Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg har røyket hasj en stund starter jeg å oppfatte skjult kommunikasjon, tankene mine får inn krypterte signaler, jeg får superkrefter å universe snakker til meg, jeg kan påvirke tankene til andre, men noen kan lese mine, jeg ser verden helt annerledes en andre, mye koder som skjuler seg via telefon,tv,natur eller gjenstander, f.eks det faller en kongle akkurat når jeg går under ett tre, det bekrefter att universet holder øye med meg, men blir også paranoid å tenker alle jobber i mot meg, att alt er ett skuespill. Det er spesielt å se verden annerledes, det er som man fjerner ett lag i virkeligheten å oppfatter mer en andre. Noen som kjenner seg igjen?

Endret av tiny88
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er enkelt å bagatellisere det bort med psykose synes jeg,,virkeligheten er jo en illusjon, hva er ekte? Jeg vet det finnes en kraft eller gud der ute, på fleinsopp møtte jeg en sopp gud/lærer en gang, jeg fikk en ekstrem eufori, glede og forståelse for verden, veldig betryggende, det er så mye vi ikke vet, shamaner hopper rundt i forskjellige parallelle univers, de vet hvordan å navigere rundt, det er sett som en gave i deres samfunn, å de passer på flokken sin med disse egenskapene.

Drømmeautomat
Skrevet

Mener du at du har disse opplevelsene når du ikke er i hasjrus også? Jeg kunne ha dette litt når jeg var yngre, men ikke noe særlig nå lenger. Jeg røyker vanligvis pot 1-3 ganger i uka, men akkurat nå har jeg ikke gjort det sida jul. Jeg får bare sanseforsterkninger, lyst på mat og opplever at jeg blir mer vennlig innstilt og åpen når jeg er sammen med andre. Savner litt de sterkere inntrykkene du beskriver, så lenge man vet at de går vekk når man slutter.

Skrevet
1 minutt siden, Drømmeautomat skrev:

Mener du at du har disse opplevelsene når du ikke er i hasjrus også? Jeg kunne ha dette litt når jeg var yngre, men ikke noe særlig nå lenger. Jeg røyker vanligvis pot 1-3 ganger i uka, men akkurat nå har jeg ikke gjort det sida jul. Jeg får bare sanseforsterkninger, lyst på mat og opplever at jeg blir mer vennlig innstilt og åpen når jeg er sammen med andre. Savner litt de sterkere inntrykkene du beskriver, så lenge man vet at de går vekk når man slutter.

Så du opplevde samme som jeg beskriver? For meg så avtar det så lenge jeg ikke ruser meg, men kan være der i flere måneder uten rus også, har det ikke sånn nå, men savner det magiske ved det. Det er noe spirituelt ved det, så lenge man klarer å beherske det på en fornuftig måte, hvis man er "gal" hvorfor ikke leve ut det å nyte det?  

Drømmeautomat
Skrevet

Ja, litt det samme, men ikke så sterkt som du beskriver og for meg varte det nok ikke lenger enn maks ei uke etter at jeg slutta å røyke. Jeg er enig, kan være mye positivt i den magiske følelsen, men jeg ble som regel alltid litt paranoid også, kunne f.eks. forbipasserende kommentere ting ved meg, se dem peke på meg, noe jeg i ettertid skjønte neppe skjedde.

Jeg vet ikke hvor bra hasj egentlig er for spirituelle opplevelser, har da mer tro på fleinsopp, LSD og ayahuasca. Har dessverre ingen erfaring med det, men har lyst å prøve hvis omstendighetene er riktige. 

stjernestøv
Skrevet
16 minutter siden, tiny88 skrev:

Så du opplevde samme som jeg beskriver? For meg så avtar det så lenge jeg ikke ruser meg, men kan være der i flere måneder uten rus også, har det ikke sånn nå, men savner det magiske ved det. Det er noe spirituelt ved det, så lenge man klarer å beherske det på en fornuftig måte, hvis man er "gal" hvorfor ikke leve ut det å nyte det?  

Jeg har hatt åndelige opplevelser uten rus og det er herlig. 

