Gå til innhold

Ser dere noe negativt i at vi ikke lenger stiller klokka i sommertid og vintertid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skal vel gjøre det i år, for siste gang? I hvert fall nå i mars. Hvis vintertid blir normaltid, skal vi gjøre det til høsten også. Hva vi "mister", avhenger jo av hvilken tid som blir normaltid.

De ombestemmer seg kanskje igjen om noen år. Jeg har overlevd slike av- og på-perioder tidligere.

https://snl.no/sommertid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir vintertid hele året, mister vi en time dagslys på ettermiddagen/kvelden. Jeg ønsker meg sommertid hele året.

I tillegg ønsker jeg påske i en fast uke - ikke så variabelt som nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, kupton skrev:

Hvis det blir vintertid hele året, mister vi en time dagslys på ettermiddagen/kvelden. Jeg ønsker meg sommertid hele året.

I tillegg ønsker jeg påske i en fast uke - ikke så variabelt som nå.

Helt enig i begge deler! Som min søster en gang uttalte - "Jesus greide da å bli født til samme tid hvert år, da må han da sannelig greie å dø til samme tid også!" Helt tullete med denne flyttingen av påska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kupton skrev:

I tillegg ønsker jeg påske i en fast uke - ikke så variabelt som nå.

Det kommer til å bli en - eh - interessant debatt i EU for å få til det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tusen takk for så gode svar.😊

Der jeg vokste opp ble det slik i dagligtale snakket om at det var for kuene og melkerutinenes skyld vi byttet mellom sommertid og vintertid. Senere når melkemaskinene kom var vistnok ikke det så stort argument lenger.

Anonymkode: 13064...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der jeg vokste opp ble det slik i dagligtale snakket om at det var for kuene og melkerutinenes skyld vi byttet mellom sommertid og vintertid.

Var det ikke omvendt - at bøndene mislikte klokkestillingen, fordi det ikke var like lett å "stille" kuene?

https://www.ha-halden.no/nyheter/still-klokka-fram/s/1-2906373-5043883  Se avsnittet "EØS-avtalen".

Men i moderne fjøs melker de seg selv.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt at kuene er ivaretatt.

Husker ikke alt  helt da jeg var forholdsvis lite barn da dette var oppe i tiden og jeg var mye opptatt av andre ting uten at jeg husker så mye hva. Men husker en eldre "onkel" som sa med fynd og klemm." Vi gjorde det vi kunne vi borgere på Moss og det vi ikke kunne det gjorde kua for oss". Nesten alltid ved godt humør han. 

Sommertid høres bra ut. Hele tiden.😊

Anonymkode: 13064...6d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er ganske greit med sommer- og vintertid, samt varierende påsketid, jeg da.

Skulle vi gjøre noe med sommer- og vintertiden, måtte det heller være å avvikle sommertiden, og skyve gjøremålene til tidligere på dagen 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...