Gå til innhold

Kan mye stress føre til "slitasje" på hovedpulsåren?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ved mye stress kjennes det som hodet vil " deles i to deler.Minnes foreldres tanker om skilsmisse i barndom men det var umulig fordi det var for kostbart. Fett er vel kanskje en større fare.

Anonymkode: 7a480...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, stress gir ikke slitasje på hovedpulsåren. 

Langvarig høyt blodtrykk kombinert med disposisjon for det kan etter flere tiår gjøre at hovedpulsåren får utposinger. Dette kan være farlig, men har ikke noe med stress å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler mye sinne mot mange  mennesker som i mitt liv bare  har utnyttet meg også som barn med problemene sine. Føler mye det er slik i dag også i møtet med så mye. I våre dager har det hele kommersialisert former for å få folk til å kjøpe varer og tjenester. Eller i møte med nav eller fastlegesysystemet eller skolesystemet for den sakens skyld. Man føler mye avmakt og har mest lyst å bare ta pensjonen å gå sin egen vei. Men fornuftens stemme er for sterk. Kanskje bra.

Prøver å lese meg litt opp på kosthold for å få en bedre tarm og  mindre stress.

Anonymkode: 7a480...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Føler jeg nå bare må legge om livet helt. Legge fortida helt bak meg. Alt kan bare bli altfor kostbart for alle tror jeg.

Anonymkode: 7a480...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste må bare gi opp et og annet i livet tror jeg ,men håper jeg hører fra fastlegen snart. Om ikke annet får jeg bestille ny time retter påske og ferietid så mange steder.

Anonymkode: 7a480...347

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ved mye stress kjennes det som hodet vil " deles i to deler.Minnes foreldres tanker om skilsmisse i barndom men det var umulig fordi det var for kostbart. Fett er vel kanskje en større fare.

Anonymkode: 7a480...347

Da burde jeg vært dø for lenge siden. Har hatt mye stress helt fra jeg var lite barn men jeg forsøker å slappe av iblant og. 

Men obs  det er godt å finne ro med seg selv og forsøke å stresse ned. Jeg synes selv at jeg har blitt flinkere med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...