Gå til innhold

Det er så provoserende!!!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

stjernestøv

Når sykepleieren sier"Det virker ikke som du er noe urolig for tiden". Jeg er da ikke sånn som han ser meg i en halv time hele tiden,ble rett og slett irritert. Er det rett å analysere folk der og da? Er jo ikke sånn hele tiden, det svinger enormt. Ble bare provosert og irritert i dag, kom med den og "Hvorfor lar Gud fæle ting skje hvis han er så mektig"? Var rett før jeg eksploderte,menneskene skaper livet sitt. Gud blander seg ikke inn i det med mindre vi ber om hjelp. Å så irritert jeg er! Jeg, mitt ego.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Når sykepleieren sier"Det virker ikke som du er noe urolig for tiden". Jeg er da ikke sånn som han ser meg i en halv time hele tiden,ble rett og slett irritert. Er det rett å analysere folk der og da? Er jo ikke sånn hele tiden, det svinger enormt.

Da må du jo svare akkurat det - han sier det jo ikke som en sannhet hogd i stein, men ut fra inntrykket han får: Det virker slik. Hvis du ikke kommenterer det i det hele tatt, må han jo tro at oppfatningen hans er riktig.

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Er forbannet på egoet mitt og, vil knuse det.

Jeg vet ikke helt hva du mener med det, men å undertrykke (mye av) sin egen personlighet og væremåte er veldig slitsomt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
6 minutter siden, laban skrev:

Da må du jo svare akkurat det - han sier det jo ikke som en sannhet hogd i stein, men ut fra inntrykket han får: Det virker slik. Hvis du ikke kommenterer det i det hele tatt, må han jo tro at oppfatningen hans er riktig.

Jeg vet ikke helt hva du mener med det, men å undertrykke (mye av) sin egen personlighet og væremåte er veldig slitsomt over tid.

Sa dette "Jeg er ikke sånn som du ser meg hele tiden". Jeg tar meg jo sammen når han kommer, nå er jeg fly forbanna. Har skrevet noen meldnger til han. Bla at latuda hadde ingen effekt, merker ingen forskjell fra da og nå. Og det med at han må ikke skylde elendigheten på Gud, det er mennesker som skaper elendighet. 

Men jeg må få bort personligheten min, har prøvd på det en stund nå. Lytte til hjertet og de i de indre verdener, kan de bli sinte tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, stjernestøv skrev:

Sa dette "Jeg er ikke sånn som du ser meg hele tiden". Jeg tar meg jo sammen når han kommer, nå er jeg fly forbanna. Har skrevet noen meldnger til han. Bla at latuda hadde ingen effekt, merker ingen forskjell fra da og nå.

Kanskje du skulle ta deg litt mindre sammen når han er der? Han vil jo helst se deg som du er, ikke som en som tar seg krampaktig sammen for å virke normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Lillemus skrev:

Kanskje du skulle ta deg litt mindre sammen når han er der? Han vil jo helst se deg som du er, ikke som en som tar seg krampaktig sammen for å virke normal.

Jeg ber hjelperene være med meg når han kommer sånn at jeg fremstår som rolig og saklig, og de er med meg da. Men får reaksjoner etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man klarer ikke alltid å få med seg hvordan et menneske har det bare ved å se utsiden, "skinnet bedrar". Det er derfor viktig å vise og fortelle hvordan man har det når man snakker med personer som skal hjelpe. 

Hvor ofte har du samtaler med sykepleier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor viser du følelser som du egentlig ikke har? Det er bra at sykepleieren se deg som du er. Du trenger jo en godt omsorg. Jeg føler også at sykepleieren gransker meg. Når hun ligger feil snakker vi om det og det gå bra etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Fionys skrev:

Man klarer ikke alltid å få med seg hvordan et menneske har det bare ved å se utsiden, "skinnet bedrar". Det er derfor viktig å vise og fortelle hvordan man har det når man snakker med personer som skal hjelpe. 

Hvor ofte har du samtaler med sykepleier?

Klarte ikke fortelle om hvordan jeg har det i dag, at ting er veldig vanskelig nå pga frekvensøkningen. Det er en tung vei å gå, det virker ikke som om han forstår det og da blir jeg frustrert. Ble veldig urolig og forbanna etter han gikk pga at han skyldte elendigheten på Gud,men han gjorde ikke det skrev han nå. Spørsmålene var for å forstå hvordan jeg tenkte, haha ja liksom!!! Jeg ser sikkert rolig ut på ustiden nå også, jeg er ikke en person som spreller i luften når jeg er forbanna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, Betti 11 skrev:

Hvorfor viser du følelser som du egentlig ikke har? Det er bra at sykepleieren se deg som du er. Du trenger jo en godt omsorg. Jeg føler også at sykepleieren gransker meg. Når hun ligger feil snakker vi om det og det gå bra etterpå.

