Jump to content
Betti 11

Bytte yrke

Recommended Posts

laban
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller "tresemester" med forkurs for å kunne søke ingeniørutdanning om man mangler opptaksgrunnlag i fysikk og matematikk. Men da må man kanskje like biler og roboter og sånne ting.

Jeg tillater meg å tvile på at dine kunnskaper om opptaksregler og fagkrets for ingeniørstudiet er oppdaterte.

Fortsetter under...

Gargamel
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Søke Oslo met eller annen høgskole eller universitet i linje for sosialt arbeid for å gjøre en bedre jobb enn fortida saksbehandlere fikk til. Om man ikke har vgs så kan man søke om man har alderen og litt arbeidserfaring " inne".Eller " tresemester" med forkurs for å kunne søke ingeniørutdanning om man mangler opptaksgrunnlag i fysikk og matematikk. Men da må man kanskje like biler og roboter og sånne ting.

Jeg stresser med mye av samme problematikk men er i en helt annen aldersgruppe enn dere tror jeg. Kanskje også helse.

Lykke til😊

Anonymkode: ff8f9...a11

Ja det er 100% korrekt. Man bør heller ikke satse på å bli musiker uten å ha en viss interesse og talent for musikk.

laban
5 minutter siden, Gargamel skrev:

Ja det er 100% korrekt. Man bør heller ikke satse på å bli musiker uten å ha en viss interesse og talent for musikk.

Man kan utmerket godt bli ingeniør uten å være interessert i biler :P Men man bør absolutt ha kunnskaper i matte.

AnonymBruker

Kontorsekretær ved advokatkontor er også en bransje i vekst tror jeg. Har jo med mennesker å gjøre men allikevel mer skjermet. Av de korte utdanningsløp tror jeg.

Betti 11
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kontorsekretær ved advokatkontor er også en bransje i vekst tror jeg. Har jo med mennesker å gjøre men allikevel mer skjermet. Av de korte utdanningsløp tror jeg.

Vanskelig men bra yrke.

Betti 11
5 timer siden, laban skrev:

Man kan utmerket godt bli ingeniør uten å være interessert i biler :P Men man bør absolutt ha kunnskaper i matte.

Jeg og mattematikk er to forsjellige planeter.

Annonse

AnonymBruker

Pianostemmer eller noe innen musikk da? Tror ikke man må være like 100 prosent musikalsk til alle jobber. Uten at jeg vet. Det skal jo gjøres mye før ting blir musikk mener jeg. Igjen ,uten at jeg vet.

Betti 11
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Pianostemmer eller noe innen musikk da? Tror ikke man må være like 100 prosent musikalsk til alle jobber. Uten at jeg vet. Det skal jo gjøres mye før ting blir musikk mener jeg. Igjen ,uten at jeg vet.

Jeg kan jo singe men det er vanskelig å få noe som helst.

AnonymBruker

Interesse -test på nav sine sider. Man kan også få henvisning til karriererådgiver via nav tror jeg.

Betti 11
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Interesse -test på nav sine sider. Man kan også få henvisning til karriererådgiver via nav tror jeg.

Det har jeg gjort, hele programmet. Karriereveileder hadde null peiling.

Lillemus
På 27.3.2019 den 15.13, Betti 11 skrev:

Hva tenker du om å bli bussjåfør? Her jeg bor trenger de mye folk. Kanskje Nav hjelper med å få bussertifikat.

Bussjåfør? Jeg tror du må ha hatt vanlig sertifikat en stund før du kan kjøre opp til buss og om du tenker på å være sjåfør på vanlige bybusser (ikke sånne som kjører Oslo - Bergen) så er det definitivt stressende...!

Betti 11
4 timer siden, Lillemus skrev:

Bussjåfør? Jeg tror du må ha hatt vanlig sertifikat en stund før du kan kjøre opp til buss og om du tenker på å være sjåfør på vanlige bybusser (ikke sånne som kjører Oslo - Bergen) så er det definitivt stressende...!

Ja stemmer det. Du må har sertifikat en stund. Her jeg bor er det ikke så mye stress som i oslo men man må tåler det. Spesiell skolebarn trenger mye oppmerksomhet. Av og til er en bussjåfør også litt pedagog.

Thebutterfly
På 27.3.2019 den 21.48, Betti 11 skrev:

Jeg og mattematikk er to forsjellige planeter.

Viktigste å finne noe man liker. 

Annonse