Gå til innhold

Noen med c-ptsd her som har blitt frisk/bedre/bra? Noen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ny her, og ramlet over denne siden når jeg googlet diagnosen(e) mine og mulighet til å komme tilbake i jobb. 

Jeg har adhd, og har også fått diagnosen kompleks ptsd, jeg har kjempet på alene i alle år, ikke lyttet til kroppen og bare kjørt på med fullt program. Har utdannet meg, jobbet under utdannelsen, trent flere ganger i uken, har et barn (50/50) osv. Nå har jeg da møtt den berømte veggen med full styrke og er nede for telling. Har vært sykemeldt lenge og er nå kommet over på aap. Både lege, psykolog og nav er veldig "på" fordi jeg ikke har det særlig bra, men mitt eneste mål er å komme tilbake på jobb og trening. Det å kunne delta i livet og samfunnet hadde også vært greit, pr i dag orker jeg ikke, og har egentlig ikke lyst, jeg har nok med barn og mann..

Men jeg begynner å bli redd for at jeg aldri kommer til å bli bra, hvertfall ikke sånn at jeg kan komme tilbake på jobb i full stilling.. Så hva pleier å være prognosene når man sliter såpass som jeg gjør? 

Endret av Ma_Berg
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
På ‎08‎.‎03‎.‎2019 den 1.00, Ma_Berg skrev:

Jeg er ny her, og ramlet over denne siden når jeg googlet diagnosen(e) mine og mulighet til å komme tilbake i jobb. 

Jeg har adhd, og har også fått diagnosen kompleks ptsd, jeg har kjempet på alene i alle år, ikke lyttet til kroppen og bare kjørt på med fullt program. Har utdannet meg, jobbet under utdannelsen, trent flere ganger i uken, har et barn (50/50) osv. Nå har jeg da møtt den berømte veggen med full styrke og er nede for telling. Har vært sykemeldt lenge og er nå kommet over på aap. Både lege, psykolog og nav er veldig "på" fordi jeg ikke har det særlig bra, men mitt eneste mål er å komme tilbake på jobb og trening. Det å kunne delta i livet og samfunnet hadde også vært greit, pr i dag orker jeg ikke, og har egentlig ikke lyst, jeg har nok med barn og mann..

Men jeg begynner å bli redd for at jeg aldri kommer til å bli bra, hvertfall ikke sånn at jeg kan komme tilbake på jobb i full stilling.. Så hva pleier å være prognosene når man sliter såpass som jeg gjør? 

Den mest avgjørende faktoren for om du kommer tilbake til jobb i full stilling, er ditt eget ønske om dette. Derfor er det stor sannsynlighet for at du vil komme deg igjen. Problemene du beskriver er ikke av en art som er uforenelig med full jobb. 

Det kan være nyttig å lage seg en ukeplan som sørger for god balanse mellom aktivitet og hvile. 

Anonymkode: 7ba3a...599

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke diagnosen, men jeg mener jeg har den, og som deg møtte jeg veggen. Var fysisk og psykisk utslitt. 

Jeg har kommet meg ut i full jobb. Jeg begynte i det små, 10 % om gangen. Hadde en fantastisk saksbehandler på nav som virkelg forsto meg og ga meg den tiden jeg trengte. Ingen press fra noen kanter. 

Anonymkode: 04ab9...677

Skrevet

Jeg c-ptsd og ble først sykemeldt i 2015 og nå går jeg siste året på aap, før dette har jeg arbeidet 100% i mange år. Først vil jeg si at jeg er helt uenig med AB 599 om at den mest avgjørende faktoren er ditt ønske om dette, dessverre så er ikke det så enkelt, men man må ha et ønske å ta i mot hjelp. Jeg tror det er mulig å komme tilbake for fullt, men det avhenger av problemstillinger og varighet av c-ptsd og hva man er villig til "å ofre" i behandlingen. For min del så tror jeg ikke jeg kommer til å bli 100% bra, men lever i håpet om at jeg kan få en grei hverdag. Har forresten gått til behandling siden 2015.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...