Gå til innhold

Økonomisk hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Jeg bare lurer på om noen vet hva en kan søke på om økonomisk støtte? 

Bostøtte har jeg ikke krav på da jeg har 15.000 kr for mye i året. 

Men er det annet jeg kan søke på? 

Jeg skal søke om gjeldsordning i løpet april/Mai. Alle kreditorer har gitt avslag på privat ordning og alt har gått videre til namsmannen. Jeg har fått hjelp til å ordne alt dette. 

Økonomien går ikke rundt da jeg går på avklaringspenger og jeg har ett milelangt etterslep på regninger og slukker branner hele tiden men dette går heller ikke lenger. Har flere stengekrav på strøm og varsel om tvangssalg på leiligheten for kommunale avgifter. 

Og du, vær så snill å ikke kom med masse drittslenging om økonomi for jeg har det tungt og vanskelig nok fra før og er fullstendig klar over at jeg må ha hjelp. 

Anonymkode: c97c3...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg bare lurer på om noen vet hva en kan søke på om økonomisk støtte? 

Bostøtte har jeg ikke krav på da jeg har 15.000 kr for mye i året. 

Men er det annet jeg kan søke på? 

Jeg skal søke om gjeldsordning i løpet april/Mai. Alle kreditorer har gitt avslag på privat ordning og alt har gått videre til namsmannen. Jeg har fått hjelp til å ordne alt dette. 

Økonomien går ikke rundt da jeg går på avklaringspenger og jeg har ett milelangt etterslep på regninger og slukker branner hele tiden men dette går heller ikke lenger. Har flere stengekrav på strøm og varsel om tvangssalg på leiligheten for kommunale avgifter. 

Og du, vær så snill å ikke kom med masse drittslenging om økonomi for jeg har det tungt og vanskelig nok fra før og er fullstendig klar over at jeg må ha hjelp. 

Anonymkode: c97c3...4d6

Er det NAV som har hjulpet til med å få oversikt over situasjonen? I så fall ville jeg ha bedt om råd mht hva gjøre i nåværende situasjon hos økonomirådgiveren. 

Det kan muligens finnes noe du kan søke på her: https://www.legathandboken.no/Sosiale/Syke-og-ufoere

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Jeg bare lurer på om noen vet hva en kan søke på om økonomisk støtte? 

Bostøtte har jeg ikke krav på da jeg har 15.000 kr for mye i året. 

Men er det annet jeg kan søke på? 

Jeg skal søke om gjeldsordning i løpet april/Mai. Alle kreditorer har gitt avslag på privat ordning og alt har gått videre til namsmannen. Jeg har fått hjelp til å ordne alt dette. 

Økonomien går ikke rundt da jeg går på avklaringspenger og jeg har ett milelangt etterslep på regninger og slukker branner hele tiden men dette går heller ikke lenger. Har flere stengekrav på strøm og varsel om tvangssalg på leiligheten for kommunale avgifter. 

Og du, vær så snill å ikke kom med masse drittslenging om økonomi for jeg har det tungt og vanskelig nok fra før og er fullstendig klar over at jeg må ha hjelp. 

Anonymkode: c97c3...4d6

Jeg må innrømme at jeg vet ikke om noe du kan søke på, men du må ha hjelp.  Hvis du eier en leilighet så vil jeg kanskje tro at du får beskjed om å selge den og gjøre opp alt du har av gjeld.  Nå vet jeg ikke om det er nok, men da må du bli konkurs.

Du skriver at du skal søke om gjeldsordning nå.  Jeg vet ikke helt hva det innebærer, men i hvert fall så synes jeg at du skal vente på det og se om du kan leve med den. 

Når du er i denne situasjonen er det viktig at du snakker med noen som du stoler på og føler at du kan støtte deg til.

Anonymkode: 812e8...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, frosken skrev:

Er det NAV som har hjulpet til med å få oversikt over situasjonen? I så fall ville jeg ha bedt om råd mht hva gjøre i nåværende situasjon hos økonomirådgiveren. 

Det kan muligens finnes noe du kan søke på her: https://www.legathandboken.no/Sosiale/Syke-og-ufoere

 

Jeg har fått hjelp av ett firma og en tidligere namsmannen med å forhandle med kreditorene uten hell. Jeg skal til Nav i morgen for å prøve å få litt mere hjelp. Har skrevet ut alt jeg har og funnet frem alle regninger. Skal la kikke på linken. 

Anonymkode: c97c3...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått hjelp av ett firma og en tidligere namsmannen med å forhandle med kreditorene uten hell. Jeg skal til Nav i morgen for å prøve å få litt mere hjelp. Har skrevet ut alt jeg har og funnet frem alle regninger. Skal la kikke på linken. 

Anonymkode: c97c3...4d6

Bra at du skal til Nav i morgen.  Da får du noen å snakke med.

Anonymkode: 812e8...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må innrømme at jeg vet ikke om noe du kan søke på, men du må ha hjelp.  Hvis du eier en leilighet så vil jeg kanskje tro at du får beskjed om å selge den og gjøre opp alt du har av gjeld.  Nå vet jeg ikke om det er nok, men da må du bli konkurs.

Du skriver at du skal søke om gjeldsordning nå.  Jeg vet ikke helt hva det innebærer, men i hvert fall så synes jeg at du skal vente på det og se om du kan leve med den. 

Når du er i denne situasjonen er det viktig at du snakker med noen som du stoler på og føler at du kan støtte deg til.

Anonymkode: 812e8...9e2

Jeg eier ikke leiligheten alene. Og det er ikke noe å hente ved å selge den. Også må jeg da finne meg ett annet sted å bo og det blir mye dyrere da jeg kun betaler halve lånet. De nærmeste rundt meg vet om situasjonen. Jeg har gjort det jeg kan ved å øke inntekten, men blir det gjeldsordning har det ikke så mye å si lenger da vi kun får ett beløp å leve for i mnd. 

Anonymkode: c97c3...4d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skulle så gjerne ha hjulpet. Det eneste råd jeg har er å ta kontakt med en dyktig advokat. Om man har noen medlemskap ( Obos eller andre organisasjoner)kan kanskje det hjelpe.  Man bør finne noen som kan dette området innen jussen tror jeg mest på.Ellers er det litt trøst i at dette skal man ikke skamme seg for. Det er så veldig mange som opplever alvorlige  vansker i dag tror jeg. Min egen situasjon er bra men kan veldig  fort bli mye annerledes så jeg prøver så godt jeg kan å " gjøre de riktige tingene"men det er vanskelig. Jeg har heldigvis bare meg selv nå. Sender deg alle gode tanker og ønsker deg lykke til .😊

Anonymkode: ea18b...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...