Jeg skrev i ettertid at jeg ble urolig og forbanna. Hjelperene mine får meg til å føle meg roligere når han er her,men tenkte litt på det...hvorfor er de her ikke nå? Men det er vel noe som skal ut kanskje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
11 minutter siden, Fionys skrev:

Man klarer ikke alltid å få med seg hvordan et menneske har det bare ved å se utsiden, "skinnet bedrar". Det er derfor viktig å vise og fortelle hvordan man har det når man snakker med personer som skal hjelpe. 

Hvor ofte har du samtaler med sykepleier?

Han kommer ca hver 14 dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stjernestøv skrev:

Jeg skrev i ettertid at jeg ble urolig og forbanna. Hjelperene mine får meg til å føle meg roligere når han er her,men tenkte litt på det...hvorfor er de her ikke nå? Men det er vel noe som skal ut kanskje. 

Kanskje du kan spør om mer samtaler. Jeg gjørde det, da jeg hadde det ikke så bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
1 minutt siden, Betti 11 skrev:

Kanskje du kan spør om mer samtaler. Jeg gjørde det, da jeg hadde det ikke så bra.

Nei den veien jeg er på nå er veldig tung, men det er mitt valg. Det er ikke noe han kan gjøre eller ta ansvar for, det er mellom meg og lyset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, stjernestøv skrev:

Ble veldig urolig og forbanna etter han gikk pga at han skyldte elendigheten på Gud,men han gjorde ikke det skrev han nå. Spørsmålene var for å forstå hvordan jeg tenkte, haha ja liksom!!!

Det tror jeg nok er sant. Hvilke andre grunner skulle han ha for å diskutere teologi, livssyn el.l. med pasientene han skal følge opp?

Jeg tror ikke du har noe å tape på å være ærlig mot ham. Det hjelper i hvert fall ikke å bite ting i deg mens han er der, for så å eksplodere her etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
7 minutter siden, laban skrev:

Det tror jeg nok er sant. Hvilke andre grunner skulle han ha for å diskutere teologi, livssyn el.l. med pasientene han skal følge opp?

Jeg tror ikke du har noe å tape på å være ærlig mot ham. Det hjelper i hvert fall ikke å bite ting i deg mens han er der, for så å eksplodere her etterpå.

Aner ikke hvorfor han er ineressert i å diskutere det, det er jo ikke det som er mitt problem. Neste gang sier jeg ingenting om sånne ting. 

Nei det hjalp ikke så mye det. Kommer nå ikke før i slutten av måneden nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv

Så vil jeg har surmontil istedenfor truxal og seroquel, det er visst veldig vanskelig å få til. Men skal spør igjen i morgen, det er jo min kropp. Provoserende å ikke kunne bestemme selv,men jeg skal prøve å kutte ned på de jeg tar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så vil jeg har surmontil istedenfor truxal og seroquel, det er visst veldig vanskelig å få til. Men skal spør igjen i morgen, det er jo min kropp. Provoserende å ikke kunne bestemme selv,men jeg skal prøve å kutte ned på de jeg tar. 

Det er jo ikke bare å bestille den medisinen man vil ha, det er alvorlige ting det er snakk om, ikke sukkertøy. Og du har jo prøvd alt mulig, men hopper av etter en kort stund da du ikke opplever noen mirakelendring over natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, Lillemus skrev:

Det er jo ikke bare å bestille den medisinen man vil ha, det er alvorlige ting det er snakk om, ikke sukkertøy. Og du har jo prøvd alt mulig, men hopper av etter en kort stund da du ikke opplever noen mirakelendring over natten.

Seroquel har jeg tatt i ni år, det er lenge det. Og jeg vil helst ikke ta ap. Det burde man kunne bestemme selv når det finnes andre alternativer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Nei den veien jeg er på nå er veldig tung, men det er mitt valg. Det er ikke noe han kan gjøre eller ta ansvar for, det er mellom meg og lyset. 

Du har valgt å ikke følge råd ad medisiner. Hvorfor er det viktig for deg at han forstår at du er urolig, når du ønsker at han skal tro at du har det best uten?

Anonymkode: 6eaa4...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har valgt å ikke følge råd ad medisiner. Hvorfor er det viktig for deg at han forstår at du er urolig, når du ønsker at han skal tro at du har det best uten?

Anonymkode: 6eaa4...41b

Medisiner gjør ingenting for meg. Jeg vil bare ha forståelse på at jeg er på en tung vei, men det er noe jeg har valgt selv men det er ingen dans på roser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...