Skrevet
12 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Ja, litt det samme, men ikke så sterkt som du beskriver og for meg varte det nok ikke lenger enn maks ei uke etter at jeg slutta å røyke. Jeg er enig, kan være mye positivt i den magiske følelsen, men jeg ble som regel alltid litt paranoid også, kunne f.eks. forbipasserende kommentere ting ved meg, se dem peke på meg, noe jeg i ettertid skjønte neppe skjedde.

Jeg vet ikke hvor bra hasj egentlig er for spirituelle opplevelser, har da mer tro på fleinsopp, LSD og ayahuasca. Har dessverre ingen erfaring med det, men har lyst å prøve hvis omstendighetene er riktige. 

Tror alle er litt paranoid av natur, så lenge det ikke blir noe som ødelegger hverdagen da..

Fleinsopp er som en rakett, sender deg dit den vil, forsterker følelser veldig mye, er det ting du sliter med å bearbeide i livet får du det midt i trynet, det er ingen vei i rundt, da må du bare akseptere det å gå videre. Det er intenst, den gir deg en opplevelse du kanskje ikke vil ha, men trenger.

Skrevet

Jeg synes egentlig denne typen diskusjoner har lite å gjøre på et forum for psykiatri. Hva med å diskutere på freak.no eller tilsvarende i stedet?

Det er nok mange her som sliter med sitt. 

Skrevet
9 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg synes egentlig denne typen diskusjoner har lite å gjøre på et forum for psykiatri. Hva med å diskutere på freak.no eller tilsvarende i stedet?

Det er nok mange her som sliter med sitt. 

Psykiatri og rus går som regel hånd i hånd, er mange som selvmedisinerer pga underliggende psykiske lidelser..å det er helt sikkert mennesker her inne som gjør det. Synes det er ett interessant tema.

Skrevet
2 minutter siden, tiny88 skrev:

Psykiatri og rus går som regel hånd i hånd, er mange som selvmedisinerer pga underliggende psykiske lidelser..å det er helt sikkert mennesker her inne som gjør det. Synes det er ett interessant tema.

Ja, men jeg synes her du forherliger hasj og fleinsopp til tross for at det gir deg psykotiske symptomer. Mange tåler nok å røyke litt hasj, men for noen psykiatriske problemstillinger er det virkelig russisk rulett

Drømmeautomat
Skrevet

Det er helt sikkert mange her som sliter med sitt, men hvordan mener du denne lille utvekslingen skulle være til skade for dem? Jeg mener det må være innafor å også beskrive positive opplevelser knyttet til rus, det er nå tross alt en grunn til at folk bruker det. Skadevirkningene er de fleste godt informert om. Og diskusjonen her så langt har vel ikke akkurat vært preget av en forherligelse av rusmidler.

Skrevet
8 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ja, men jeg synes her du forherliger hasj og fleinsopp til tross for at det gir deg psykotiske symptomer. Mange tåler nok å røyke litt hasj, men for noen psykiatriske problemstillinger er det virkelig russisk rulett

Har ikke oppfordret noen til å bruke stoffene, jeg bare snakker åpent om opplevelsene, jeg synes det å kalle det "psykose symptoner" er en ignorant måte å forklare det på. Det er en forskjell på psykoser og spirituelle opplevelser mener jeg, men hva vet jeg, jeg er tydeligvis syk og bør medisineres, fikk medisiner pga av att jeg delte dette med psykiologen, schizoafektiv sa hun, jeg blånekter, livet ble forferdelig på medisin. Vi bør heller lære oss å beherske de onde energiene som omringer oss, stemmer og hallusinasjoner kan temmes uten apedop.

Ayahuasca har hjelpet mange som har fått diagnosen shizofreni, de blir guidet og passet på under kampen mot å kvitte seg med onde energiene som har fått for mye plass i kroppen og sjelen. Men istedet kan vi jo bare hive medisiner etter folk å låse dem inne som alltid, det er jo galskap. Skal vi mennesker bli en bedre versjon av oss selv må vi legge alt bak oss å gå i nye retninger.

