Gå til innhold

Reagerer du på dette? (Studielån/stipend)


Worrisome Plenty

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Jeg ser att noen reagerer på att man kan få studielån og stipend for å studere Astrologi. Dette synes jeg er kostelig når man kan få studiestøtte for å studere til prest. Hallo, er kristendumm noe bedre haha, kostelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vet ikke jeg men en prest har et yrke som involverer flere deler ved manges liv. Både dåp , giftermål og begravelser osv. De kan også være en som man kan snakke med i kriser i livet. På sykehus eller fengsel ol. Enda er det mange i vårt land som benytter seg av dette og har glede av dette. En som har studert Astrologi har vel ikke helt den samme rollen?

Anonymkode: 5bdf4...016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke jeg men en prest har et yrke som involverer flere deler ved manges liv. Både dåp , giftermål og begravelser osv. De kan også være en som man kan snakke med i kriser i livet. På sykehus eller fengsel ol. Enda er det mange i vårt land som benytter seg av dette og har glede av dette. En som har studert Astrologi har vel ikke helt den samme rollen?

Anonymkode: 5bdf4...016

joda visst du betaler så kan de ha mange av de samme funksjonene, utenom giftemål og slikt. Jeg er litt spydig mot kristendomen fordi jeg er eks-kristen med sterk antipati. Døpe folk, gifte folk, og gravlegge folk kan en pastor med ett bibelkurs i lomma utføre. Ikke noe man egentlig trenger årelang utdannelse i.

 

Jeg synes det er rart att det finnes ett teologisk fakultet, de kunne like gjerne kalt det Hagworth. Begge deler er like usannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg synes det er rart att det finnes ett teologisk fakultet, de kunne like gjerne kalt det Hagworth. Begge deler er like usannsynlig.

Høøøy! Ikke si noe stygt om Hagworth! :wub: Harry Potter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg ser att noen reagerer på att man kan få studielån og stipend for å studere Astrologi. Dette synes jeg er kostelig når man kan få studiestøtte for å studere til prest. Hallo, er kristendumm noe bedre haha, kostelig.

Enkelte må ha gått helt av skaftet ja.

Anonymkode: a0bbf...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg ser att noen reagerer på att man kan få studielån og stipend for å studere Astrologi. Dette synes jeg er kostelig når man kan få studiestøtte for å studere til prest. Hallo, er kristendumm noe bedre haha, kostelig.

Kan ikke sammenlignes med tull som astrologi. En prest utfører viktig seremonielle oppgaver som dåp, konfirmasjon, brullup og begravelser, og er en sjelesørger for folk i en vanskelig livssituasjon. Han utdannes innen våre viktigste historiske skrifter (uansett om en tror på det eller ikke).

Så denne sammenlikningen forstår jeg lite av.

Anonymkode: cbac7...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Worrisome Plenty
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke sammenlignes med tull som astrologi. En prest utfører viktig seremonielle oppgaver som dåp, konfirmasjon, brullup og begravelser, og er en sjelesørger for folk i en vanskelig livssituasjon. Han utdannes innen våre viktigste historiske skrifter (uansett om en tror på det eller ikke).

Så denne sammenlikningen forstår jeg lite av.

Anonymkode: cbac7...a38

Teologi er ikke tull? Viktigste skrifter? Jada, gud skapte jorden for 6000 år siden. Hm hva skjedde med dinosaurene? Hvordan ble de fossilisert så fort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
42 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Teologi er ikke tull? Viktigste skrifter? Jada, gud skapte jorden for 6000 år siden. Hm hva skjedde med dinosaurene? Hvordan ble de fossilisert så fort?

De færreste tolker bibelen slik.

Anonymkode: cbac7...a38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er mye rar journalistikk i dag har jeg inntrykk av. Alle opplysninger kommer ofte ikke frem tror jeg og det klippes og kryssklippes veldig mye tror jeg. Dette er vel en sånn typisk ungdomssak.  Men fremtidas mennesker i politikken virker som de er glad i månen fremside og bakside og mange ønsker Arbeiderpartiet kanskje snart tilbake i godstolen og forklarer oss hvordan pengene skal strekke til alt og alternative økonomiske modeller. Glemt er da raserte bevilgninger til rettspleien og sosialomsorg og alle de som lider overlast på grunn av det. Folk er tvunget til  å ta jobber uansett om det er etisk betenkelig eller ikke  med konsekvenser  for  mennesker eller miljø og valkampmaskinene er i gang og ikke bare i dette partiet. Vet vi jo nå. Enkelte ønsker jo å innføre borgerlønn også kan de som ønsker noe mer i livet  studere eller jobbe. Interessant tanke om det blir slik at på grunn av økt databruk er det mye av arbeidsstyrken overflødig. Det er mange måter å ordne et samfunn på men mange av disse tingene har vært diskutert i tidligere tider men ikke vunnet frem. Men blir det stor nok arbeidsledighet så kan skje også dette kommer opp i politikken. I vår tid er det jo svært mange som tolker veldig mye inn i resultatene av FN sine klimarappirter og det gir jo debattene et annet preg.  All jussen legges jo nå om for å samsvare mere etter hva vi vanlige ikke forstår som jeg skjønner. Det er ting som er veldig rart i dag. Som aldri hadde skjedd før. Når jeg hører og ser nyheter kjennes det som " det tredimensjonale media" er her alt. Jeg tviler om  nyhetene er " her" eller " der" eller hva jeg skal tolke inn i hva jeg ser og hører av og til. Men helt greit for jeg vet jo hvem jeg selv er og hvor jeg selv er og nå er våren kommet med fuglesang tidlig fra morgen. Utrolig fint. Men også naturen kan man kanskje tolke for mye inn i. Men jeg er ingen ekspert eller kunstner. Bare meg.😊

Anonymkode: a0bbf...106

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...