Gå til innhold

Schizotyp lidelse

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man ha denne personlighetsforstyrrelsen uten eksentrisk/påfallende atferd?

Jeg vet jo at at det er sånn med de fleste diagnoser at ikke ALLE krav må oppfylles, så jeg lurte på om dette med eksentrisk atferd er et "hovedkriterie" eller ikke.

Vedkommende har rare ideer, hallusinasjoner og såkalt "magisk tenkning" men fremstår likevel normal i kontakt med andre, bare muligens en anelse fraværende. Ganske mimikkfattig og uttrykker sjelden noen form for følelser, være det sorg, sinne eller glede. Hun fungerer godt i det sosiale, men foretrekker helst å sitte hjemme og gruble over ideene sine. 

Anonymkode: 53497...fcf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje en person som bare ikke har det så innmari enkelt og som kanskje plages av mye hodesmerter? Alt må jo ikke ha årsak i psykisk lidelse.

Anonymkode: 12fe8...079

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje en person som bare ikke har det så innmari enkelt og som kanskje plages av mye hodesmerter? Alt må jo ikke ha årsak i psykisk lidelse.

Ja, disse beskrevne symptomene forsvinner nok om vedkommende bare tar seg et par Paracet og legger seg nedpå litt på sofaen.

Anonymkode: a0a9f...603

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

TS her.

Vedkommende er klart psykisk syk med mange innleggelser bak seg. Hun er i en utredningsprosess nå hvor "Schizotyp lidelse" ble nevnt og hun spurte meg om jeg visste noe om den. Det fikk meg til å google litt. Nå lurer jeg derfor på hvor viktig kriterie dette med eksentrisk atferd er. 

Anonymkode: 53497...fcf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...