Gå til innhold

Hva spiser dere i kveld?


påskelilje

Anbefalte innlegg

stjernestøv
1 time siden, AnonymBruker skrev:

La være å kjøpe inn snop, har du det ikke i hus regulrerer det seg selv. 

Anonymkode: 31600...4b3

Jeg bor ikke alene, og de jeg bor med er ikke overvektige og kan spise hva de vil uten å legge på seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På fredag var vi på hytta og da spiste vi stekt klubb / ball / kumle med duppe, flesk og sirup. Mmmmmm!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie

Hei!

På fredag gjorde vi en helt ny vri, vi lagde ikke pizza, men bestilte kebab levert hjem:-)

Veldig godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
13 minutter siden, Lillemus skrev:

På fredag var vi på hytta og da spiste vi stekt klubb / ball / kumle med duppe, flesk og sirup. Mmmmmm!!!

Hei!

Jeg likte klubb og det tilbehøret da jeg var barn, men alt bestemor lagde smakte fantastisk:-) men nå liker jeg ikke klubb lengre:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Madelenemie skrev:

Hei!

Jeg likte klubb og det tilbehøret da jeg var barn, men alt bestemor lagde smakte fantastisk:-) men nå liker jeg ikke klubb lengre:-)

Det er så godt! Jeg har alltid likt det veldig godt og er kjempeglad for at kjæresten også er veldig glad i det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er så godt! Jeg har alltid likt det veldig godt og er kjempeglad for at kjæresten også er veldig glad i det. :) 

Vet knapt hva det er, men det høres ikke ut som noe jeg liker 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Xtra skrev:

Vet knapt hva det er, men det høres ikke ut som noe jeg liker 😳

Du vet ikke hva klubb / ball / raspeball / komle er? Laget av poteter, byggmel, salt og melk som formes til runde baller og trekkes i kraft. Ser ikke så innbydende ut, det skal jeg innrømme, og det er godt mulig man må være oppvokst med det for å like det. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillemus skrev:

Du vet ikke hva klubb / ball / raspeball / komle er? Laget av poteter, byggmel, salt og melk som formes til runde baller og trekkes i kraft. Ser ikke så innbydende ut, det skal jeg innrømme, og det er godt mulig man må være oppvokst med det for å like det. :) 

Ja, tror definitivt det er noe du må være oppvokst med for å like 😁

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi kaller det komper, og mannen raspekaker. Ikke helt likt , men smellgodt begge deler. Raspekaker har kjøttet inntil, og kålrabi og gulrot ved siden av (gjerne også kokt potet, men det har ikke jeg)

Serveres med tyttenærsyltetøy og meierismør + melk i glasset 😊😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes ball/klubb/kompe er godt.

Det burde blitt veldig hipt i 2019 for jeg tror det i bunn og grunn er en gammel måte å drøye kjøttet. Man lager en ball av 90% potet med litt flesk for å gi smak. Dette lar man trekke i kraft, for å gi kjøttsmak. Serveres med poteter.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg synes ball/klubb/kompe er godt.

Det burde blitt veldig hipt i 2019 for jeg tror det i bunn og grunn er en gammel måte å drøye kjøttet. Man lager en ball av 90% potet med litt flesk for å gi smak. Dette lar man trekke i kraft, for å gi kjøttsmak. Serveres med poteter.. 

Å servere klubb med poteter er jo helt sprøtt - det er jo som å servere stekte poteter med kokte poteter til... Men jeg vet det er maaaaange varianter ute og går her. :) Flesk, duppe og sirup er tilbehøret hos oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...