AnonymBruker
Skrevet

At noen kan " ønske" seg inn i en psykose med fullt vitende vilje og bevissthet er meg komplett uforståelig og ufattelig og det gjør meg bare vondt å høre. Det må være helt forstyyrede mennesker som selger sånt synes jeg. Selv røket  jeg vanlige sigaretter som " den siste moikaner" i foreldregenerasjonen men jeg er ingenlunde stolt over det faktum. Men jeg begynte sent i livet. Kanskje enda værre. Husker vi var ute å spiste med jobben og satt å ventet på maten blant mange andre bord og mange andre selskap og mennesker.De andre spiste loff og røkte. Dette skjedde ofte og dermed var jeg røket  på " full tid" selv. Bare forkastelig og føler meg elendig hver samtykke dag på grunn av dette faktum. Men jeg hadde vel vært enda kvikkere og feitere om jeg hadde klart å bare slutte og legge det på hylla for evig og alltid. Prøver du å slutte?

Anonymkode: a7f81...059

Gjest elina777
Skrevet

Kjenner meg igjen, hadde det lignende på abilify når jeg var manisk

Skrevet
På 9.3.2019 den 13.10, tiny88 skrev:

Har ikke oppfordret noen til å bruke stoffene, jeg bare snakker åpent om opplevelsene, jeg synes det å kalle det "psykose symptoner" er en ignorant måte å forklare det på. Det er en forskjell på psykoser og spirituelle opplevelser mener jeg, men hva vet jeg, jeg er tydeligvis syk og bør medisineres, fikk medisiner pga av att jeg delte dette med psykiologen, schizoafektiv sa hun, jeg blånekter, livet ble forferdelig på medisin. Vi bør heller lære oss å beherske de onde energiene som omringer oss, stemmer og hallusinasjoner kan temmes uten apedop.

Ayahuasca har hjelpet mange som har fått diagnosen shizofreni, de blir guidet og passet på under kampen mot å kvitte seg med onde energiene som har fått for mye plass i kroppen og sjelen. Men istedet kan vi jo bare hive medisiner etter folk å låse dem inne som alltid, det er jo galskap. Skal vi mennesker bli en bedre versjon av oss selv må vi legge alt bak oss å gå i nye retninger.

Noen har spirituelle opplevelser det kan jeg være med på. Men en spirituell opplevelse fremkalt av rus er ikke ekte og derfor verdiløs som spirituell opplevelse. Kall en spade for en spade, folk liker rus, men en del rusmidler er bensin på bålet for psykisk sykdom. Den "uskyldige" hasjen er virkelig ikke uskyldig.

Drømmeautomat
Skrevet
10 minutter siden, Bergogdal skrev:

Noen har spirituelle opplevelser det kan jeg være med på. Men en spirituell opplevelse fremkalt av rus er ikke ekte og derfor verdiløs som spirituell opplevelse. Kall en spade for en spade, folk liker rus, men en del rusmidler er bensin på bålet for psykisk sykdom. Den "uskyldige" hasjen er virkelig ikke uskyldig.

Dette blir for enkelt. Indianerstammer i Amazonas har lenge brukt Ayahuasca i religiøse/spirituelle sammenhenger. Jeg kjenner  mennesker som har brukt LSD og fleinsopp og som har fortalt meg om spirituelle opplevelser. Jeg har også selv sett hvordan dette har forandret dem i klart positiv retning. Det forskes også på bruk av disse stoffene for bruk i psykiatrien, f.eks. mot depresjon. LSD ble brukt i behandling i mange land, også Norge, på sekstitallet.

Ja, man skal ha respekt for alle rusmidler. Ja, de kan være til skade. Men noen ganger kan de også være til hjelp. 

Du kan jo se hva en psykiatriprofessor har å si om saken:

stjernestøv
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å røykt hasj, til medisinsk buk. 

Skrevet
9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg kunne tenkt meg å røykt hasj, til medisinsk buk. 

Mulig du ikke har så mye å tape.

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Bergogdal skrev:

Mulig du ikke har så mye å tape.

Nei tror ikke det. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...