Gå til innhold

Å være anonym


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det skremmer meg hvordan anonyme bruker på dol ikke er anonyme.  Jeg begynner å svare noen ut fra kun et innlegg, men plutselig så er det svaret feil fordi det kommer mye opplysninger fra andre brukere som vet hvem dette er  uten at jeg vet hvordan.  Jeg trodde at hensikten med å bruke anonym bruker istedenfor nick var å ikke bli gjenkjent.  Tar jeg feil?

Anonymkode: 8d82a...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thebutterfly
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skremmer meg hvordan anonyme bruker på dol ikke er anonyme.  Jeg begynner å svare noen ut fra kun et innlegg, men plutselig så er det svaret feil fordi det kommer mye opplysninger fra andre brukere som vet hvem dette er  uten at jeg vet hvordan.  Jeg trodde at hensikten med å bruke anonym bruker istedenfor nick var å ikke bli gjenkjent.  Tar jeg feil?

Anonymkode: 8d82a...afe

Selv om noen gjenkjenner så burde de la brukeren få være anonym og ikke nevne det de gjenkjenner. Et innlegg er et innlegg og ikke 1000 vis av fakta fra fortidens innlegg. Synes det er viktig å fokusere på nuets innlegg. Men vet noen legger på 1 pluss 1 pluss 1. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skremmer meg hvordan anonyme bruker på dol ikke er anonyme.  Jeg begynner å svare noen ut fra kun et innlegg, men plutselig så er det svaret feil fordi det kommer mye opplysninger fra andre brukere som vet hvem dette er  uten at jeg vet hvordan.  Jeg trodde at hensikten med å bruke anonym bruker istedenfor nick var å ikke bli gjenkjent.  Tar jeg feil?

Anonymkode: 8d82a...afe

Det er veldig lett å kjenne igjen skrivestil og detaljer i historien.

Anonymkode: 3f1d6...16e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Thebutterfly skrev:

Selv om noen gjenkjenner så burde de la brukeren få være anonym og ikke nevne det de gjenkjenner. Et innlegg er et innlegg og ikke 1000 vis av fakta fra fortidens innlegg. 

Det er mange som skriver at det er en uting å oute brukere, men så hopper de ganske raskt på karussellen og ler og peker.

Anonymkode: 8d82a...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som skriver at det er en uting å oute brukere, men så hopper de ganske raskt på karussellen og ler og peker.

Anonymkode: 8d82a...afe

Enig. Er mange som kritiserer hva de selv gjør men allikevel gjør de det. De vil ofte ikke innrømme sine egne feil. Og de vil ha det til at de er voksne og gjør alt perfekt. Men det er langt fra sannheten. Alle gjør feil i livet. Ingen her inne er helt perfekt. Dessuten fins det ikke en fasit på alt. 

Ja jeg synes det er en uting å holde på slik som du sier mot brukere. Man kan vise litt respekt. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Enig. Er mange som kritiserer hva de selv gjør men allikevel gjør de det. De vil ofte ikke innrømme sine egne feil. Og de vil ha det til at de er voksne og gjør alt perfekt. Men det er langt fra sannheten. Alle gjør feil i livet. Ingen her inne er helt perfekt. 

Ja jeg synes det er en uting å holde på slik som du sier mot brukere. Man kan vise litt respekt. 

Det er mange her inne som ikke har mye å ta seg til, men det er også mange som beskriver en tilværelse med full jobb og familie.  De overrasker meg mest, hvordan de kan holde på sammen med alt det andre.  Uansett hvem det er så er det en uting å trekke frem tidligere kunnskaper og det gjør at det blir vanskelig for nye å komme inn.

Anonymkode: 8d82a...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange her inne som ikke har mye å ta seg til, men det er også mange som beskriver en tilværelse med full jobb og familie.  De overrasker meg mest, hvordan de kan holde på sammen med alt det andre.  Uansett hvem det er så er det en uting å trekke frem tidligere kunnskaper og det gjør at det blir vanskelig for nye å komme inn.

Anonymkode: 8d82a...afe

Enig med deg. Og det er jo å oute brukere det å ikke respektere at noen ønsker å være anonyme. 

Jeg er overrasket over at mange forteller om det travle perfekte livet sitt og så sitter de her med full oversikt over hva brukere gjør på: tidligere innlegg/ historie osv  :)

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Enig med deg. Og det er jo å oute brukere det å ikke respektere at noen ønsker å være anonyme. 

Jeg er overrasket over at mange forteller om det travle perfekte livet sitt og så sitter de her med full oversikt over hva brukere gjør på: tidligere innlegg/ historie osv  :)

Det er sikkert noen som ikke har en travel jobb, dvs. at de må være tilstede og vente på kunder for eksempel. 

Anonymkode: 8d82a...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Thebutterfly skrev:

Selv om noen gjenkjenner så burde de la brukeren få være anonym og ikke nevne det de gjenkjenner. Et innlegg er et innlegg og ikke 1000 vis av fakta fra fortidens innlegg. Synes det er viktig å fokusere på nuets innlegg. Men vet noen legger på 1 pluss 1 pluss 1. 

Når noen ber om råd i personlige spørsmål, og andre kjenner til fakta som er relevante i spørsmålet fra tidligere, mener du da svaret blir bedre om man lar være å ta hensyn til dette? Ikke vet jeg om det er mulig en gang, med mindre man bare gir veldig overfladiske og åpenbare standard-råd. 

 

Kjenner meg ellers ikke igjen i situasjonen der noen ler og peker og gjør narr, som dere skriver om. Jeg har jo vært her en del, men tror ikke jeg har sett dette.  Jeg oppfatter at folk gir velmente råd, selv om det ikke bestandig er rådene du/de ønsker å høre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig lett å kjenne igjen skrivestil og detaljer i historien.

