Gå til innhold

Solhatt - Hjertebank? (lege og andre)

Anbefalte innlegg

Gjest Virginia

Spørsmålet er: Er det flere som har merket ekstraslag på hjertet, eller en slags dirring i hjerterytmen, etter å ha brukt solhatt over tid? En bekjent satte , meg på tanken, da hun fortalte at hennes mor påsto at solhatt ga denne effekten.

Kan ikke se at dette symptomet er nevnt her i forum noen gang?

Et annet spm.: Er det koffeinen i kaffe som kan gi hjertebank, eller er det andre stoffer? Jeg har nemlig gått over til koffeinfri kaffe.

Har brukt solhattdråper (2 ganger daglig, ikke mer enn 10 dråper per gang, blandet i 1 dl appelsinjuice) - pluss stort sett 1 tablett hvitløk hver dag. Fra tidlig høst til nå. Nå har jeg også tatt foreskrevet dose Møllers Basic kapsler hver dag noen uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/44779-solhatt-hjertebank-lege-og-andre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære Virginia,

Man regner vanligvis koffeinet i kaffen som årsak til hjertebank og garvastoffene kan gi sur mage. Når det gjelder ekstraslag har hverken WHO eller Comission E registrert dette som bivirkning i sine monografier over planten. Det kan likevel ikke utelukkes og det skal bli spenennde å høre hva DOL's lesere sier....

• 1 måned senere...

Kjære Virginia,

Man regner vanligvis koffeinet i kaffen som årsak til hjertebank og garvastoffene kan gi sur mage. Når det gjelder ekstraslag har hverken WHO eller Comission E registrert dette som bivirkning i sine monografier over planten. Det kan likevel ikke utelukkes og det skal bli spenennde å høre hva DOL's lesere sier....

Både min far og min tante får hjertebank og ujevn hjerte rytme av solhatt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...