Gå til innhold

De som sier at de ikke bryr seg om penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva mener de med det? Alle bryr seg vel litt om penger. Det er jo derfor vi jobber. Jeg bryr meg om det å klare å få det til å strekke til for å dekke de nødvendige utgiftene. Det er det viktigste for meg. Men jeg bryr meg ikke om å skulle bo luksus, ha flotte møbler / og andre flotte ting. Viktigste et at alt er bra med dem jeg er glad i. Og tiden med dem. Og det å kunne dekke de viktige behovene. 

Hva er din tanke om penger? 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Penger er ikke alt sier vi. Men uten penger kommer vi ingen vei.

Anonymkode: ab8d1...026

Det er sant. Jeg må si at jeg bryr meg såpass at jeg jobber for å ha råd til et bosted , pluss mat og de nødvendigste ting. Uten penger kommer man i store problemer. 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge en har nok og litt til betyr ikke penger noe.

Anonymkode: 14a8d...2bc

Dvs så lenge man har nok til å klare å dekke de nødvendigste behovene for min del. 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men det er uansett feil måte å si det på : at penger ikke betyr noe. For det betyr noe, men det er til å dekke de nødvendige behov. 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg tror mange selvmord har bl.a bakgrunn i pengetrøbbel  så jeg tror nok at penger betyr mye for mange mennesker. Man kan bare se hvor vanskelig det er å spare opp noen kroner kanskje for å komme inne på boligmarked eller kanskje bytte bolig. Man skal liksom leve mens man gjør det også. Men alt er ofte ikke så enkelt å si seg enig i om penger heller. Høyt utviklede kulturer har hatt andre system.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener de med det? Alle bryr seg vel litt om penger. Det er jo derfor vi jobber. Jeg bryr meg om det å klare å få det til å strekke til for å dekke de nødvendige utgiftene. Det er det viktigste for meg. Men jeg bryr meg ikke om å skulle bo luksus, ha flotte møbler / og andre flotte ting. Viktigste et at alt er bra med dem jeg er glad i. Og tiden med dem. Og det å kunne dekke de viktige behovene. 

Hva er din tanke om penger? 

Anonymkode: c47f9...062

De som sier at de ikke bryr seg om penger og at penger ikke betyr noe er de som har mer enn nok av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener de med det? Alle bryr seg vel litt om penger. Det er jo derfor vi jobber. Jeg bryr meg om det å klare å få det til å strekke til for å dekke de nødvendige utgiftene. Det er det viktigste for meg. Men jeg bryr meg ikke om å skulle bo luksus, ha flotte møbler / og andre flotte ting. Viktigste et at alt er bra med dem jeg er glad i. Og tiden med dem. Og det å kunne dekke de viktige behovene. 

Hva er din tanke om penger? 

Anonymkode: c47f9...062

Penger gir trygghet og frihet. Det tenker man mindre over hvis man bestandig har hatt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

De som sier at de ikke bryr seg om penger og at penger ikke betyr noe er de som har mer enn nok av dem.

En jeg kjente var økonomisk advokat. Han fortalte at det typiske i rettsaker var at noen kunne si at de ikke brydde seg om pengene som de var i retten for å få. Men allikevel ville de ha de. Han sa at når noen sier sånnt noe så lyver de. For penger har en betydning for folk. Det behøver ikke å si at de er ute etter å ha mye penger men penger må vi ha for å overleve. 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Lillemus skrev:

De som sier at de ikke bryr seg om penger og at penger ikke betyr noe er de som har mer enn nok av dem.

Enig. Hvis man sier det så har man mer enn nok av dem. For dem som sliter økonomisk tenker mye på penger for man trenger dem for å klare å betale utgiftene. 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ofte med penger som ved politiske valg synes jeg. Vi mennesker sier en ting også gjør vi noe helt annet når vi kommer til valgdagen. Ofte velger vi bare å la tingene være som de er. Vi velger det trygge og kjente.  Ting er ofte ikke så enkelt.  Meningsmålinger og skattelister  og aksjeprognoser sier jo derfor ikke så veldig mye om man ikke er ekspert da kanskje. Ansatt i media.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

En jeg kjente var økonomisk advokat. Han fortalte at det typiske i rettsaker var at noen kunne si at de ikke brydde seg om pengene som de var i retten for å få. Men allikevel ville de ha de. Han sa at når noen sier sånnt noe så lyver de.

