Gå til innhold

Kiropraktor - erfaringer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg plages med nakke, skulderblad høyre skulder, høyre overarm og høyre hånd (hånd etter en skade i høst). 

Får ikke hjelp av legen, bare sykemelding. Vurderer nå kiropraktor sterkt. Jeg klarer ikke å stå i jobb fremover uten behandling. 

Noen som har erfaring og råd?

Hva koster det? 

Anonymkode: 7f202...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages med nakke, skulderblad høyre skulder, høyre overarm og høyre hånd (hånd etter en skade i høst). 

Får ikke hjelp av legen, bare sykemelding. Vurderer nå kiropraktor sterkt. Jeg klarer ikke å stå i jobb fremover uten behandling. 

Noen som har erfaring og råd?

Hva koster det? 

Anonymkode: 7f202...66a

Jeg har slitt mye med skuldre og nakke, og har prøvd det meste. Behandlinger virker der og da, men det eneste som virker på sikt og gir permanent bedring er trening. For meg funker svømming i kombinasjon med styrketrening. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Kayia skrev:

Jeg har slitt mye med skuldre og nakke, og har prøvd det meste. Behandlinger virker der og da, men det eneste som virker på sikt og gir permanent bedring er trening. For meg funker svømming i kombinasjon med styrketrening. 

Ok. Tusen takk :) 

Anonymkode: 7f202...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiropraktor er dessverre både dyrt og lite virksomt. 

Få heller hjelp av en fysioterapeut til et treningsprogram som du selv kan utføre.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages med nakke, skulderblad høyre skulder, høyre overarm og høyre hånd (hånd etter en skade i høst). 

Får ikke hjelp av legen, bare sykemelding. Vurderer nå kiropraktor sterkt. Jeg klarer ikke å stå i jobb fremover uten behandling. 

Noen som har erfaring og råd?

Hva koster det? 

Anonymkode: 7f202...66a

Jeg hadde valgt en fysioterapeut med driftsavtale. Vedkommende vil kunne undersøke deg og avklare hva som er hovedproblemet, og deretter organisere behandling og opptrening. Dersom fysioterapeuten har driftsavtale, så går egenandelene på egenandelstak 2. 

https://helsenorge.no/betaling-for-helsetjenester/betaling-hos-fysioterapeut#Henvisning-til-fysioterapi

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg plages med nakke, skulderblad høyre skulder, høyre overarm og høyre hånd (hånd etter en skade i høst). 

Får ikke hjelp av legen, bare sykemelding. Vurderer nå kiropraktor sterkt. Jeg klarer ikke å stå i jobb fremover uten behandling. 

Noen som har erfaring og råd?

Hva koster det? 

Anonymkode: 7f202...66a

Jeg har hatt stor glede av behandling hos naprapat. Hjelpen virker umiddelbart, men for at den skal bli varig, må du følge opp med trening og strekking av muskler. Dette får du råd om hos naprapaten.

 

Vil tro du også har glede av kiropraktor, men som sagt, du må følge opp selv, ellers kommer det tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Kalevaala skrev:

Kiropraktor er dessverre både dyrt og lite virksomt. 

Få heller hjelp av en fysioterapeut til et treningsprogram som du selv kan utføre.  

Ikke enig, jeg har hatt stor nytte av både kiropraktor og naprapat, kanskje mest sistnevnte. Bedre nytte enn av fysioterapeut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Xtra skrev:

Ikke enig, jeg har hatt stor nytte av både kiropraktor og naprapat, kanskje mest sistnevnte. Bedre nytte enn av fysioterapeut.

Jeg tror dette avhenger av kombinasjonen av hva som er problemet og den enkelte behandlers kompetanse. Men for folk med dårlig økonomi, så vil fysioterapeut være det beste å forsøke dersom det er grunn til å tro at man trenger noen behandlinger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, frosken skrev:

Jeg tror dette avhenger av kombinasjonen av hva som er problemet og den enkelte behandlers kompetanse. Men for folk med dårlig økonomi, så vil fysioterapeut være det beste å forsøke dersom det er grunn til å tro at man trenger noen behandlinger. 

Jeg visste ikke at man ikke trenger henvisning fra lege til fysio lenger. Det var derfor jeg vurderte kiropraktor. Så takk :) 

Anonymkode: 7f202...66a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...