg lest det pasienten kom med. Og som med all slik litteratur må en vurdere kildene. Hvem har gitt det ut - er det et seriøst tidsskrift? Hvem er forfatterne? Fra hvilken institusjon/universitet kommer de?

Hvis det hele var seriøst, pasienten ønsket det, og det ikke var potensielt skadelig, hadde jeg gått for det.

🤗 

Tenkte på noe som stod i Dagbladet 😉

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Villanda skrev:

LOL 🤣

Ja, lo godt da jeg skrev dette 😂 Noen ganger synes man selv at man er ustyrtelig morsom! Godt du ikke ble fornærmet, men forstod at det bare var forsøk på humor! ;)

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lo godt da jeg skrev dette 😂 Noen ganger synes man selv at man er ustyrtelig morsom! Godt du ikke ble fornærmet, men forstod at det bare var forsøk på humor! ;)

Altså..., hvis jeg hadde tatt det der seriøst, hadde jeg vært rimelig langt ute og køre.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, kupton skrev:

Tror du de fleste innen legestanden ville gjøre det samme? Jeg har en somatisk problemstilling hvor jeg selv har kommet over noe jeg gjerne vil presentere som en mulighet, hvis de ikke gjør det selv etter neste undersøkelse (ct). Jeg vil nødig styre dem til en eventuell avgjørelse, men jeg er heller ikke grønn på å finne frem til forskning.

Anonymkode: 608a4...831

Skrevet
6 timer siden, Villanda skrev:

Tenkte på noe som stod i Dagbladet 😉

Aner ikke hva det er vi snakker om, men er mye fake news i dagbladet, og mediene genrelt liker å fremstille ting feilaktig for å få mer klikk/sensasjonelle greier

Sier ikke at det er tilfellet her altså men vær forsiktig med å tro på hva du leser i useriøse tidsskrifter

Lykke til !

Skrevet
27 minutter siden, Eksperten skrev:

Aner ikke hva det er vi snakker om, men er mye fake news i dagbladet, og mediene genrelt liker å fremstille ting feilaktig for å få mer klikk/sensasjonelle greier

Sier ikke at det er tilfellet her altså men vær forsiktig med å tro på hva du leser i useriøse tidsskrifter

Lykke til !

Trodde ikke vi fremdeles fikk ekspertsvar her 😜

Se nøyere på emoji eller hva det heter. Det var tull det med Dagbladet. 

Det gjelder informasjon på RELIS,  en forskningsartikkel og en side i lærebok i psykiatri.

Jeg har vært heldig til nå. Hun har "takla" det fint, og jeg har blitt hørt til slutt. Nå må noen andre overta denne vitebegjærlige og egenrådige pasienten hennes. Hun slutter. Tenker på at jeg kanskje går fra å være en observent pasient med mye kunnskap og innsikt (hun skriver noe slikt leser  jeg i journalen) til å være en kvervulerende og vanskelig pasient. 🤔 Uansett om det skulle vise seg en gang i framtida at jeg har rett, så aner jo ikke de det da, de som er uenige, og man skal jo stole på spesialisten.  Håper jeg møter noen som hun jeg hadde. Eller som Kupton, sett at han var psykiater.

Skrevet
På 8.3.2019 den 10.17, kupton skrev:

Det synes jeg er fint av deg Kupton, du tar oss på alvor. Tenk om det virket og man sa nei til å prøve det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...