Gå til innhold

Medisinmiks ved depresjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er alvorlig deprimert og har fått beskjed om å kombinere to antidepressiva i tillegg til stemningsstabiliserende, antipsykotika og benzo. I tillegg bruker jeg et bredspektret antibiotikum mot en infekson og vitamintilskudd. Er det ok?

Anonymkode: 766e6...9e7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel legen din som gir deg medisin? Han har vel ikke gitt deg alt dette hvis det har påvirket hverandre negativt?  Antipsykotika og benzo har ingenting med infeksjon å gjøre alene så det går nokk fint, så lenge du ikke ruser deg på alkohol eller andre stimulerende stoffer. 

Jeg har blandet antipsykotika, alkohol, morfin, benzo, alkohol og amfetamin, kroppen tåler mye til en hvis grad, bare for å sette det på spissen.

Anonymkode: 849d4...8d5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er vel legen din som gir deg medisin? Han har vel ikke gitt deg alt dette hvis det har påvirket hverandre negativt?  Antipsykotika og benzo har ingenting med infeksjon å gjøre alene så det går nokk fint, så lenge du ikke ruser deg på alkohol eller andre stimulerende stoffer. 

Jeg har blandet antipsykotika, alkohol, morfin, benzo, alkohol og amfetamin, kroppen tåler mye til en hvis grad, bare for å sette det på spissen.

Anonymkode: 849d4...8d5

Det høres betryggende ut. Jeg får bare slå meg til ro med det kanskje.

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres betryggende ut. Jeg får bare slå meg til ro med det kanskje.

Jeg var hos en kjempeflink psykiater som ga meg dette, men med min angst så hadde det vært godt å få et svar fra kupton.

Skrevet

Høres helt ok ut. Men 100% sikker på interaksjoner kan jeg ikke være når du ikke oppgir medikamentnavn.

AnonymBruker
Skrevet

Medikamentene er Citalopram, Remeron, Seroquel, Sobril, vit D, Lamictal og Doksycyklin.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, kupton skrev:

Ingen problem 🙂

Takk kupton!

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk kupton!

Er det forresten noe jeg legger på meg av?

Skrevet

Ja. Hvis du spiser for mye. Både Remeron og Seroquel kan gi økt matlyst. 

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, kupton skrev:

Ja. Hvis du spiser for mye. Både Remeron og Seroquel kan gi økt matlyst. 

Det var som jeg fryktet siden jeg merket suget etter mat raskt etter å ha startet på disse. Det er vel også doseavhengig vil jeg tro? Enda en ting jeg lurer på er at begge de to typene antidepressiva som jeg får ikke har virkning før det har gått noen uker, så de virker uansett ikke nå og det er nå jeg ikke har det bra. Er det derfor jeg skal ta Seroquel og Sobril samtidig innen antidepressivene begynner å virke? Jeg blir veldig trøtt og sløv av å kombinere de to.

motorPrøysen
Skrevet

I tillegg til økt matlyst kan metabolismen påvirkes, slik at man kan legge på seg selv om man ikke spiser mer.

Er det riktig forstått at du har blitt satt på alle disse medikamentene samtidig? Er det en psykiater som behandler deg?

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, motorPrøysen skrev:

I tillegg til økt matlyst kan metabolismen påvirkes, slik at man kan legge på seg selv om man ikke spiser mer.

Er det riktig forstått at du har blitt satt på alle disse medikamentene samtidig? Er det en psykiater som behandler deg?

Det verste jeg kan se for meg nå er nettopp å gå opp i vekt. Jeg har blitt satt på alle medisinene samtidig av en psykiater som er veldig god på medisinering. Et par av medikamentene har jeg stått på fra før og et par andre bruker jeg i små doser, men jeg merker uansett veldig sug etter mat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...