Anonymkode: 3f1d6...16e

For deg kanskje, men må du absolutt si ifra om det?  Jeg er ikke interessert i skrivestil, skrivefeil og detaljer og husker aldri slikt.  Er heller ikke her i ukesvis for så å være her noen dager når situasjonen byr på det.  Om det plutselig kommer en tanke om at dette har blitt skrevet om før så glemmer jeg det igjen, og det er jeg veldig glad for.  Andre ting er viktigere i mitt liv.

Anonymkode: 8d82a...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, Xtra skrev:

Når noen ber om råd i personlige spørsmål, og andre kjenner til fakta som er relevante i spørsmålet fra tidligere, mener du da svaret blir bedre om man lar være å ta hensyn til dette? Ikke vet jeg om det er mulig en gang, med mindre man bare gir veldig overfladiske og åpenbare standard-råd. 

 

Kjenner meg ellers ikke igjen i situasjonen der noen ler og peker og gjør narr, som dere skriver om. Jeg har jo vært her en del, men tror ikke jeg har sett dette.  Jeg oppfatter at folk gir velmente råd, selv om det ikke bestandig er rådene du/de ønsker å høre.

Hvis det er noen som skriver under nick så er det noe annet, men det er ubehagelig når noen "hopper" opp og kjefter på anonyme fordi de ikke gjør som de blir sagt.  Det er ubehagelig for dem som er innom av og til eller som er nye.  Når det blir gitt råd gang på gang så er det noe usunt over det.

Jeg kjenner situasjoner hvor man "ler og peker".  Det burde være nok.  Du kan ikke forvente at jeg beviser det.  Så kommer det at h*n fortjente det i lys av tidligere innlegg, når noen påpeker at det er unødvendig.

 

Anonymkode: 8d82a...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er noen som skriver under nick så er det noe annet, men det er ubehagelig når noen "hopper" opp og kjefter på anonyme fordi de ikke gjør som de blir sagt.  Det er ubehagelig for dem som er innom av og til eller som er nye.  Når det blir gitt råd gang på gang så er det noe usunt over det.

Jeg kjenner situasjoner hvor man "ler og peker".  Det burde være nok.  Du kan ikke forvente at jeg beviser det.  Så kommer det at h*n fortjente det i lys av tidligere innlegg, når noen påpeker at det er unødvendig.

 

Anonymkode: 8d82a...afe

Du behøver ikke bevise noe som helst, jeg bare stusset over at jeg ikke hadde lagt merke til det om dette var et vanlig fenomen. Har ikke fått med meg kjefting heller, selv om noen nok av og til kan være litt strenge, om det er tydelig at (antatt) gode råd over tid blir ignorert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For deg kanskje, men må du absolutt si ifra om det?  Jeg er ikke interessert i skrivestil, skrivefeil og detaljer og husker aldri slikt.  Er heller ikke her i ukesvis for så å være her noen dager når situasjonen byr på det.  Om det plutselig kommer en tanke om at dette har blitt skrevet om før så glemmer jeg det igjen, og det er jeg veldig glad for.  Andre ting er viktigere i mitt liv.

Det handler ikke om hva som er viktig i livet. Det handler bare om hva man husker. Noen har god hukommelse. Sånn er det bare.

Anonymkode: 6b511...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
8 minutter siden, Xtra skrev:

Du behøver ikke bevise noe som helst, jeg bare stusset over at jeg ikke hadde lagt merke til det om dette var et vanlig fenomen. Har ikke fått med meg kjefting heller, selv om noen nok av og til kan være litt strenge, om det er tydelig at (antatt) gode råd over tid blir ignorert.

Du kan selv definere hva du ser på som "vanlig fenomen".  Det er litt rart å føle at man må være streng hvis ikke rådene på et anonymt forum blir fulgt.  Det er fullt mulig å hoppe over og ignorere tråder, men det er tydelig mange som ikke klarer.  Jeg har opplevd det som kjefting når jeg ikke forstår noe som helst av reaksjoner. 

Anonymkode: 8d82a...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det handler ikke om hva som er viktig i livet. Det handler bare om hva man husker. Noen har god hukommelse. Sånn er det bare.

Anonymkode: 6b511...cdf

Det er ikke nødvendig å bruke denne vanvittige gode hukommelsen sin i alle sammenhenger.  Det er vel ingen som husker det han ikke har lest eller hørt, og det er utrolig mange her som får med seg "alt" som blir skrevet.  Da har man en underlig prioritering i livet.  Jeg kan forstå det med noen som er syke, bor alene og har lite sosialt liv ut i samfunnet, men jeg forstår det ikke med dem som er i full jobb, har familie, reiser på ferie, har hytte, går på teater og konserter, trener tre ganger i uka, går på ski osv.

Anonymkode: 8d82a...afe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke nødvendig å bruke denne vanvittige gode hukommelsen sin i alle sammenhenger.  Det er vel ingen som husker det han ikke har lest eller hørt, og det er utrolig mange her som får med seg "alt" som blir skrevet.  Da har man en underlig prioritering i livet.  Jeg kan forstå det med noen som er syke, bor alene og har lite sosialt liv ut i samfunnet, men jeg forstår det ikke med dem som er i full jobb, har familie, reiser på ferie, har hytte, går på teater og konserter, trener tre ganger i uka, går på ski osv.

Hvordan vet du så mye om folk?

Anonymkode: 6b511...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det kan være noe ugreit så er det jo ikke alltid man finner hva man leter etter. Hvis alt er så sporbart som vi nå tror da.

Anonymkode: 62dfc...b5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...