Gå til innhold

Hvor ofte støvsuger du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg pleier ikke grise slik, det blir ikke så mye fett og flekker. 

Anonymkode: 215ca...cb3

På kjøkken og baderom må gulvene vaskes engang iblant.  Det avhenger av hvor mange er i husholdningen.  Det handler ikke om å grise.

Anonymkode: ba34b...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri besøk, så det forklarer nok det meste.

Anonymkode: 215ca...cb3

Tja, vi har kanskje ulike vaner og standarder også? Alle mennesker mister hår og hud, tepper, klær, sengetøy og møbler avgir støv, matlaging lager flekker, og dette liker jeg å vaske/ moppe. Jeg liker å dusje daglig også, selv om jeg ikke har gjort noe som har gjort meg skitten eller svett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Blir rent for det. 

Anonymkode: 215ca...cb3

Det sier renholderne på jobben også, de gjør bare det de har fått beskjed om fra høyere hold, så jeg skylder ikke på dem. Men om en unge søler noe og jeg skal tørke opp og tar en klut eller et tørkepapir med vann og gnikker på en flekk på golvet så er kluten / papiret svart etterpå og det er en lys flekk på golvet... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvsuger veldig ofte når hundene røyter, ellers etter behov. På vinteren er det ikke behov for å støvsuge så ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir fort to tre ganger i uka her. Føler det er ofte?

Anonymkode: 215ca...cb3

Støvsuger - og våtmopper - stort sett hver helg. Synes hybelkaniner vokser fortere i relativt ny leilighet enn de gjorde i gammelt hus (muligens er det jeg som følger bedre med). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, frosken skrev:

Støvsuger - og våtmopper - stort sett hver helg. Synes hybelkaniner vokser fortere i relativt ny leilighet enn de gjorde i gammelt hus (muligens er det jeg som følger bedre med). 

Har akkurat samme erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden det som regel kommer ei som er allergisk mot hunder hit en gang i uka, støvsuger jeg en gang i uka. Støvsuger alle rom med unntak av roterommet, det tar jeg ved behov. Støvsuger sofaen og under sofaen hver gang jeg støvsuger. Men dersom han ene her nekter å flytte seg, hender det jeg støvsuger rundt han. Løfter litt på han da, så får støvsugd nesten hele sofaen. Også blir han støvsugd litt i samme slengen. Tror han liker det. Han andre hater støvsugeren, så han stikker når den kommer. Jeg støvsuger ikke oftere selv om det er røyting og ull overalt. Vet ikke hvor ofte jeg vasker gulv. Gjør det når jeg føler det er på tide å gjøre det. Er ikke så ofte jeg føler det er på tide. Dersom det ikke kommer noen allergikere hit, kan det fort gå 14 dager uten at jeg støvsuger. Mopping driver jeg ikke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, frosken skrev:

Støvsuger - og våtmopper - stort sett hver helg. Synes hybelkaniner vokser fortere i relativt ny leilighet enn de gjorde i gammelt hus (muligens er det jeg som følger bedre med). 

Selv bor jeg i leilighet uten varmepumpe og hybelkaninene formerer seg med lynets hastighet - jeg fatter ikke at det er mulig! Kjæresten bor i noe nyere hus med varmepumpe, finnes ikke hybelkaniner! Det er jeg som støvsuger begge steder så jeg kan bekrefte at varmepumpa suger støvet ut - i alle fall er det inntrykket jeg har. Den var ute av funksjon noen mnd i fjor og da la støvet seg hos ham også, så den pumpa gjør underverker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Vi støvsuger ca en gang i uka. Det hender det går to uker mellom, men da ser det ikke ut ..... Kjøkkengolvet vaskes 1-2 ganger per uke   - badene som regel 1 gang per uke,  men her kan det også gå 2 uker mellom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler robotstøvsuger ;)  Vi støvsuger altså ca annenhver dag mens vi er ute av leiligheten.

Endret av Dorthe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dorthe skrev:

Jeg anbefaler robotstøvsuger ;)  

Ja, robotstøvsuger er genialt. Aldri hatt det så rent. :ph34r:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...