Gå til innhold

Når det gjør så vondt at man vil ta livet av seg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Å ta livet mitt er ikke et alternativ. Jeg har komtroll. Men det gjør sykt vondt. Jeg vet ikke hvordan jeg skal holde ut dagene fremover. Jeg får heller ikke være alene, fordi jeg har familie og jobb rundt meg hele tiden. Så jeg bruker enormt mye krefter på å holde tllbake tårer og følelser. Ingen vet at jeg lider. Jeg kan ikke snakke med noen. 

Hva gjør man i en slik situasjon? Hvordan holder man ut? 

Jeg har sykt vondt i brystet og hodet. 

Anonymkode: 73f28...6e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor kan du ikke snakke med din samboer? Hvorfor trenger du anonymiteten på nett for å dele hvordan du har det? Hva ville din samboer ha sagt om du fortalte at du har det vanskelig?

AnonymBruker
Skrevet

Bade glem det 

Drømmeautomat
Skrevet

Ta egenmeldingsdager så du får være litt i fred. Kom deg til fastlegen.

Skrevet (endret)

Jeg blir stadig litt forundret over hvorfor så mange velger å bruke så mye krefter og smerte på å holde en fasade når det egentlig bør være helt unødvendig. Et minstekrav for en samboer er at man stiller opp når den man bor med har det vanskelig. Så dårlig som du er nå, er det ikke naturlig å jobbe. Du trenger en sykmelding en stund. 

Du går feil vei nå, med å holde alt dette inne. Jeg synes du har lov å si at du har det for jævlig og trenger hjelp og støtte. 

Endret av issomethingwrong
AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg blir stadig litt forundret over hvorfor så mange velger å bruke så mye krefter og smerte på å holde en fasade når det egentlig bør være helt unødvendig. Et minstekrav for en samboer er at man stiller opp når den man bor med har det vanskelig. Så dårlig som du er nå, er det ikke naturlig å jobbe. Du trenger en sykmelding en stund. 

Du går feil vei nå, med å holde alt dette inne. Jeg synes du har lov å si at du har det for jævlig og trenger hjelp og støtte. 

Jeg kan ikke si at jeg har det vondt, for da vil han spørre om hva som er vondt, om årsaken. Den kan jeg ikke snakke med noen om. Derfor må jeg komme meg gjennom dette alene. Og jeg lurer på hvordan jeg skal klare det. Nå har jeg ligget et par timer og grått, fått lettet litt på trykket. Jeg fikk ikke ligge lenger. Men det hjalp. 

Jeg trenger også å få være i fred, men det får jeg ikke med mindre jeg sitter på do eller ligger i senga. Når jeg er der prøver jeg å lette på trykket. Jeg får ikke en gang gå tur alene, noen vil alltid være med. 

Ja, jeg vurderer egenmelding på mandag. Jeg begynner å bli utslitt av alle følelsene og smerten som har pågått i over ett døgn. Har tatt paraset for hodepinen og brystet, men det hjelper så lite. 

Jeg hater meg selv så mye at du aner ikke. 

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke si at jeg har det vondt, for da vil han spørre om hva som er vondt, om årsaken. Den kan jeg ikke snakke med noen om. Derfor må jeg komme meg gjennom dette alene. Og jeg lurer på hvordan jeg skal klare det. Nå har jeg ligget et par timer og grått, fått lettet litt på trykket. Jeg fikk ikke ligge lenger. Men det hjalp. 

Jeg trenger også å få være i fred, men det får jeg ikke med mindre jeg sitter på do eller ligger i senga. Når jeg er der prøver jeg å lette på trykket. Jeg får ikke en gang gå tur alene, noen vil alltid være med. 

Ja, jeg vurderer egenmelding på mandag. Jeg begynner å bli utslitt av alle følelsene og smerten som har pågått i over ett døgn. Har tatt paraset for hodepinen og brystet, men det hjelper så lite. 

Det gå ikke bra. Dra til fastlegen. Du trenger nå hjelp og det er ingen skam å være på randen. Jeg håper du få det bedre snart.

Skrevet
56 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hvorfor antar du at sykemelding er beste løsning? Jeg leser ikke noe som tilsier at det er jobben som er hovedproblemet?

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke forstå annet enn at løsningen ligger i at du begynner å si høyt til de som er rundt deg hvordan du har det og hva du trenger. Dersom du trenger å gå tur alene, så er du i stand til å formidle det til samboer og andre i huset. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...