Gå til innhold

Tvangstanker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mye å takle for tida. I flere uker har jeg så rare tanker. Det kverner i hodet når jeg ligger i senga. Jeg få skikkelig tankekjør. Klarer å stoppe de etter en stund og nå begynner en tur med rare tanker. Jeg blir redd at noe kryper i nesen min, eller jeg er redd å snu meg. Det kunne jo en komme å tar kvelertak og når foten er utenfor dyna er jeg redd å bli trukket ut av senga. Jeg bli skremmt for hver lyd. Det tar litt tid til jeg kan stoppe det. Det blir plagsom. Har dere noe tips.

Videoannonse
Annonse
stjernestøv
Skrevet
11 minutter siden, Betti 11 skrev:

Jeg har mye å takle for tida. I flere uker har jeg så rare tanker. Det kverner i hodet når jeg ligger i senga. Jeg få skikkelig tankekjør. Klarer å stoppe de etter en stund og nå begynner en tur med rare tanker. Jeg blir redd at noe kryper i nesen min, eller jeg er redd å snu meg. Det kunne jo en komme å tar kvelertak og når foten er utenfor dyna er jeg redd å bli trukket ut av senga. Jeg bli skremmt for hver lyd. Det tar litt tid til jeg kan stoppe det. Det blir plagsom. Har dere noe tips.

Har ikke tips men tror det er tvangstanker, jeg merker og jeg har det. Redd noen skal drepe meg mens jeg ligger i sengen, veldig obs på alle lyder. 

Skrevet
4 minutter siden, stjernestøv skrev:

Har ikke tips men tror det er tvangstanker, jeg merker og jeg har det. Redd noen skal drepe meg mens jeg ligger i sengen, veldig obs på alle lyder. 

Takk likevel. Ønsker jo gjerne hva jeg kan gøre. 

stjernestøv
Skrevet
1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Takk likevel. Ønsker jo gjerne hva jeg kan gøre. 

Det går jo an å vurdere om disse tankene er reelle,hvem skulle gjort dette mot deg?

Men forstår at det er slitsomt!

Skrevet
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det går jo an å vurdere om disse tankene er reelle,hvem skulle gjort dette mot deg?

Men forstår at det er slitsomt!

Det er ikke reel men jeg føler meg ikke bra med depresjon og andre påkjenninger. Behandleren aa jeg må avlede meg og jeg skal gå mer tur om å vare sosial. Jeg har mye legetimer og fysio. Sykepleieren er en gåte. Jeg forstår det ikke.

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, Betti 11 skrev:

Det er ikke reel men jeg føler meg ikke bra med depresjon og andre påkjenninger. Behandleren aa jeg må avlede meg og jeg skal gå mer tur om å vare sosial. Jeg har mye legetimer og fysio. Sykepleieren er en gåte. Jeg forstår det ikke.

Du får prøve å avlede deg da med å gå tur og være sosial,godt du har legetime og time til fysio. Hjelper ikke sykepleieren deg?

Skrevet

Det virker ikke som jeg ønsket. Jeg kann ikke alltid gå ut så lang tid. Jeg har problemer med magen og tarm. Jeg prøver nå å gå ut mer. Det er en plage men jeg kan ikke motarbeide terapien. 

stjernestøv
Skrevet
2 timer siden, Betti 11 skrev:

Det virker ikke som jeg ønsket. Jeg kann ikke alltid gå ut så lang tid. Jeg har problemer med magen og tarm. Jeg prøver nå å gå ut mer. Det er en plage men jeg kan ikke motarbeide terapien. 

Si det til personen da. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, stjernestøv skrev:

Dette er paranoide vrangforestillinger og psykotisk utvikling, ikke tvangstanker. 

Anonymkode: c2ed7...1bc

stjernestøv
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er paranoide vrangforestillinger og psykotisk utvikling, ikke tvangstanker. 

Nå var det tvangstanker denne tråden handlet om, og jeg vet hva tvangstanker er....

AnonymBruker
Skrevet

Høres ikke ut som direkte tvangstanker. 

Anonymkode: 90eec...2b8

Skrevet
11 timer siden, kupton skrev:

Dette er ikke tvangstanker. 

Er det farlig?

Skrevet

Angst er ikke farlig, men det kan være svært ubehagelig.

Skrevet
1 minutt siden, kupton skrev:

Angst er ikke farlig, men det kan være svært ubehagelig.

Tusen takk. Jeg jobber med det. Jeg har en svak anelse hvilken årsak angsten har. 

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når man tror det er sant, så er det vrangforstillinger eller?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...