februarmamma Skrevet 9. mars 2002 Del Skrevet 9. mars 2002 Jeg har blitt annsatt som langtidsvikar, og jeg jobber hver dag. Da jeg spurte arbeidgiveren min om jeg kom til og få lønn i påskeferien,sa han nei. Så jeg forhørte meg litt med de andre som jobber der,og de sa at de fikk lønn på helligdager,som de egentlig skulle ha jobbet på. Kontaktet da arbeidstilsynet,og fikk til svar at kunn de som hadde fast måndeslønn og timer hadde rett på og bli lønnet på helligdager. Men det har jeg jo. Er det da noen grun til at jeg ikke kan få månedslønn,jeg er jo vikar,men jeg har jo den samme jobben som personen før meg hadde,det må jo være mye enklere for både dem og meg og slippe og skrive alle disse timene. Er det noen spessielle regler for vikarer? Jeg kommer nok til og være vikar i 6-12månder. Hvist ikke du kan hjelpe meg,vet du da hvor jeg kan hennvende meg? Jeg vil jo at lønnen min skal bli riktig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/44740-vet-ikke-om-dette-er-rette-plassen-til-dette-sp%C3%B8rsm%C3%A5letmen-jeg-pr%C3%B8ver/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.