Gå til innhold

Til deg som helsepersonell! Jeg er ingen pute…


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Tenk deg om 2-3 ganger før du henter frem nålen og stikker den dypt inni armen min uten at bedøvelsen har fått funke. Den jenta som ligger der er ingen pute, hun er et menneske.  Jeg vet at du ikke kan sette deg inni min situasjon og at du kan føle på en slags fortvilelse fordi jeg kommer til deg dag inn og dag ut med åpne sår, jeg vet at din jobb kan være ganske stressende, men det gir deg ikke rett til å få utløp for det på min kropp. Du kan ikke gå løs på den fordi du er litt sliten eller har en dårlig dag. Du kan heller ikke gå løs på meg gjennom ord fordi du har opplevd et dødsfall på jobben. Det er ikke jeg som har drept din pasient og det er heller ikke jeg som har gjort han syk. Jeg er like uskyldig som det mennesket du ikke har klart å redde livet til. Ikke utnytt meg og situasjonen min til å få utløp for dine følelsesmessige problemer. Har du sinne og bitterhet i deg så snakk med en terapeut! Du skader ikke bare meg og kroppen min. Du skader mamma,s unge som hun har bært i livmora si 9 måneder. Du skader mamma som har gått på medisiner i flere år for å bringe meg til denne verden. Du skader også mine lillebror og søster som sitter hjemme og gleder seg til storesøster kommer hjem friskere, sterkere og gladere. Du ødelegger for terapeuten min på bup og gjør det vanskeligere for han å hjelpe meg. Din handling koster meg ikke bare tårer, det koster samfunnet store ressurser og masse penger. Din handling skaper fordommer og dårlige rykter om helsepersonell. Værsåsnill og ikke skitt,n til dette yrket med dine hender! La meg få lov til å beholde den lille respekten jeg har igjen til helsepersonellet i Norge. Er det så vanskelig å ikke skade andre mennesker så legg fra deg lege/sykepleier frakten og gå ut derfra. Du er ikke egnet som helsepersonell!        Mvh lille meg da jeg var 14 år. 

Anonymkode: e5e63...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du skader mamma,s unge som hun har bært i livmora si 9 måneder. Du skader mamma som har gått på medisiner i flere år for å bringe meg til denne verden. Du skader også mine lillebror og søster som sitter hjemme og gleder seg til storesøster kommer hjem friskere, sterkere og gladere. Du ødelegger for terapeuten min på bup og gjør det vanskeligere for han å hjelpe meg. Din handling koster meg ikke bare tårer, det koster samfunnet store ressurser og masse penger.

Har du tenkt på at dette gjør du selv i langt større grad?

Det betyr ikke at jeg forsvarer ufaglighet hos helsepersonell som du skriver om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, kupton skrev:

Har du tenkt på at dette gjør du selv i langt større grad?

Det betyr ikke at jeg forsvarer ufaglighet hos helsepersonell som du skriver om.

Kanskje jeg ikke har ordlagt meg helt rett, jeg skal prøve å forklare på en litt bedre måte. Jeg legger overhode ikke skylden på den eller de helsepersonellene for min selvskading. Å skade meg er jo et valg jeg selv har tatt. Det jeg ville frem til er at når jeg blir behandlet slik så gjør det noe med meg som menneske. Jeg blir jo både redd, trist og får min psykiske helse forværret. Når jeg drar hjem til min mor gråtende fordi jeg har blitt utsatt for en sånn handling så påvirke det jo henne også. Resten av familien blir jo også påvirket av den  stemmingen hjemme fordi jeg blir stille og innesluttet og min mor går også rundt i hennes egen boble og ikke vet helt hva hun skal gjøre for å få tankene mine bort fra det som har skjedd. Hun blir jo såret og redd. Når du sender ditt barn til en lege så forventer du at barne ditt skal bli behandlet med respekt og ikke på en sint og «utagerende» måte. Hadde jeg ikke blitt utsatt for dette da hadde jeg nok ikke tilbringt flere år i terapi bare på grunn av noe unødvendig av en helsepersonell. Ventetiden på bup er ganske lang og jeg har jo overhode ikke lyst til å være et hinder for de som sitter og venter på å få komme inn i behandling. Min behandler har selv opplevd det som et problem, vi starter med en behandling også blir den satt på vent fordi jeg har blitt sterkt påvirket av de tingene jeg har opplevd på sykehus, legevakt og slik. Det koster samfunnet masse penger og ressurser på å ha meg i behandling. Jeg vil ikke ta en annen pasient sin plass. Så med andre ord så ville jeg bare forklare de/den det gjelder at å gjøre en slik handling med et menneske ikke hjelper noen ting og at det påvirker pårørende også. 

Anonymkode: e5e63...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis du referer til min selvskading så er det ingen i familien som vet om det, jeg har skjult det godt for alle inkludert min mor. De eneste gangene hun har fått vite at jeg har skadet meg er kun de gangene jeg har vært på legevakta og kommet hjem gråtende. Det er kun 6-7 ganger hun har vist om det og det er jo ingenting Mtp 5 år som selvskader 

Anonymkode: e5e63...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skulle bare legge til at det å skade seg selv ikke er det samme som at noen andre skader deg. Det samme er det med sex. Å ha frivellig samleie er et valg man tar selv, men å bli voldtatt er noe helt annet. 

Anonymkode: e5e63...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anbr42
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg ikke blitt utsatt for dette da hadde jeg nok ikke tilbringt flere år i terapi bare på grunn av noe unødvendig av en helsepersonell.

Her kan det virke som om du mener at du har gått årevis i terapi pga behandlingen helsepersonell har gitt deg når du har selvskadet. Det forstår jeg ikke helt, for grunnen til at du har gått i terapi er vel heller pga de psykiske vanskene du har som gjør at du selvskader? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...