Gå til innhold

Å sykeliggjøre brukere


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Her handlet innlegget om å sykeliggjøre brukere.

Ja og det er ikke vanskelig å forstå hva h*n mener.  Om alle er enige er en helt annen sak.

Anonymkode: 6a263...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Her handlet innlegget om å sykeliggjøre brukere.

Det betyr det samme som å være på hugget etter. 

Anonymkode: 955d4...f10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 29.3.2019 den 0.23, AnonymBruker skrev:

Jeg synes at mange er veldig etter visse brukere her inne. Altså med å sykeliggjøre de. 

Er det noen som ser den? Er man litt på hugget etter visse personer her inne? 

Det er skrevet mye bra og. Uten tvil. Men folk kan bli litt fornærmet av ekstremt fokus på psykisk sykdom osv. 

Uansett: alle her inne har mye godhet og bra i seg og. Men mulig det bør tenkes litt over hvordan vi skriver til folk osv? Ord som brukes osv? 

Anonymkode: 955d4...f10

Jeg er veldig enig. Folk som er kjempeheldig i det meste i livet har lett for å " forstå andre bedre enn seg selv " ofte synes jeg.  For mange år siden leste jeg om en verdenskjent idrettsperson som sa til media at vedkommende ville ikke bli lest som en åpen bok. Det er lett å føle seg invadert også for vi  "vanlige mennesker"  om noen er over kritisk  eller hypermoralsk  selv om de sikkert mener det så vell.  Merkelig men i perioder har jeg snakket litt høyt til media altså TV eller radio inne på mitt eget kjøkken  og det blir man helt  uvel i lengden av. Så interessert i media er jeg ikke så jeg prøver å ta litt lang pause. Alt koster også.

Anonymkode: 2499d...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr det samme som å være på hugget etter. 

Anonymkode: 955d4...f10

Å, da har jeg lært noe nytt 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det skjer kanskje ubevisst fordi man naturlig nok ofte ikke får hele historien om tingene. Mye i livet har ofte bakgrunn i kanskje langvarige sykdomsforløp hos en selv eller ens nærmeste og kanskje ikke så lette å forstå for den som skriver engang. At det ender her har kanskje mye med vår tid å gjøre?

Anonymkode: 2499d...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enkelte burde " stikke fingeren i jorda"  og realitetsorintere seg kanskje. Kanskje politikere som har " oppdaget" dette forum. Det går jo mot valgkamp. Man ønsker kanskje å " skvise ut" noen stemmer?? Det er så mye rart i dag spesielt i politikken synes jeg. Det går alltid ut over de minst ressurssterke. Enkelte viser ingen hensyn til noe virker som. Eller kanskje noen av oss har noen mulige arveberettigede som ønsker å påvirke oss? Her er det jo mest "gamle Kjærringer " i 40 og 50 årene leste jeg enkelte gamle DOL- brukere uttalte i tidligere mimre tråder. Eller bare fordommer og diskriminering eller  språkvansker?  Alle snakker og skriver jo ikke norsk.

Anonymkode: 2499d...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Kanskje det har med antallet og omfanget av problemer å gjøre. Enkelte rammes så mye hardere med nesten bare problemer i livet. Man kan undres hvorfor det må være slik. Lett å bare forklare alt med sykdom. Kanskje også ordene man ikke vil høre. De fleste driver mye " båstenkning"  i dagligtalen. Kanskje uten å være klar over det ved ordvalgene sine. Mange ønsker ikke kritikk. De er lett brennbare og veldig sårbare selv om de ofte sier annet til andre. Alt er ikke lett å forstå. Alt blir jo bare teorier. Man må spørre dem selv.

Anonymkode: 2499d...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mente å skrive lett  krenk bare  og ikke brennbare . Det blir sånt mediaspråk. Beklager dette veldig.

Anonymkode: 2499d...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De fleste som er her har vel " noe i livet" som har mye med sykdom å gjøre kanskje. Eller noe bak seg i livet som gjør at de ikke klarer å rette ryggen p gå videre. Det lille vi vet sikkert er jo at syke kan vi alle bli. Høy som lav. Det får man mye inntrykk av ved å lese i DOL synes jeg. Det kan man lære noe om.

Anonymkode: 2499d...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...