Gå til innhold

frosken


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når du sliter sterkt med å forstå at dette kan være triggende tror jeg du og kommer til kort mht å sette deg inn i et sårbart menneskes situasjon. Det kan være folk som har nådd «et punkt», men som ikke har energi til å skaffe seg korrekt info . Hårreisende uetisk er det også å oppgi referanse til hvor du kan finne ytterligere info...

 

Anonymkode: df9bb...eb8

Hårreisende uetisk faktisk.. 

Skal du begynne å gi meg skylden for at noen tar livet sitt også, fordi jeg nevner noe som er kjent for alle og enhver? 

Ta deg ei bolle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

God bedring til deg , og:-)

For øvrig ingen beskyldning om at du medvirker til verst tenkelige utgang , kun en påpekning om jeg tror  ( så absolutt) ikke bør slenge ut slik info i hytt og pine! Når begeret er fullt er umulig å vite!

For øvrig syns jeg Frosken svarte konstruktivt og det var godt trådstarter følte seg hjulpet . 

Noen ganger lettere å be om hjelp skriftlig , så slik sett kan forum bidra positivt som brannslukker . Bare en fare at noen velger å la støtten forbli i et forum av « tilfeldig « kvalitet , men slikt går det vel ikke an å verge seg mot. 

Anonymkode: df9bb...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser du frosken, jeg hadde rett! Og du bør unnskylde deg for å insinuere at jeg ville at selvmordsmetoden skulle blitt fjernet fordi at jeg følte meg urettferdig behandlet! Trodde du at jeg var en sånn bitter person som klaget på at mine innlegg om lignende temaer ikke fikk stå? Da tok du altså feil! Og det gjelder ikke bare deg, men også Trine. 

Jeg mente at et slikt innlegg kunne virke triggende på andre når navn på medikamenter og dosering ble oppgitt som en selvmordsmetode. Og så var det dette med dobbelt-moral som jeg mente ble begått her. Fordi lignende innlegg tidligere har blitt moderert og ryddet for selvskadings- og selvmordsmetoder når andre (inkludert meg selv) har skrevet om det. Men at det plutselig ble greit fordi trådstarter angivelig var 14 år. Jeg mener bare at alle bør bli behandlet likt. Et er alt.

Anonymkode: 96dbe...b76

Vi trenger ikke være enige om dette. Jeg synes trådstarters mulige lave alder gjorde at man kunne ta spesielle hensyn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser du frosken, jeg hadde rett! Og du bør unnskylde deg for å insinuere at jeg ville at selvmordsmetoden skulle blitt fjernet fordi at jeg følte meg urettferdig behandlet! Trodde du at jeg var en sånn bitter person som klaget på at mine innlegg om lignende temaer ikke fikk stå? Da tok du altså feil! Og det gjelder ikke bare deg, men også Trine. 

Jeg mente at et slikt innlegg kunne virke triggende på andre når navn på medikamenter og dosering ble oppgitt som en selvmordsmetode. Og så var det dette med dobbelt-moral som jeg mente ble begått her. Fordi lignende innlegg tidligere har blitt moderert og ryddet for selvskadings- og selvmordsmetoder når andre (inkludert meg selv) har skrevet om det. Men at det plutselig ble greit fordi trådstarter angivelig var 14 år. Jeg mener bare at alle bør bli behandlet likt. Et er alt.

Anonymkode: 96dbe...b76

Jasså? Jeg har da ikke gjort annet enn å beskylde deg for å være bitter. Og jeg må ærlig innrømme at dette innlegget forsterket grunnlaget for beskyldningen. Og du følte deg urettferdig behandlet, det har du jo vært svært så tydelig på. Og jeg mener fortsatt at innlegget ikke var en oppskrift på selvmord. Det var et spørsmål om man kunne dø av de dosene. Hadde noen svart at det var dødlig dose, ville det nok vært greit å slette det svaret. Men generelt er jeg enig med isw. Den informasjonen finner man lett uansett. Kan sikkert bare ringe giftinformasjonen og si at noen har fått i seg de gitte dosene, så får du nok svar på hva som kan skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
23 minutter siden, Trine skrev:

Jasså? Jeg har da ikke gjort annet enn å beskylde deg for å være bitter. Og jeg må ærlig innrømme at dette innlegget forsterket grunnlaget for beskyldningen. Og du følte deg urettferdig behandlet, det har du jo vært svært så tydelig på. Og jeg mener fortsatt at innlegget ikke var en oppskrift på selvmord. Det var et spørsmål om man kunne dø av de dosene. Hadde noen svart at det var dødlig dose, ville det nok vært greit å slette det svaret. Men generelt er jeg enig med isw. Den informasjonen finner man lett uansett. Kan sikkert bare ringe giftinformasjonen og si at noen har fått i seg de gitte dosene, så får du nok svar på hva som kan skje.

Her virker jo DU veldig sur, da! Sur for at jeg ikke var enig med deg? Eller sur for at jeg ble fornærmet over at du kalte meg bitter? Tror ikke du er så mye bedre da gitt! Jeg har forklart meg flere ganger om hva jeg har ment, hvis du gidder å lese. Jeg er ikke bitter. Men du er åpenbart sur. 

Jeg kan selvsagt ikke med sikkerhet si at noen hadde blitt trigget, men du kan heller ikke med sikkerhet si at noen IKKE kunne ha blitt trigget. Poenget mitt er bare at jeg trodde regler var til for å overholdes, og at de samme reglene bør gjelde for alle. 

Dette er jo noe ingen har noe korrekt svar på. Jeg kan fint forstå hva både isw, frosken og du mener, og det er godt mulig at det er dere som har rett. For all del. 

Men nå viste det seg likevel at admin hadde oversett noe, og ville moderere i henhold til reglene. Og det synes jeg var fint. 

Anonymkode: 96dbe...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, Trine skrev:

Jasså? Jeg har da ikke gjort annet enn å beskylde deg for å være bitter. Og jeg må ærlig innrømme at dette innlegget forsterket grunnlaget for beskyldningen. Og du følte deg urettferdig behandlet, det har du jo vært svært så tydelig Og du følte deg urettferdig behandlet, det har du jo vært svært så tydelig på.på. Og jeg mener fortsatt at innlegget ikke var en oppskrift på selvmord. Det var et spørsmål om man kunne dø av de dosene. Hadde noen svart at det var dødlig dose, ville det nok vært greit å slette det svaret. Men generelt er jeg enig med isw. Den informasjonen finner man lett uansett. Kan sikkert bare ringe giftinformasjonen og si at noen har fått i seg de gitte dosene, så får du nok svar på hva som kan skje.

"Og du følte deg urettferdig behandlet, det har du jo vært svært så tydelig på"

Virkelig?

Er flere her som burde spise boller gitt! Jeg selv kan ikke gjøre det for jeg slanker meg 🤣 Men du bør trøkke i deg en hel bollepose synes jeg! 

Anonymkode: 96dbe...b76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her virker jo DU veldig sur, da! Sur for at jeg ikke var enig med deg? Eller sur for at jeg ble fornærmet over at du kalte meg bitter? Tror ikke du er så mye bedre da gitt! Jeg har forklart meg flere ganger om hva jeg har ment, hvis du gidder å lese. Jeg er ikke bitter. Men du er åpenbart sur. 

Jeg kan selvsagt ikke med sikkerhet si at noen hadde blitt trigget, men du kan heller ikke med sikkerhet si at noen IKKE kunne ha blitt trigget. Poenget mitt er bare at jeg trodde regler var til for å overholdes, og at de samme reglene bør gjelde for alle. 

Dette er jo noe ingen har noe korrekt svar på. Jeg kan fint forstå hva både isw, frosken og du mener, og det er godt mulig at det er dere som har rett. For all del. 

Men nå viste det seg likevel at admin hadde oversett noe, og ville moderere i henhold til reglene. Og det synes jeg var fint. 

Anonymkode: 96dbe...b76

Men det er jeg ikke. Og jeg er ihvertfall ikke sur for at du ikke er enig med meg. Hvorfor skulle jeg bli sur for det? Nå tar det vel litt av for deg eller. Seriøst? Sur for at du ble fornærmet? Kan man bli sur for at andre mennesker blir fornærmet? Jeg har lest, du fremstår fortsatt som bitter og jeg er opplagt ikke sur. Jeg har jo ingen grunn til å være det. Men hvis du mener du ikke er bitter, er jo det supert. Ikke at det har noe å si for meg, men det er jo ikke godt for noen å føle seg bitter.

