Gå til innhold

Bytte yrke


Betti 11

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller "tresemester" med forkurs for å kunne søke ingeniørutdanning om man mangler opptaksgrunnlag i fysikk og matematikk. Men da må man kanskje like biler og roboter og sånne ting.

Jeg tillater meg å tvile på at dine kunnskaper om opptaksregler og fagkrets for ingeniørstudiet er oppdaterte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søke Oslo met eller annen høgskole eller universitet i linje for sosialt arbeid for å gjøre en bedre jobb enn fortida saksbehandlere fikk til. Om man ikke har vgs så kan man søke om man har alderen og litt arbeidserfaring " inne".Eller " tresemester" med forkurs for å kunne søke ingeniørutdanning om man mangler opptaksgrunnlag i fysikk og matematikk. Men da må man kanskje like biler og roboter og sånne ting.

Jeg stresser med mye av samme problematikk men er i en helt annen aldersgruppe enn dere tror jeg. Kanskje også helse.

Lykke til😊

Anonymkode: ff8f9...a11

Ja det er 100% korrekt. Man bør heller ikke satse på å bli musiker uten å ha en viss interesse og talent for musikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja det er 100% korrekt. Man bør heller ikke satse på å bli musiker uten å ha en viss interesse og talent for musikk.

Man kan utmerket godt bli ingeniør uten å være interessert i biler :P Men man bør absolutt ha kunnskaper i matte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kontorsekretær ved advokatkontor er også en bransje i vekst tror jeg. Har jo med mennesker å gjøre men allikevel mer skjermet. Av de korte utdanningsløp tror jeg.

Anonymkode: ff8f9...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontorsekretær ved advokatkontor er også en bransje i vekst tror jeg. Har jo med mennesker å gjøre men allikevel mer skjermet. Av de korte utdanningsløp tror jeg.

Anonymkode: ff8f9...a11

Vanskelig men bra yrke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, laban skrev:

Man kan utmerket godt bli ingeniør uten å være interessert i biler :P Men man bør absolutt ha kunnskaper i matte.

Jeg og mattematikk er to forsjellige planeter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Pianostemmer eller noe innen musikk da? Tror ikke man må være like 100 prosent musikalsk til alle jobber. Uten at jeg vet. Det skal jo gjøres mye før ting blir musikk mener jeg. Igjen ,uten at jeg vet.

Anonymkode: ff8f9...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pianostemmer eller noe innen musikk da? Tror ikke man må være like 100 prosent musikalsk til alle jobber. Uten at jeg vet. Det skal jo gjøres mye før ting blir musikk mener jeg. Igjen ,uten at jeg vet.

Anonymkode: ff8f9...a11

Jeg kan jo singe men det er vanskelig å få noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Interesse -test på nav sine sider. Man kan også få henvisning til karriererådgiver via nav tror jeg.

Anonymkode: ff8f9...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interesse -test på nav sine sider. Man kan også få henvisning til karriererådgiver via nav tror jeg.

Anonymkode: ff8f9...a11

Det har jeg gjort, hele programmet. Karriereveileder hadde null peiling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.3.2019 den 15.13, Betti 11 skrev:

Hva tenker du om å bli bussjåfør? Her jeg bor trenger de mye folk. Kanskje Nav hjelper med å få bussertifikat.

Bussjåfør? Jeg tror du må ha hatt vanlig sertifikat en stund før du kan kjøre opp til buss og om du tenker på å være sjåfør på vanlige bybusser (ikke sånne som kjører Oslo - Bergen) så er det definitivt stressende...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Lillemus skrev:

Bussjåfør? Jeg tror du må ha hatt vanlig sertifikat en stund før du kan kjøre opp til buss og om du tenker på å være sjåfør på vanlige bybusser (ikke sånne som kjører Oslo - Bergen) så er det definitivt stressende...!

Ja stemmer det. Du må har sertifikat en stund. Her jeg bor er det ikke så mye stress som i oslo men man må tåler det. Spesiell skolebarn trenger mye oppmerksomhet. Av og til er en bussjåfør også litt pedagog.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 27.3.2019 den 21.48, Betti 11 skrev:

Jeg og mattematikk er to forsjellige planeter.

Viktigste å finne noe man liker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...