Vel, i enkelte tilfeller forstår jeg den tankegangen. Hvis noen har svindlet deg og du har tapt penger av den grunn, kan det være viktigere å få bevist at svindleren har gjort noe ulovlig, enn å få pengene tilbake. Det har med rettferdighetstrang å gjøre.

Jeg har selv vært i ytterkanten (som vitne) av en rettsak om arv. Jeg skal love deg at det ikke handlet om penger (beløpet var ikke kjempestort og skulle deles på mange), men å unngå at en sleip snik skulle få svindlet til seg noe han ikke hadde rett på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
15 minutter siden, laban skrev:

Vel, i enkelte tilfeller forstår jeg den tankegangen. Hvis noen har svindlet deg og du har tapt penger av den grunn, kan det være viktigere å få bevist at svindleren har gjort noe ulovlig, enn å få pengene tilbake. Det har med rettferdighetstrang å gjøre.

Jeg har selv vært i ytterkanten (som vitne) av en rettsak om arv. Jeg skal love deg at det ikke handlet om penger (beløpet var ikke kjempestort og skulle deles på mange), men å unngå at en sleip snik skulle få svindlet til seg noe han ikke hadde rett på. 

Men det å si at penger betyr noe er å være ærlig. For ellers er det som å si at man kan klare seg uten mat.  Men jeg forstår sammenhengen det blir sagt i at folk som sier penger ikke betyr noe mener at hvis man regner etter at man har dekket de livsnødvendige behovene så betyr ikke penger noe. 

Anonymkode: c47f9...062

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det å si at penger betyr noe er å være ærlig.

Selvfølgelig - du ser sikkert at jeg har "likt" innlegg ovenfor, der det står at penger betyr trygghet i hverdagen, noe som er svært viktig. 

Det jeg kommenterte, var at i en rettssak der penger er involvert, kan det viktigste være helt andre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bryr meg om pris og kostnadsøkningen på dagligvarer og andre ting. Jeg bor i et typisk turiststed og ser hvordan prisene øker ekstra  i høysesong i tillegg til utviklingen som vel er de fleste steder. Jeg synes det er rart at ikke mange fler ikke bare her ikke bare "priser seg ut av markedet" Det er nok et tegn på Norge er et rikt land. Jo jeg er bekymret for penger og at melk og kaffe og andre ting er så svindyrt. Klar over at det ikke er bare en løsning på alt. Man kan velge enda rimeligere produkter. Men jeg synes faktisk selv tilbudsvarer er høyt skalert.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bryr meg om pris og kostnadsøkningen på dagligvarer og andre ting. Jeg bor i et typisk turiststed og ser hvordan prisene øker ekstra  i høysesong i tillegg til utviklingen som vel er de fleste steder. Jeg synes det er rart at ikke mange fler ikke bare her ikke bare "priser seg ut av markedet" Det er nok et tegn på Norge er et rikt land. Jo jeg er bekymret for penger og at melk og kaffe og andre ting er så svindyrt. Klar over at det ikke er bare en løsning på alt. Man kan velge enda rimeligere produkter. Men jeg synes faktisk selv tilbudsvarer er høyt skalert.

Anonymkode: 16941...492

Folk har aldri brukt mindre andel av inntektene til mat.

Anonymkode: 14a8d...2bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk har aldri brukt mindre andel av inntektene til mat.

Anonymkode: 14a8d...2bc

Akkurat det avhenger jo en del av inntekten vil jeg tro.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 5.4.2019 den 23.00, AnonymBruker skrev:

Hva mener de med det? Alle bryr seg vel litt om penger. Det er jo derfor vi jobber. Jeg bryr meg om det å klare å få det til å strekke til for å dekke de nødvendige utgiftene. Det er det viktigste for meg. Men jeg bryr meg ikke om å skulle bo luksus, ha flotte møbler / og andre flotte ting. Viktigste et at alt er bra med dem jeg er glad i. Og tiden med dem. Og det å kunne dekke de viktige behovene. 

Hva er din tanke om penger? 

Anonymkode: c47f9...062

Enkelte mennesker er så helt spesielle. De har nok av dem. Penger altså.

Anonymkode: 16941...492

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...