Ja, det bør dem, fram til det blir foretatt nye regler. Etter det er det selvfølgelig de nye reglene som skal følges. Jeg leser ikke innlegget som et forslag til selvmordsmetode. Det står ikke at disse dosene vil ta livet av deg. Og så lenge ingen svarer at man vil dø av de dosene, er det kun et spørsmål og ikke en selvmordsmetode.

Jada, er flott det.

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Og du følte deg urettferdig behandlet, det har du jo vært svært så tydelig på"

Virkelig?

Er flere her som burde spise boller gitt! Jeg selv kan ikke gjøre det for jeg slanker meg 🤣 Men du bør trøkke i deg en hel bollepose synes jeg! 

Anonymkode: 96dbe...b76

Ja, virkelig! Du klaget jo på at et innlegg fikk stå, mens ditt ble slettet, og at det var dårlig gjort at det fikk stå bare fordi ts utga seg for å være 14 år. Du syns det var dobbeltmoral. Og til frosken klarer du komme med noe så usakelig som " Men hva betyr vel min stemme i forhold til din, frosken? Jeg har ikke den anerkjennelse og poulæritet som du har her inne. Tråden hadde nok blitt moderert eller fjernet hvis du ikke hadde syntes at det var greit at den fikk stå. " Men oj, frosken syns det kunne stå, tråden ble moderert. Det er gjentatte ting du skriver som bærer preg av misunnelse, muligens manglende tiltro til deg selv, jeg vet ikke. Men jeg må innrømme at jeg ikke forstår hvordan noen kan ta så på veie for det innlegget og jeg forstår ikke hvorden voksne mennesker får seg til å skrive "ser du, jeg hadde rett". Det er noe som skurrer her.

Mulig det, jeg har aldri forstått hva de mener med det uttrykket. Men uansett er ikke jeg en av dem. Jeg har spist en bolle i dag og spiser jeg fler den neste uka da, får jeg bare magesmerter. Så nei, takk! Jeg dropper den bolleposen. Fikk deg forøvrig ikke til å virke mer voksen, så det kan nok godt tenkes at du lett kan slippe unna som Malin 13 år, eller hva du nå kalte personen.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42

Trine... Etter min mening oppfører du deg like dumt som den du krangler med. Du virker ikke særlig mer moden i dine svar enn den andre personen. 

Kan dere ikke bare være enige om å være uenige slik frosken sier? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest riktige her var at den aktuelle tråden ble moderert siden DOL har lagt seg på en ganske streng linje når det gjelder selvmord. Samtidig er det viktig å kunne snakke om det uten å måtte gå inne på selvmordsmetoder. Jeg er ikke så veldig glad i å lese slike tråder fordi jeg selv har hatt et ønske om å dø og fordi to ungdommer i nærmeste slekt har tatt selvmord de siste 2 årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Trine skrev:

Og jeg mener fortsatt at innlegget ikke var en oppskrift på selvmord. Det var et spørsmål om man kunne dø av de dosene. Hadde noen svart at det var dødlig dose, ville det nok vært greit å slette det svaret. Men generelt er jeg enig med isw. Den informasjonen finner man lett uansett. Kan sikkert bare ringe giftinformasjonen og si at noen har fått i seg de gitte dosene, så får du nok svar på hva som kan skje.

Om en dose kan gi skader, noe den ville gjort, eller ta livet av noen så rydder vi det bort for å være på den sikre siden. Vi har et mye lavere krav her enn på Egmonts andre fora (foreldre og kvinneguiden), så vi må holde oss på en middellinje der hovedsetet helst skulle sett at vi var mye strengere og tok bort alt av medisinprat.

Vi har også et ganske simpelt regelverk her på forumet hvor vi har en regel som går på god folkeskikk, og mtp hvordan denne tråden utvikler seg til angrep på person og ikke sak velger jeg å stenge den.

Ann Christin, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admin låste denne emne
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...