Gå til innhold

Stoler du på og har du tillit til offentlige myndigheter?


Gjest Maggie55

Hvor stor grad av tillit har du til rettssystemet?  

8 stemmer

  1. 1. Hvor stor grad av tillit har du til rettssystemet?

    • Svært høy grad av tillit
      0
    • Stor grad av tillit
      3
    • Tilstrekkelig grad av tillit
      3
    • Liten grad av tillit
      1
    • Ingen tillit
      1
    • Vet ikke
      0
  2. 2. Har du tillit til og stoler på helsevesenet slik du møter det?

    • Svært høy grad av tillit
      1
    • Stor grad av tillit
      3
    • Tilstrekkelig grad av tillit
      1
    • Liten grad av tillit
      1
    • Ingen tillit
      2
    • Vet ikke
      0
  3. 3. Stoler du på det sosiale hjelpeapparat som barnevern og politi o.a.

    • Svært høy grad av tillit
      1
    • Stor grad av tillit
      1
    • Tilstrekkelig tillit
      3
    • Liten grad av tillit
      2
    • Ingen tillit
      1
    • Vet ikke
      0

Denne meningsmålingen er stengt for nye stemmer

  • Vennligst logg inn eller registrer deg for å stemme i meningsmålingen.
  • Meningsmålingen stengt 09. april 2019, 08:56

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Hvordan føler du i forhold til offentlige myndigheter i Norge? Vil du dele av dine opplevelser og erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Worrisome Plenty

Jeg stoler ikke på att dersom jeg blir knivstukket/ranet av en gjeng her jeg bor så vil de få adekvat straff. Så nei, rettssystemet og politiet stoler jeg ikke på, det er for veikt. Ikke at jeg ønsker meg amerikanske tilstander men en mellomting burde det være.

 

Barnevernet? Litt usikker, men mange antibarnevern folk virker jo ganske blåste. Men det blir sikkert gjort feil. De tilfellene jeg kjenner til, var berettiget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

ja rettsystemet fungerer ikke tilstrekkelig godt mtp straff for gjerningsmenn særlig gjengangere de får bare gå fritt sålenge de ikke dreper noen lizzom, og det er bare ikke godt nok for et samfunn, samt det virker være mye subjektivitet ute å går f.eks hun frisør dama som sa "sånne som dere" og domstolen da "antar" at hun siktet til f.eks rase, og ikke til politikk, mens når hun ble kalt "nazi" så "antar dem" at det kan sikte til at en er strengt eller rigid, og ikke at hun var nazist. Og en kan være enig eller uenig i dette enkelttilfellet, men at domstolen skal ta slike subjektive avgjørelser betyr at du kan f.eks ha uflaks og straffes for noe du ikke har gjort, eller frikjennes for noe du har gjort, blir litt lotto, og det synes jeg ikke er greit

helsevesen fungerer veldig bra, ja det finnes enkelttilfeller som i alle andre land, og noen med veldig dyr medisin får den ikke dekket om den koster 1 mill i året f.eks, men som samfunn må en sette grenser for legemiddelselskapene for hva en skal finne seg i slik at de setter prisene fornuftig, ellers vil hele statsbudsjettet gå til medisiner ettersom legemiddelfirmaene vet at de kan jo bare øke prisen for vi vil kjøpe medisinene uansett pris, og det blir for dumt, så ja det er noen dumme tilfeller men sånn må det nesten bare være så får de som føler det ikke er bra nok kjøpe forsikring for slike ekstrem-medisiner eventuelt om du føler behov for det

sosial hjelpevern liker jeg ikke hovedsakelig pga sosialhjelp systemet som behandler de på bånn litt for hardt som bidrar til at de ikke kommer seg opp fra hølet og både samfunn og individ taper, langtids sosialklienter er sykere enn de på uføretrygd... da nytter det ikke å behandle dem værre og værre og forvente at ting skal ordne seg, det er vel denne gruppen vi burde kjempe litt for nå ikke "likestilling" etc som alltid dyttes lengre og lengre, alle grupper har blitt dyttet fremover muligens for langt også men sosialklientene dyttes ned og ned, synes ikke det er riktig.

politi - "war on drugs", i 2019, er for dumt altså, vi vet bedre, og denne politikken fører til store problemer på oslo øst bla.a med gjenger som selger hasj, hvorfor kjøpe hasj av gjenger isteden for vinmonopolet etc. Forskningen viser at dette virker mot sin hensikt, og har katastrofale samfunnsmessige følger. Det betyr ikke at jeg er tilhenger av alkohol, eller hasj, personlig holder jeg meg langt unna begge deler og alle anrde rusmidler, men forbudslinjen vet vi ikke fungerer, og da må en vurdere andre alternativer som virker fungere bedre.

Anonymkode: 87dca...4bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Hodestups skrev:

Jeg har vel egentlig bare erfaring med helsevesenet, og jeg har mistet absolutt all tillit.

JEG OG! INGEN TILLIT! 

Anonymkode: 7e8c1...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 8.4.2019 den 20.44, AnonymBruker skrev:

JEG OG! INGEN TILLIT! 

Anonymkode: 7e8c1...07b

Og det er trist.. Men det blir jo sånn, når man gjennom mange erfaringer blir skremt! Hver gang jeg får medisiner hos legen, er det et eller annet rart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...