Gå til innhold

Erdogan- nok en eh....fargeklatt


Gjest Gargamel

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Det er en underlig gjeng som syrer verden for tiden. Trump er et oppkomme av sprø utspill selvfølgelig (men for det meste harmløs etter min mening).

Erdogan synes terrorvideoen er en fin mulighet til å rekruttere velgere. Han forsikrer folket om at han ikke vil la en bande onde Australiere erobre Istanbul fra NATO-landet Tyrkia. Ikke på hans vakt!! Jeg lurer på hvor mange tyrkere som har vært bekymret for det scenariet:

https://www.aftenposten.no/verden/i/vm412V/New-Zealand-terroristens-video-blir-forsokt-slettet-fra-nettet-Tyrkias-president-bruker-den-under-valgkampmoter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som det er "fargeklatter" verden vil ha, og ikke hardtarbeidende politikere som ønsker det beste for folk. Selvsikkerhet er den aller viktigste egenskapen, og får du folk til å tro på deg når du sier du skal senke alle skatter, hjelpe alle og samtidig sikre landets grenser, blir du valgt. Å vise noen form for usikkerhet er svakhetstegn, og du sjaltes ut umiddelbart.

 

Trumps nye bestevenn, Brasils Bolsonaro, er en annen skrue av lignende kaliber. Men søramerikanerne har jo valgt mange underlige ledere opp gjennom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

For en del år siden ble det lansert en bok av den kjente norske psykiateren Kringlen på TV. Den omhandlet datidas statsoverhoder og maktpersoner fra psykiatrien analyseverktøy. Jeg husker dessverre ikke hva boka het. Dette har brakt meg til å tro at så mye handler om sykdom.  Jeg tror også i dag at det kan være tilfelle. Uten at jeg er noen ekspert eller litteraturkritiker. Det blir jo mye synsing sikkert og hvilke forskningsmetoder man støtter seg til. Innen humaniora og samfunsvitenskapene er der mere divergerende syn fremdeles tror jeg enn innen natur og matematikk. Tror jeg.

Anonymkode: c40da...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Erdogan er en autokrat, nesten demagog. 

 

Jeg hadde litt håp for Tyrkia , det var ett sekulært land selv om befolkningen for det meste er muslimer. Nå er det mange tilbakestrekk mot islamisme og det å bruke opptak fra en massakre til å samle velgere, er umoralsk. De fleste i vesten vil ikke drømme om å skyte muslimer i bønn, eller drive terror mot muslimer. De fleste mennesker vil ha fred og fordragelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, Xtra skrev:

Det virker som det er "fargeklatter" verden vil ha,

Jeg tror det er påvirkning fra reality-shows. Folk vil ha action og idioti, politikk blir for kjedelig.

Anonymkode: 82c2f...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror demokratier rett og slett krever for mye av folket til å være realistisk å klare å holde i live over lengre tid. Når 19% i Oslo i ekstremt gode økonomiske tider, ønsker kommunisme, hva tror dere vil skje når neste nedgangstid kommer, og da snakker vi NORGE. Hvis ikke Norske velgere klarer å bruke stemmeretten sin bedre enn dette, hvordan i all verden kan dere forvente at f.eks folk i sør amerika eller afrika skal kunne holde et slikt system i live?? Det er rett og slett idiotisk. Vi så mange eksempler på det i afrika når autoritære kolonister kom, fikk de svarte det mye bedre fordi det ble stabilitet og orden og fokus på handel, ja en mistet friheten litt men siden friheten ble misbrukt så til de grader til å drepe hverandre non stop, fikk de det bedre av mindre frihet, når de hvite dro og de svarte fikk friheten tilbake var det rett tilbake til gode gamle vaner. 

Det var et fint eksepriment, frihet og demokrati, eksperimentet førte til mye bra men det ser ikke ut som det holder i lengden ettersom folket bruker friheten sin til destruktive ting som å stemme på kommunister eller fascister så fort en føler at en taper i forhold til andre. Hvis jeg ikke har det bra bør ikke andre ha det bra heller. Folket i gaza stemmer demokratisk på å utslette Israel. eh... hallo i luken. folket i gaza kan ikke ha stemmerett sorry, det er ikke organisert og opplyst nok til at det går, de trenger en autoritær leder som sier nok er nok folkens, jeg tar kontroll jeg vil sørge for at ingen skyter raketter mot sivilie etc, vi skal lage en ny strategi, like det eller ei, det er slutt på tullet nå styrer jeg og dere adlyder, ellers får det store konsekvenser... En autoritær leder trengs for å løse konflikten med Israel

 

Tror kvinnene i Norge vil gå på en skikkelig smell når deres våte kommunist-drøm går i oppfyllelse. Men vi får se hva som skjer, vi får se

Lykke til

Anonymkode: f9034...cf7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tar jo bare avstand fra sånne personer men det er så mange som lider under " normalitetens tvangstrøye" også i dag tror jeg og da sikkert også blant disse " utvalgte" personer i verden.

