Gå til innhold

Kampen om sannheten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Media i Norge er ganske politisk korrekt. Dagbladet og andre mediehus vil ha "is-kvinnene" hjem, og slike ting. Noen særlige motforestillinger kommer ikke frem. På facebook, så får man nyheter som er skreddersydd sin egen oppfatning. FEKS får jeg mange nyheter fra Document og HRS. TV2 nyhetene gidder jeg ikke se på lenger. Det er så ensporet. Dråpen denne gangen var hun psykologen som ytret att IS kvinnene var velkommne "hjem" og mennene deres var hjertelig velkomne de også. 

 

Personlig synes jeg det er litt som å bli vist fingeren, så jeg gidder ikke mer. Nyhetene er vinklet i en retning som man i mangel av noe bedre ord kan kalles "politisk korrekt".

 

I verden generellt så er det økende polarisering. Mellom gamle liberale verdier og venstre/høyre ekstremisme. Trump ble president, selv om alle "var helt sikre på att det var umulig". Derfor fikk verden seg ett sjokk når Trump ble valgt.. I hele presidentkampen så lå norsk presse soleklart i favorisering av Clinton. Så ensporet er altså media, att de ikke engang kunne fange opp att folk har fått nok av globalisering og ukontrollert innvandring. Man skulle tro media lærte noe, men nei da. Snart gidder vel få se nyheter eller lese aviser lengre?

 

 

Anonymkode: a43df...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Man får trøste seg med at det tross alt kunne vært verre, jf. Sverige.

Anonymkode: 3fa42...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

Sannheten kommer ikke frem gjennom media nei. 

Nå høres du vel konspiratorisk ut. Problemet med (mainstream) media er den ensidige vinklingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 timer siden, slabbedask skrev:

Nå høres du vel konspiratorisk ut. Problemet med (mainstream) media er den ensidige vinklingen.

Ja nettopp,det går vel an å være enig i noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo også den historien fra Bibelen og far en som ofret " gjøkallen" da hans sønn kom hjem etter å ha sviktet sin far og trodd han ingen trengte. Kanskje også blitt sviktet. Den historien veier tungt synes jeg.

Jeg synes ikke noe særlig om dette men antar at dette er lover nedfelt om hvordan man oppfører seg når en krig er " over" kanskje. Jeg er jo også mot dødsstraff uansett men synes det er rart de ikke ønsker å bygge opp sitt land. Kanskje heldigvis er det ikke opp til meg å bestemme.

Anonymkode: bdd45...170

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er jo også mot dødsstraff uansett men synes det er rart de ikke ønsker å bygge opp sitt land.

Som nevnt tidligere: Dette handler ikke om folk fra de aktuelle områdene, så de er ikke i landet sitt. Det er bl.a. nordmenn og svensker (stort sett med etnisk bakgrunn fra andre steder i verden) som har reist dit for å kjempe for IS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, laban skrev:

Som nevnt tidligere: Dette handler ikke om folk fra de aktuelle områdene, så de er ikke i landet sitt. Det er bl.a. nordmenn og svensker (stort sett med etnisk bakgrunn fra andre steder i verden) som har reist dit for å kjempe for IS.

Man kan diskutere om de fleste faktisk er "nordmenn" og "svensker".

Anonymkode: 3fa42...86f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man kan diskutere om de fleste faktisk er "nordmenn" og "svensker".

Anonymkode: 3fa42...86f

Debatten (om hvorvidt de skal få komme hjem) har jo utgangspunkt i at de har statsborgerskap et annet sted.

Poenget mitt var bare at den ikke handler om folk som har hørt til der fra starten og burde ta del i gjenoppbyggingen av landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...