Gå til innhold

Kan sjefen pålegge meg overtid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: 4f52a...1df

Ja, dersom det er et særlig og tidsavgrenset behov.

Anonymkode: 54779...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja men ikke drive rovdrift på noen. Helse miljø og sikkerhet må være i orden. Om der er stadig overtid kan det være argument for å ansette flere eller gi fulle og eller faste stillinger om mye deltid og engasjement og sesongarbeide. Noe som kan tas om i tillitsapparatet ved arbeidsplassen ved lokale forhandlinger.

Anonymkode: 2b2ec...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Der er regler i Arbeidsmiljøloven for hvor mye samlet overtid tror for hvert år som kan skje pr ansatt både frivillig og ufrivillig overtid. Arbeidsgiver kan søke unntak fra loven for spesielt kritiske stillinger for bedriften. Ofte er det innen data har jeg inntrykk av at det er mye overtid.

Anonymkode: 2b2ec...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror det er lett å bare slite seg ut i vår stressfylte og krevende tid. Det kan være lurt tror jeg å være litt mere gnien på seg selv og egen arbeidskraft og ikke la seg misbruke. Det et slik de smarte innretter seg tror jeg. Det er ikke mange hvileskjærene i arbeidslivet i dag og man leser jo om stadig flere og tidligere utbrentdiagnoser for stadig yngre grupper arbeidstakere. Ikke rart det er mest 40 og 50 åringer man treffer i matbutikken

 

Anonymkode: 2b2ec...943

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...