Gå til innhold

Har mer bortfall av medier i papirform og mer elektroniske medier gjort at dere føler dere mer eller mindre avhengig av media?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg føler meg en del " hekta" på media ved nyhetsoppslag o.l. for liksom å føle meg oppdatert. Jeg synes også å merke at jeg leser elektronisk info mindre kritisk enn jeg en gang gjorde før jeg ble litt mer kjent med det elektroniske plattformer og muligheter..  Altså at jeg er mer kritisk til papiravisen. Det er jo litt rart. Har dere merket liknende?

Nå føler jeg mye at alt trenger man ikke tror jeg. Mulig det har sammenheng med at jeg ikke går på jobb daglig og dermed snakker med arbeidskollegaer om dette og hint.  Det er ikke å inne på at jeg også har mye fokus på kostnader i min situasjon.

Merker dere mye forskjell  i perioder dere er mye " på" eller mye " av".

Eller dere at dere treffer frie valg i medieverden.Eller stoler dere på utviklingen fullt ut.

Anonymkode: 83f0b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Når begynte vi egentlig å navngi media som " media".? Kan huske på søttitall var det mye populært å få stilt sitt horoskop om man var så heldig å har eksakt fødselstidspunkt. Dette hadde ikke jeg men jeg sjangset på noe ca og fikk et lengre brev om gode muligheter som kirurg eller som " medium". Ingen av delene var noe for meg men jeg ble jo ikke så lite smigret over slik tiltro til mine muligheter at jeg fikk et mer utfyllende brev noe senere som var mer utfyllende om forskjellige også andre yrkesveier. Man følte seg litt " utvalgt" liksom ensom på en hybel bortsett fra at jeg jo hadde diktet opp eksakt tidspunkt for jeg ble født og hadde ikke rent lite samvittighetskvaler. Fikk noen litt vanskelige " oppfølgingssoørsmål" og prøvet samtidig å ta et fag i astronomi som var for matematisk krevende for meg men hvor flere advarte sterkt mot slike horoskoper og sånt. Ble opptatt av noe annet faglig på campus og glemte alt om dette og syntes i etterkant det var en dum ide og skremmende psykologisk tenkni nntil jeg altså lurer på ordet media og bruken i dagligtalen. Og ordet medium. Er det personer i media bare til forlystelse for andre.man kan av og til tenke slik når man ser hvor hårdt mange behandles. 

Selvsagt alt trenger man kanskje ikke av noe. Husker en gang jeg var syk og trodde alle hadde lurt meg til å tro jeg trengte mat for å leve. Var psykotisk sa de.  Underlig opplevelse. Hører med til historien at jeg aldri har klart å oppdrive eksakt fødselstidspunkt. Arkivene i mitt tilfelle manglet.

Anonymkode: 83f0b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om noen skulle lese å bli bekymret så har jeg nettopp tatt min medisin dose. Det er også søndag og stille så håper snart å få sove litt. Veldig ofte har jeg det slik at jeg føler bedring etter å ha sovet. Selvsagt helst sammenhengende.

Anonymkode: 83f0b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper ikke dere ble moralsk forarget om dere leste dette. "Ungdommer er så gale ofte vet dere".( Man burde jo bli mere moralsk indignert over at kommunale arkiver er så dårlig allerede den gang man får jo ofte inntrykk av annet. Men det har vel med kostnader å gjøre som alt annet til syvende og sist)

Anonymkode: 83f0b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er kan hende annerledes andre steder om andre har prøvet det samme. Alle har det ikke likt.😊

Anonymkode: 83f0b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man burde jo bli mere moralsk indignert over at kommunale arkiver er så dårlig allerede den gang man får jo ofte inntrykk av annet. Men det har vel med kostnader å gjøre som alt annet til syvende og sist.

Mens det fortsatt var mange hjemmefødsler, brydde man seg ikke om å registrere klokkeslettet for fødsel. Den "overleveringen" av info ble overlatt til mødrene.

Men så, etter at fødsler ble flyttet til sykehus, kom det en bølge med interesse for astrologi, og fødeklinikkene ble lei av alle forespørslene som skaffet dem ekstra arbeid med å grave i gamle journaler for å finne klokkeslettet for folks fødsel. Derfor begynte de å skrive nøyaktig tidspunkt på fødselsattesten.

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan huske på søttitall var det mye populært å få stilt sitt horoskop om man var så heldig å har eksakt fødselstidspunkt. Dette hadde ikke jeg men jeg sjangset på noe ca og fikk et lengre brev om gode muligheter som kirurg eller som "medium". 

Jeg ser på sånt som rent sprøyt. Begge min mors fødsler og én av mine ble igangsatt, så tidspunktet var følgelig påvirket av en leges vurdering. Får det følger for barnets muligheter i yrkeslivet, liksom? Særlig.

Her står det om mediebegrepet: 

no.m.wikipedia.org/wiki/Massemedier

 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
25 minutter siden, laban skrev:

Mens det fortsatt var mange hjemmefødsler, brydde man seg ikke om å registrere klokkeslettet for fødsel. Den "overleveringen" av info ble overlatt til mødrene.

Men så, etter at fødsler ble flyttet til sykehus, kom det en bølge med interesse for astrologi, og fødeklinikkene ble lei av alle forespørslene som skaffet dem ekstra arbeid med å grave i gamle journaler for å finne klokkeslettet for folks fødsel. Derfor begynte de å skrive nøyaktig tidspunkt på fødselsattesten.

Jeg ser på sånt som rent sprøyt. Begge min mors fødsler og én av mine ble igangsatt, så tidspunktet var følgelig påvirket av en leges vurdering. Får det følger for barnets muligheter i yrkeslivet, liksom? Særlig.

Her står det om mediebegrepet: 

no.m.wikipedia.org/wiki/Massemedier

 

Du har ikke forstått meg helt men det gjør ingenting. Alt var borte i mitt tilfelle. Beklager hvis noe uroer deg. Jeg vet enkelte mennesker er mere skjøre og må tas bedre vare på og håper det skjer i ditt tilfelle.

Anonymkode: 83f0b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis noe uroer deg. Jeg vet enkelte mennesker er mere skjøre og må tas bedre vare på og håper det skjer i ditt tilfelle.

Hvafornoe? Jeg er ikke det minste urolig eller skjør / sårbar. Jeg prøvde bare å svare på det jeg har mest greie på - som handler om fødselstidspunkt og -attester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og jeg føler meg som vanlig ikke forstått. Men jeg sier jo at det gjør ingen ting. I våre dager kan man ikke regne med at alle forstår. Ikke noe vondt ment.😊

Anonymkode: 83f0b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg føler meg som vanlig ikke forstått. Men jeg sier jo at det gjør ingen ting. I våre dager kan man ikke regne med at alle forstår. Ikke noe vondt ment.😊

Anonymkode: 83f0b...dee

Hva gjør at folk ikke forstår i våre dager?

Anonymkode: aa27e...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Foreslår vi slutter av her.😉

Jeg har begynt å tenke mer og mer.

Ingenting som penger spart.😊

Anonymkode: 83f0b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye juks i media tror jeg. Også i de norsk og det har vi jo ikke vært vant til.

Anonymkode: 83f0b...dee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Foreslår vi slutter av her.

Ni av tolv innlegg i denne tråden er dine egne, du stiller en rekke spørsmål i de to første, men vil egentlig ikke ha svar. Du kan ikke reservere Åpent forum til å skravle med deg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...