Gå til innhold

Gratulerer du har 1.7 millioner kroner på konto. Hva vil du bruke dem til ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

https://www.nbim.no/no/

9 000 000 000 000 kroner delt på 5 300 000 mennesker i Riket blir ca 1 700 000 kroner per person her

Hva ønsker du at dine 1.7 millioner kroner brukes til? Redde klimaet? Reise på ferier? En ferrari? Et lite hus på bygda? Ta imot flere flyktninger eller ikke vestlige innvandrere ? Andre ting ?

Hva er viktig for deg at disse resursene som kommer fra oljen til Norge brukes til ?

Kjør debatt !

Anonymkode: d7ce6...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det blir som i politikken. Man må bare håpe at man vet hva man gjør. Om man vinner mener jeg. Så klabert vi vinner.😊

Anonymkode: d663d...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg synes de skal stå i oljefondet for å finansiere fremtidens velferdsstat.

Det er så mye uro i alt så det tror jeg også. Men langt i fremtiden vil det kanskje ikke være noe pengesystem å bruke dem i?  Hvem vet. Hva hvor.😁

Anonymkode: d663d...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veit dere ikke hva dere skal bruke pengene til det er jo ikke vanskelig,( et hus, kjøpe hytte, bo i utlandet, en bil, er det sp vanskelig a)

Anonymkode: ce36c...805

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alt trenger man ikke av saker og ting tror jeg. Bedre å prøve å senke forbruket tror jeg.

Anonymkode: d663d...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Veit dere ikke hva dere skal bruke pengene til det er jo ikke vanskelig,( et hus, kjøpe hytte, bo i utlandet, en bil, er det sp vanskelig a)

Anonymkode: ce36c...805

Skal en pøse 9 000 000 000 000 sånn plutselig inn i den norske økonomien kommer vi til å få en så saftig inflasjon at det er ikke så mye du kommer til å få får dine 1,7 mill.

Endret av slabbedask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Folk har sitt i dag tror jeg bare. De bryr seg lite om ting de ingen  innvirkning har på.

Anonymkode: d663d...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde investert i skoler og barnehjem i u-land.  Jeg hadde drevet dem selv.

Anonymkode: 67e44...cc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, slabbedask skrev:

Skal en pøse 9 000 000 000 000 sånn plutselig inn i den norske økonomien kommer vi til å få en så saftig inflasjon at det er ikke så mye du kommer til å få får dine 1,7 mill.

ikke vær så pessimistisk da, Rødt og SV hyllet jo denne strategien når venezuela innførte den, hvis de kan hvorfor ikke vi ;) 

Jeg stoler 110% på Rødt og SV så dette går bra, en må bare ha riktig holdning og gode intensjoner.

Anonymkode: d7ce6...b62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 2.4.2019 den 12.43, AnonymBruker skrev:

https://www.nbim.no/no/

9 000 000 000 000 kroner delt på 5 300 000 mennesker i Riket blir ca 1 700 000 kroner per person her

Hva ønsker du at dine 1.7 millioner kroner brukes til? Redde klimaet? Reise på ferier? En ferrari? Et lite hus på bygda? Ta imot flere flyktninger eller ikke vestlige innvandrere ? Andre ting ?

Hva er viktig for deg at disse resursene som kommer fra oljen til Norge brukes til ?

Kjør debatt !

Anonymkode: d7ce6...b62

Enkelte må det bare være noe mer i veien med som ikke ville hoppet i taket. Om det var sannheten da....Den hele og den fulle...

Anonymkode: d663d...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg synes kanskje Norge burde gjort ett eller annet teknologisk løft som krever risiko og ikke gir lønnsomhet fra dag én. Thoriumkraft. CO2 fangst. Offshore vindkraft (et ærlig forsøk før man bygger ut hele Trøndelag).

Kanskje 5 promille av oljefondet kunne gått til en av disse tingene? De resterende 99,5% kan gå til å ha bedre levestandard enn andre land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 2.4.2019 den 12.43, AnonymBruker skrev:

https://www.nbim.no/no/

9 000 000 000 000 kroner delt på 5 300 000 mennesker i Riket blir ca 1 700 000 kroner per person her

Hva ønsker du at dine 1.7 millioner kroner brukes til? Redde klimaet? Reise på ferier? En ferrari? Et lite hus på bygda? Ta imot flere flyktninger eller ikke vestlige innvandrere ? Andre ting ?

Hva er viktig for deg at disse resursene som kommer fra oljen til Norge brukes til ?

Kjør debatt !

Anonymkode: d7ce6...b62

Jeg hadde brukt mine penger til å kjøpe bolig/ eller brukt dem på å ta med barna, kjæresten og familien på opplevelser. Årsaken til at jeg er så egoistisk er at jeg har slitt økonomisk  lenge og mener at jeg kan unne meg selv å leve. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
På 2.4.2019 den 17.28, slabbedask skrev:

Skal en pøse 9 000 000 000 000 sånn plutselig inn i den norske økonomien kommer vi til å få en så saftig inflasjon at det er ikke så mye du kommer til å få får dine 1,7 mill.

Det er ikke så mye man får for 1.7 mill. Dersom man har mye penger fra før av er saken en helt annen. Da er det lett å kunne gi til uhjelp osv 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Oppgavene kan bare bli for store for alle tror jeg. Jeg mener å få realisert gevinsten før den forsvant. Jeg ville nok trodd det var en svindel e post bare.

Anonymkode: d663d...f33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...