Gå til innhold

Hvor lang tid tror du vi får beholde de fysiske butikkene og e- handel tar over alt?


AnonymBruker

Hvor lang tid tror du vi får beholde de fysiske butikkene og e- handel tar over alt?  

7 stemmer

  1. 1. Hvor lang tid tror du vi får beholde de fysiske butikkene og e- handel tar over alt?

    • 6 måneder
      1
    • 1 år
      0
    • 14 måneder
      0
    • 2 år
      0
    • 3 år
      0
    • 4 år eller mer
      5
    • Vet ikke
      1
  2. 2. Tror du noen type virksomhet ikke kan skje via e- handel?

    • Ja
      6
    • Nei
      0
    • Vet ikke
      1
  3. 3. Har du etiske betenkligheter ved utviklingen?

    • Ja
      3
    • Nei
      3
    • Vet ikke
      1

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 12. mars 2019, 09:24

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Thebutterfly

Jeg liker det ikke pga arbeidsplassene. Men jeg synes ellers at det er enklere å bestille det meste på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vanskelig å si, men jeg tror nok fysiske butikker har mange år igjen. Mange middelaldrende og eldre er fiksert på å prøve ting før de kjøper.

 

Jeg derimot handler gjerne på nettet. Men så har jeg litt store størrelser jeg trenger på klær og sko. Samtidig som jeg er makelig anlagt/ ikke liker mye folk osv.

Anonymkode: b2408...a59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble veldig sjokkert over nyhetene for noen dager siden om at så mange butikkansatt måtte finne nytt arbeid.Kanskje noe som tas opp i lønnsoppgjøret som nå pågår. En annen ting er selvsagt at man kan ikke regne at hva de forteller om i media alltid er så sant men det er jo ikke så nytt.

Jeg synes også det er enklere å finne rett størrelse på klær og sko på nett( jeg trenger også større størrelser i begge deler). Men jeg har lagt merke til at her kan være store prisforskjeller. Tror e- handel vil gjøre prisene enda høyere når "introduksjonstiden" er over. Selvsagt er dette bare ukvalifisert gjetting.

Det er mange tiår siden jeg så noen prøvet noe og er ikke sikker på om man fremdeles har prøverom uten at jeg selv trenger det for jeg trives heller ikke i  trengsel og mye mennesker og har i grunnen bare foretatt noe tilbudskjøp fordi jeg er litt engstelig for at det kan bli for komplisert for meg dette med e- handel på det meste. I butikkene ser jeg for det meste menn og kvinner i førti femtiåra.

Sjelden man hører hva de butikkansatte selv tenker i grunnen. Tror det er veldig mye deltid eller rettere sagt sesongarbeid.

Anonymkode: 7cd1d...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange tiår siden jeg så noen prøvet noe og er ikke sikker på om man fremdeles har prøverom uten at jeg selv trenger det for jeg trives heller ikke i  trengsel og mye mennesker og har i grunnen bare foretatt noe tilbudskjøp fordi jeg er litt engstelig for at det kan bli for komplisert for meg dette med e- handel på det meste. I butikkene ser jeg for det meste menn og kvinner i førti femtiåra.

Anonymkode: 7cd1d...f91

Samtlige klesbutikker har prøverom. Og dersom du stort sett ser kvinner og menn i 40-50-årene i butikkene så går ikke vi i de samme butikkene for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alt trenger man kanskje ikke. Man skal stole på seg selv mere tror jeg. Kanskje kjøpe en rimelig moderere symaskin og bare klippe etter noen plagg man har fra før som man bare liker.

Anonymkode: 7cd1d...f91

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, Thebutterfly skrev:

Jeg liker det ikke pga arbeidsplassene. 

Arbeidsplassene blir bare flyttet, de forsvinner ikke.

Anonymkode: c9d56...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Arbeidsplassene blir bare flyttet, de forsvinner ikke.

Anonymkode: c9d56...639

Historiskt har det vært slikt, men vet ikke helt om fremtiden også blir slik, er ikke mye en kan lage i Norge av "enkle" saker fordi en konkurrerer mot slavearbeidere i asia som jobber for 1-5 kroner timen, det er en tøff konkurranse å vinne etter at du kastes ut av butikkmedarbeider jobben din. Ufaglærte jobber krymper i vesten, ja da får en ta seg utdanning da tenker du, og ja noen av dem kommer nok til det og klare seg, men for mange har ikke de genetiske evnene som mer krevende faglige jobber krever, og de vil slite og trolig bli kriminelle eller "navere" og oslo-øst tendenser vil spre seg over hele landet, og det baller på seg og plutselig er vi et ghetto land, ikke bare på østkanten som idag.

Kan ikke spå fremtiden, men slik jeg tror ting blir er det ikke en veldig lys fremtid vi har i vente som følge av dette problemet.

Anonymkode: e2356...db7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Historiskt har det vært slikt, men vet ikke helt om fremtiden også blir slik, er ikke mye en kan lage i Norge av "enkle" saker fordi en konkurrerer mot slavearbeidere i asia som jobber for 1-5 kroner timen, det er en tøff konkurranse å vinne etter at du kastes ut av butikkmedarbeider jobben din. Ufaglærte jobber krymper i vesten, ja da får en ta seg utdanning da tenker du, og ja noen av dem kommer nok til det og klare seg, men for mange har ikke de genetiske evnene som mer krevende faglige jobber krever, og de vil slite og trolig bli kriminelle eller "navere" og oslo-øst tendenser vil spre seg over hele landet, og det baller på seg og plutselig er vi et ghetto land, ikke bare på østkanten som idag.

Kan ikke spå fremtiden, men slik jeg tror ting blir er det ikke en veldig lys fremtid vi har i vente som følge av dette problemet.

Anonymkode: e2356...db7

Nå tenkte jeg hvis folk handler fra norske nettbutikker i steden for i fysiske butikker.

Anonymkode: c9d56...639

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Ang netthandel så jeg en veldig opplysende dokumentar om Amazon. Før så gikk pengene fra frisør, til matbutikk, til bønder osv en evig runddans i lokalmiljøet. Men Amazon bare vokser og vokser og gir arbeiderne svært dårlig lønn, samt bruker all profitt til å bli enda større og mer dominerende.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...