Gå til innhold

Budskap

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er jeg galere enn jeg tror når jeg føler overskrifter eller hendelser ikke er tilfeldige , men føyer seg inn i en rekke. 

Skikkelig ubehagelig å sitte vis a vis en person som leser bok med tittelen : Du skal dø.

Syns dette burde være noe jeg ikke skulle ta personlig. 

Anonymkode: 9384d...635

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jeg galere enn jeg tror når jeg føler overskrifter eller hendelser ikke er tilfeldige , men føyer seg inn i en rekke. 

Skikkelig ubehagelig å sitte vis a vis en person som leser bok med tittelen : Du skal dø.

Syns dette burde være noe jeg ikke skulle ta personlig. 

Jeg vet ikke hvir gal du tror du er jeg, så dét kan jeg ikke svare på ;) Men - det er ikke normalt eller «friskt» å tenke sånn, det høres ut som en vrangforestilling. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke morsomt ! Føles som gift i tankesystemet :(

AnonymBruker
Skrevet

Reklameres det for ditt lokale apotek og en pil for andre her??

Drømmeautomat
Skrevet

Tja. Jeg kan kjenne meg igjen i dette, litt magisk tenkning, har det i perioder, særlig når det gjelder tegn på sykdom. Tror du fullt og helt på disse tegnene da, eller er det mer sånn at du vet at det er irrasjonelt, men likevel ikke klarer å la være å bekymre deg over det? 

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Reklameres det for ditt lokale apotek og en pil for andre her??

Får reklame for Ice mobil, søvnvansker og husholdningsmaskiner.

Anonymkode: c20d5...438

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke morsomt ! Føles som gift i tankesystemet :(

Svaret mitt var absolutt ikke morsomt ment, det var dypt alvorlig. Jeg syns det høres ut som du har vrangforestillinger. 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Tja. Jeg kan kjenne meg igjen i dette, litt magisk tenkning, har det i perioder, særlig når det gjelder tegn på sykdom. Tror du fullt og helt på disse tegnene da, eller er det mer sånn at du vet at det er irrasjonelt, men likevel ikke klarer å la være å bekymre deg over det? 

Tror ikke fullt og helt , forstår det er tanker . Bare sånn at de frie assosiasjonene blir litt mye. Jeg må forsøke å avlede meg! 

Drømmeautomat
Skrevet

Jeg har diskutert slike tegn med både psykologer og psykiatere. Jeg kan begynne å oppleve det hvis jeg blir skikkelig deprimert. Ingen av dem har kalt det vrangforestillinger. De har kalt det selvhenføring og magisk tenkning. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Jeg har diskutert slike tegn med både psykologer og psykiatere. Jeg kan begynne å oppleve det hvis jeg blir skikkelig deprimert. Ingen av dem har kalt det vrangforestillinger. De har kalt det selvhenføring og magisk tenkning. 

Når jeg leser artikkel av Torgersen (2012) i Tidsskrift for den norske legeforening er jeg enig i at det jeg tenker heller er selvhenføring/ magisk tenkning ). Også gjenkjennelse ift at det gjør seg gjeldende nå under et ekstra stress/ press/ depresjon . Slitsomt .

Skrevet

Selvhenføring er en slags vrangforestilling.

Drømmeautomat
Skrevet

Ok, men er f.eks. dette en vrangforestilling: Jeg går forbi et skilt med en pil mot sykehuset. Tenker at det ikke var tilfeldig, men et tegn på at jeg har en alvorlig sykdom. Tenker i neste øyeblikk at dette er en irrasjonell tanke, forsøker å slå den fra meg, men er likevel noe engstelig. Tror kanskje 20% på at pilen virkelig betyr at jeg har en sykdom.

Er det egentlig en vrangforestilling? Er ikke det mer en irrasjonell måte å tenke på blandet med helseangst?

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på hvor mye selvhenføring som er normalt . Personlighetstrekk og la den overta kanskje ? Huff

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte mener jo at vår tid er fastsatt fra start.. Min far fortalte at deres lærer må ha vært før krigen så  utover forsamlingen med ungdommer ( gutter som ikke var høystatus)og sa at kun et fåtall av dem ville leve til år 2000.

Anonymkode: f3f68...f34

Skrevet

Jeg opplever dette ofte. Et konkret eksempel er tv-showet "alle mot én". Jeg tenker denne tittelen omhandler meg, at jeg er alene omgitt av fiender. Det er disse fiendene som definerer hva som er en vrangforestilling. De er mange og jeg er bare en. Hva hvis den såkalte psykdomen egentlig er sannheten og alle rundt meg er løgnere? 

AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, Atium skrev:

Jeg opplever dette ofte. Et konkret eksempel er tv-showet "alle mot én". Jeg tenker denne tittelen omhandler meg, at jeg er alene omgitt av fiender. Det er disse fiendene som definerer hva som er en vrangforestilling. De er mange og jeg er bare en. Hva hvis den såkalte psykdomen egentlig er sannheten og alle rundt meg er løgnere? 

Da er du psykere enn du tror.

Anonymkode: c20d5...438

AnonymBruker
Skrevet

Det hender bare at hele livet var lite annet enn  dritt og lort tror jeg. Det er derfor det av og til kjennes slik og at man tolker inn sitt eget kanskje drømmemateriale i hva man ser på skjermen eller for øvrig hører og ser. Hvordan et sykehus er innredet eller skiltet opp er jo sikkert ikke tilfeldig. Man har nok brukt ansatte sin erfaring som igjen er påvirket av pasienter som kanskje har irritert seg over å ikke finne frem. Språklig er de nok preget av mye alvor og så mange situasjoner.

Jeg tror det handler mye om uforløst hendelser i ens eget liv som stenger for å gå videre.

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det hender bare at hele livet var lite annet enn  dritt og lort tror jeg. Det er derfor det av og til kjennes slik og at man tolker inn sitt eget kanskje drømmemateriale i hva man ser på skjermen eller for øvrig hører og ser. Hvordan et sykehus er innredet eller skiltet opp er jo sikkert ikke tilfeldig. Man har nok brukt ansatte sin erfaring som igjen er påvirket av pasienter som kanskje har irritert seg over å ikke finne frem. Språklig er de nok preget av mye alvor og så mange situasjoner.

Jeg tror det handler mye om uforløst hendelser i ens eget liv som stenger for å gå videre.

Liker du boller? I så fall på tide at du spiser en nå.

Anonymkode: b4a48...78f

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...