Gå til innhold

Føler du at du plager fastlege?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Nei, jeg føler i grunnen ikke det. Om det er noe vi er blitt enige rundt når det gjelder forbruk, dosering etc., så føler jeg ikke at jeg plager legen. Det tar ikke lang tid å skysse av sted en erespet. Stoler så pass på fastlegen min at jeg regner med hun sier i fra eller kontakter meg om det skulle være noe. Hun har gjort det en gang tidligere i forhold til noe hun var litt usikker på, men det var ikke noe problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan gå fryktelig galt når man ikke gå til legen. Hadde flere rund meg med alvorlige sykdommer. Det er legens jobb å hjelpe mennesker. Så ser jeg ingen problem i hyppige legebesøk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fastleger flest er utrolig flink men har blitt tildelt en uriaspost som " et hvileløst gissel" eller" en innburet isbjørn "i et uoversiktlig og uforutsigbart system . Slik kan det se ut utenifra synes jeg det virker som. Men utrolig heldig har jeg nå vært med fastlege. Selv om det må være vanskelig sikkert å ha så mange pasienter. Men alle blir vel ikke syke samtidig sikkert. Ingen håper på det egentlig tror jeg å bli syk tror jeg selv om vi alle sier og gjør irrasjonelle ting iblant. Tror jeg.

Det trengs mere ressurser tror jeg av alle slag så mange steder. Ikke lett å forstå hvordan det kan bedres.

Anonymkode: f995f...567

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nå for tiden kan man ikke engang troppe opp på kirurgisk legevakt uten henvisning så da blir det mye på FL og legevaktene.

Anonymkode: 1306e...2a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blomsterfluen

ja jeg plager min fastlege. hun er blitt som en avvisende megge mot meg, fordi jeg selv ufrivillig er en jævla megge og en byrde på helsevesenet. og en jævla skattesnylter er jeg ufrivillig også, på grunn av min hyperkonderisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 8.4.2019 den 23.03, Betti 11 skrev:

Det kan gå fryktelig galt når man ikke gå til legen. Hadde flere rund meg med alvorlige sykdommer. Det er legens jobb å hjelpe mennesker. Så ser jeg ingen problem i hyppige legebesøk. 

sant, enig, men det er så jævla dyrt og nan får bare 10 minutter per time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blomsterfluen
På 7.4.2019 den 14.35, AnonymBruker skrev:

Takk for at dere tar dere tid til å svare.

Egentlig så tenker jeg at en pasient som ofte er til lege er en bra pasient, da legen får betalt for alle henvendelser. Pasienten er jo en kunde. Jo flere kunder jo bedre går driften.Taksten for reseptfornyelse er 50 kr, noe som gjøres på få tastetrykk. 

Hadde vært i interessant å hørt hva en lege hadde tenkt om saken. Det jeg lurer mest på er om hyppige pasienter blir ansett som positivt (mer lønn) eller negativt (travlere dager). Altså om legestanden tenderer mot å oppleve det som positivt eller negativt. Feks så har jeg aldri hørt en butikksjef bli sint over mange kunder.

 

Anonymkode: 3f6b5...642

jeg vill tro de syns det er gøy å tjene seg rike på passienter, på bare ti minutter. det er nokk ikke like stressende som det er gøy, tipper jeg. leger skulle vært en skatteting, som det er med sykehus innleggelse. ikke alle er nwmlig så friske at de ikke trenger gjevnlig legebesøk…  frikort er jo bare etter et visst antall sum, men det burde heller vært inkludert i skatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2019 den 20.55, issomethingwrong skrev:

Ja, mine penger er det jo ikke, men jeg klarer ikke å komme helt dit at jeg synes Staten «gir» meg noe ved at vi har et offentlig helsevesen, for vi alle betaler for det.

