Gå til innhold

Hudreaskjoner ved lamictal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nå på opptrapping nr 2 på kort tid med Lamital (150 mg pr nå). Jeg i løpet av de siste dagene fått mer sensitiv hud, litt mer rød rød og varm og svake utslett der huden er mest sensitiv. (Også noen sår på tungen). Dette fikk jeg sist gang også , men i litt mindre grad, og så forsvant det (øker litt raskere denne gangen, men bruker zyrtec ved siden av). Jeg har ikke så lyst til å avbryte opptrappingen...,  og forrige gang forsvant det jo....

Lurer på hva andre har opplevd av hudreaksjoner ved opptrapping av lamictal, og om det har forsvunnet. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har selv aldri fått utslett (eller andre bivirkninger av Lamictal), men jeg trodde at man ved alle tegn til utslett burde kontakte lege asap fordi det kan utvikle seg til alvorlige tilstander. Men leser samtidig nå på FK at hudutslett er svært vanlig, noe jeg ikke trodde det var. Trodde utslett var sjeldent, men hvis man først var uheldig skulle man kontakte lege asap.

»Svært vanlige bivirkninger

Disse kan inntreffe hos flere enn 1 av 10 mennesker:
  • hodepine
  • hudutslett.»
Endret av anonym_30
Skrevet
20 timer siden, anonym_30 skrev:

Jeg har selv aldri fått utslett (eller andre bivirkninger av Lamictal), men jeg trodde at man ved alle tegn til utslett burde kontakte lege asap fordi det kan utvikle seg til alvorlige tilstander. Men leser samtidig nå på FK at hudutslett er svært vanlig, noe jeg ikke trodde det var. Trodde utslett var sjeldent, men hvis man først var uheldig skulle man kontakte lege asap.

»Svært vanlige bivirkninger

Disse kan inntreffe hos flere enn 1 av 10 mennesker:
  • hodepine
  • hudutslett.»

Jeg er litt usikker, for det er jo ikke direkte utslett, mer hudreaksjon  - og jeg tror det gir seg.. Jeg har også forstått det som at man skal kontakte lege ved reaksjoner. Jeg tror det kan være vanlig, men at det er sjeldent at det er alvorlig. Men greit med en regel som sier at lege alltid skal kontaktes (slev om jeg er usikker på om jeg gjør det/ det faktisk er nødvendig...) 

Men ingen her som har opplevd det, altså? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...