Gå til innhold

Hva er etter deres oppfatning " vår største synd" om du tenker noen gang i disse begrep?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg mener at unnfallenhet er på toppen. (Kanskje er det slik at på seg selv kjenner man andre.??)

Anonymkode: f86c5...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener at unnfallenhet er på toppen. (Kanskje er det slik at på seg selv kjenner man andre.??)

Anonymkode: f86c5...d87

Det er at vi ikke lar alt gå etter den gudommelige plan som er lys og kjærlighet, vi bare skaper elendighet på jorden med hat og krig og katastrofer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanatisk religiøs utøvelse og det at vi har lullet oss inn i et forbrukmønster som skaper både klimatisk katastrofe og store forskjeller for mennesker i et globalt perspektiv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det er at vi ikke lar alt gå etter den gudommelige plan som er lys og kjærlighet

Sånt fungerer ikke i den virkelige verden. Vi må jobbe for vårt ansikts sved.

Anonymkode: 17637...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil si meg hjertens enig med dere  og ønsker en god virkelighet en vakker dag for alle på jord.

Samtidig så tenker jeg slik at det kanskje er uttrykk for at man tror språket er en sirkel som enkelte gamle språkteoretikere har hevdet. Det vil si jeg blir engstelig for å miste grep om tid og sted og bare drømme meg bort. Ikke klare å være til stede i eget liv liksom.

Anonymkode: f86c5...d87

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sånt fungerer ikke i den virkelige verden. Vi må jobbe for vårt ansikts sved.

Anonymkode: 17637...ca9

Det kunne fungert sånn og da hadde det vært fred på jord, snakker ikke om reigion....bare leve i fred med hverandre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Det kunne fungert sånn og da hadde det vært fred på jord, snakker ikke om reigion....bare leve i fred med hverandre. 

Dessverre er ikke mennesket, som egentlig er et primitivt dyr, skap slik. Med "lys og kjærlighet" høres det ut som om man bare skal ta noe hallusinogener og bare sveve i kosmos. Noen må jobbe også for at vi skal få mat på bordet.

Anonymkode: 17637...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dessverre er ikke mennesket, som egentlig er et primitivt dyr, skap slik. Med "lys og kjærlighet" høres det ut som om man bare skal ta noe hallusinogener og bare sveve i kosmos. Noen må jobbe også for at vi skal få mat på bordet.

Anonymkode: 17637...ca9

Bevare meg vel! Alle må gjøre sine daglige gjøremål...men lys og kjærlighet. Sende lys og kjærlighet til hverandre istedenfor hat, det koster så lite. Men ja, vi er et stort univers, for ikke å snakke om flere universer. Og vi har ikke bare det fysiske legemeet, vi påvirker på så mange plan. 

Endret av stjernestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Bevare meg vel! Alle må gjøre sine daglige gjøremål...men lys og kjærlighet. Sende lys og kjærlighet til hverandre istedenfor hat, det koster så lite. 

Jeg forstår ikke hvordan sende ut lys og kjerlighet. 

Anonymkode: 17637...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvordan sende ut lys og kjerlighet. 

Anonymkode: 17637...ca9

Du tar det inn i hjertet ditt fra universet, og sender det fra hjertet ditt videre til folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, stjernestøv skrev:

Du tar det inn i hjertet ditt fra universet, og sender det fra hjertet ditt videre til folk. 

Dette høres helt gresk ut for meg. 🤨

Anonymkode: 17637...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres helt gresk ut for meg. 🤨

Anonymkode: 17637...ca9

Det kan jeg forstå, men det er bare å gjøre det hvis du har lyst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Synd har Gud gitt oss en løsning på for lenge siden. Tilgivelse er veldig sentralt. Tror kanskje at den største synden er den forakt dere viser mot Gud. At dere har gjort han liten og ubetydelig . At dere gir et helt feil bilde av han, at dere har snudd han ryggen og ikke bryr dere med å gi han en sjanse til å vise at han faktisk bryr seg. At dere har gjort dere selv til Gud og mener dere er større enn han. Dere skryter av å ikke tro at han finnes samtidig som dere gir han skylden for det som går galt. Det forundrer meg det hatet og forakten folk på dette forumet viser mot en Gud dere ikke kjenner. 

Anonymkode: 11416...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd har Gud gitt oss en løsning på for lenge siden. Tilgivelse er veldig sentralt. Tror kanskje at den største synden er den forakt dere viser mot Gud. At dere har gjort han liten og ubetydelig . At dere gir et helt feil bilde av han, at dere har snudd han ryggen og ikke bryr dere med å gi han en sjanse til å vise at han faktisk bryr seg. At dere har gjort dere selv til Gud og mener dere er større enn han. Dere skryter av å ikke tro at han finnes samtidig som dere gir han skylden for det som går galt. Det forundrer meg det hatet og forakten folk på dette forumet viser mot en Gud dere ikke kjenner. 

Anonymkode: 11416...ed6

Tror du det er en Gudommelig plan bak alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det forundrer meg det hatet og forakten folk på dette forumet viser mot en Gud dere ikke kjenner. 

Det handler da ikke så mye om religion på dette forumet? Generelt er det ikke så mye hat her heller, synes jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, laban skrev:

Det handler da ikke så mye om religion på dette forumet? Generelt er det ikke så mye hat her heller, synes jeg?

Men folk er snart til å skrive at de ikke tror på Gud når det kommer opp, og skylder all elendighet på en Gud de tror ikke finnes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synd har Gud gitt oss en løsning på for lenge siden. Tilgivelse er veldig sentralt. Tror kanskje at den største synden er den forakt dere viser mot Gud. At dere har gjort han liten og ubetydelig . At dere gir et helt feil bilde av han, at dere har snudd han ryggen og ikke bryr dere med å gi han en sjanse til å vise at han faktisk bryr seg. At dere har gjort dere selv til Gud og mener dere er større enn han. Dere skryter av å ikke tro at han finnes samtidig som dere gir han skylden for det som går galt. Det forundrer meg det hatet og forakten folk på dette forumet viser mot en Gud dere ikke kjenner. 

Anonymkode: 11416...ed6

Hva mener du med Gud? Allah?

Anonymkode: 17637...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med Gud? Allah?

Anonymkode: 17637...ca9

Har respekt for alle som tror på en nådefull og kjærlig Gud. Som holder fast på det gode som finnes i sin religion. Personlig tror jeg på en bibelsk Gud. 

Anonymkode: 11416...ed6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har respekt for alle som tror på en nådefull og kjærlig Gud. Som holder fast på det gode som finnes i sin religion. Personlig tror jeg på en bibelsk Gud. 

Anonymkode: 11416...ed6

Jeg forstår ikke hvorfor religiøse skal ha krav på mer respekt enn andre.

Ellers er det flaks for deg at du tror på rett gud da, altså den kristne. 

Anonymkode: 17637...ca9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...