Jeg tenker at den skatten vi betaler til folketrygden er omtrent som å betale til forsikringselskapet. Jeg fikk tilbake nesten 6000 kr fra forsikringen da bilen måtte på verksted. Det ga meg ikke dårlig samvittighet, for det er jo derfor vi alle betaler forsikring. Men om jeg hadde snytt forsikringsselskapet for 6000 kr, da hadde samvittigheten begynt å gnage. Så jeg er enig med deg, vi bruker ikke statens penger, vi bruker våre penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er hos legen ca en gang i måneden. Resepter fornyer hun uten at jeg må be om det. Men om jeg så måtte bedt om det, noe man jo kan gjøre på nett nå, ihvertfall der jeg har lege, hadde jeg ikke følt meg til bry av den grunn. Jeg må jo ha medisinene. Litt usikker på nødvendigheten av å være hos fastlegen en gang i måneden, men så lenge det er saker hun vil følge opp, setter hun meg opp på ny time så ofte som hun mener er nødvendig. Jeg har sluttet å føle at jeg er til bry. Hun velger selv hvor ofte hun vil se meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Jeg prøver å ikke gjøre det men psykiateren jeg brukte er nok gått for lengst av med pensjon når det gjelder pasientbehandling iallefall vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg går dit minst mulig. Har en fastlege som får meg til å føle at man ikke går til lege for filleting fordi han har så mye å gjøre. Så jeg har følt meg til bry. 

Anonymkode: 4b769...0fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Blomsterfluen

jeg føler at jeg plagde vaksinedama i dag, fordi jeg fikk kvelningsforbemmelse og fikk store paniske skjelvinger etter vaksina og det svartnet for meg og jeg holdt på å besvime utav stolen. det var dritflaut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje

Nei, jeg opplever ikke at jeg plager fastlegen. Går ikke særlig ofte, men det blir som regel noe en gange eller to i løpet av året. Var der sist for noen dager siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.4.2019 den 14.01, AnonymBruker skrev:

Føler du deg til bry ved mange henvendelser til fastlege? 

Anonymkode: 3f6b5...642

Nei, jeg har ved et par anledninger fått høre fra lege (2 ulike) at "Du går ikke så ofte til legen!" så jeg føler ikke akkurat at jeg renner ned dørene der nei. :) Men nå må jeg snart, tid for celleprøve, men akkurat nå har jeg rett og slett ikke tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går sjelden til lege, men har opplevd at legen har syntes det var en filleting jeg kom for. Skal nå få fikset en liten hudgreie, og går rett til spesialist, selv om jeg kunne fått henvisning og altså fått det billigere. Men denne gangen er det virkelig en filleting, og jeg tenker jeg kan betale selv 🙈😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Hvis jeg ikke husker feil, har jeg ikke vært hos fastlegen siden 2013. Nei, jeg føler ikke jeg plager han. Jeg trenger ny resept på Fosamax av og til. Da sender jeg mail.

Jeg tenker ofte at jeg burde gå til legen. Burde tatt mammografi, burde tatt en gynekologisk undersøkelse  , burde fjernet en fettkul. Gynekologisk undersøkelse har nesten bare skjedd ved de 3 graviditetene og kun en gang i løpet av de siste 18 år. 

Det er mye jeg burde som forblir med tanken, men jeg har vært veldig heldig med helsa mi (banker hardt i bordet)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Hvis jeg ikke husker feil, har jeg ikke vært hos fastlegen siden 2013. Nei, jeg føler ikke jeg plager han. Jeg trenger ny resept på Fosamax av og til. Da sender jeg mail.

Jeg tenker ofte at jeg burde gå til legen. Burde tatt mammografi, burde tatt en gynekologisk undersøkelse  , burde fjernet en fettkul. Gynekologisk undersøkelse har nesten bare skjedd ved de 3 graviditetene og kun en gang i løpet av de siste 18 år. 

Det er mye jeg burde som forblir med tanken, men jeg har vært veldig heldig med helsa mi (banker hardt i bordet)

Jeg har aldri tatt gyn. undersøkelse, i en alder av snart 40 år...🙄

Anonymkode: 688f6...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har aldri tatt gyn. undersøkelse, i en alder av snart 40 år...🙄

Anonymkode: 688f6...6a0

Da burde du du også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...