Anonymkode: c40da...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er bare " gærninger" som vinner frem i vår tid synes jeg. Slik er utviklingen i dag virker det som.

Anonymkode: c40da...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kjenner en del muslimer. De er veldig stolte og hevngjerrige. Det sjokkerer meg noen ganger i samtaler hvordan de ser på verden. Det nytter ikke å fortelle dem at de tar feil. De ser på seg selv som de fredlige og gode. De tåler ikke urett begått mot muslimer men lukker øynene for urett de selv begår. Jeg er virkelig bekymret over verden i dag. 

Anonymkode: b153f...d83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner en del muslimer. De er veldig stolte og hevngjerrige. Det sjokkerer meg noen ganger i samtaler hvordan de ser på verden. Det nytter ikke å fortelle dem at de tar feil. De ser på seg selv som de fredlige og gode. De tåler ikke urett begått mot muslimer men lukker øynene for urett de selv begår. Jeg er virkelig bekymret over verden i dag. 

Anonymkode: b153f...d83

Det går til helvete på første klasse.

Fatter ikke folk som velger å få barn i dag.

Anonymkode: 82c2f...00d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 21.3.2019 den 10.16, Xtra skrev:

Det virker som det er "fargeklatter" verden vil ha, og ikke hardtarbeidende politikere som ønsker det beste for folk. Selvsikkerhet er den aller viktigste egenskapen, og får du folk til å tro på deg når du sier du skal senke alle skatter, hjelpe alle og samtidig sikre landets grenser, blir du valgt. Å vise noen form for usikkerhet er svakhetstegn, og du sjaltes ut umiddelbart.

 

Trumps nye bestevenn, Brasils Bolsonaro, er en annen skrue av lignende kaliber. Men søramerikanerne har jo valgt mange underlige ledere opp gjennom. 

Hei!

Har du eksempler på hardtarbeidened politikere?

Jeg har mange eksempler på hardtarbeidende feltarbeidere, men dessverre ikke politikere.

Jeg har en politiker jeg liker, han er hardtarbeide, han heter Bernie Sanders, men jeg ser ikke noen paralell, til en slik politiker i Skandinavia.

Jeg tror han er hardtarbeidende, mye fordi hans idealisme drev han inn i politikken, mer enn hans eget ønske om makt, men for de fleste politikere så ser jeg dessverre ikke en sånn idealisme.

Norske politikere fremstår mest hardtarbeidende når de må forsvare noe som truer deres egen posisjon, eller deres parti.

Jeg savner engasjement, og evnen til å jobbe for noe større en seg selv, og "sitt eget parti"

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Madelenemie
På 21.3.2019 den 8.36, Gargamel skrev:

Det er en underlig gjeng som syrer verden for tiden. Trump er et oppkomme av sprø utspill selvfølgelig (men for det meste harmløs etter min mening).

Erdogan synes terrorvideoen er en fin mulighet til å rekruttere velgere. Han forsikrer folket om at han ikke vil la en bande onde Australiere erobre Istanbul fra NATO-landet Tyrkia. Ikke på hans vakt!! Jeg lurer på hvor mange tyrkere som har vært bekymret for det scenariet:

https://www.aftenposten.no/verden/i/vm412V/New-Zealand-terroristens-video-blir-forsokt-slettet-fra-nettet-Tyrkias-president-bruker-den-under-valgkampmoter

Hei!

Ja min trøst er heldigvis som du skriver , Trump, er et oppkomme av sprø utspill. Bra formulert.

Erdogan og la meg ta med Putin, imens du er inne på det...siden de er i samme gate syns jeg...

Høster stemmer og velgere i beste populistiske vind/ ånd/ scenarie/stil...  Jeg gidder ikke kaste bort tiden min på å analysere mennesker som bare søker sitt eget velbehag og velbefinnende, uten tanker for konsekvensene.

Jeg tror man kan dele tyrkere inn etter omtrent hva de mener om det scenariet, etter , ja ikke religion, men bokstavtro/ bedre kjent i Norge, som, puritanere, frikirkekristne el.l.

Prosentandelen er vel nogenlunde likt fordelt på hvem som ser fiender "over alt" 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det gir grunn til alvorlig ettertanke ja. At så mange iallefall topppolitikere i vår vanskelige tid virker å ha et synderegister herfra til månen. Hvorfor måtte det bli  nettopp slik?🤔

Anonymkode: c40da...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hørte Putin nå ikke lenger tillater kritikk av sin person. Vet ikke om det er riktig og om det omhandler også den politiske utøvende delen.

Anonymkode: c40da...ea9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...