Gå til innhold

Det er så provoserende!!!


stjernestøv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Medisiner gjør ingenting for meg. Jeg vil bare ha forståelse på at jeg er på en tung vei, men det er noe jeg har valgt selv men det er ingen dans på roser. 

Hva hadde du ønsket at han sa og gjorde da? 

Anonymkode: 6eaa4...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva hadde du ønsket at han sa og gjorde da? 

Anonymkode: 6eaa4...41b

F.eks "Jeg forstår at du har det vanskelig nå men det blir nok bedre". Det hadde hjulpet meg å høre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, stjernestøv skrev:

F.eks "Jeg forstår at du har det vanskelig nå men det blir nok bedre". Det hadde hjulpet meg å høre. 

Da ville han jo lyve. Du vet jo etter "hundre" slike runder før at det ikke blir bedre, heller tvert imot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Lillemus skrev:

Da ville han jo lyve. Du vet jo etter "hundre" slike runder før at det ikke blir bedre, heller tvert imot. 

Ok. Du forstår visst ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
38 minutter siden, stjernestøv skrev:

F.eks "Jeg forstår at du har det vanskelig nå men det blir nok bedre". Det hadde hjulpet meg å høre. 

Hvorfor skulle du bli bedre av å kutte ut medisiner akkurat denne gangen?

Anonymkode: 67362...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
48 minutter siden, stjernestøv skrev:

Seroquel har jeg tatt i ni år, det er lenge det. Og jeg vil helst ikke ta ap. Det burde man kunne bestemme selv når det finnes andre alternativer. 

Man velger ikke medisiner på samme måte som snop i kiosken.

Anonymkode: 67362...ac4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skulle du bli bedre av å kutte ut medisiner akkurat denne gangen?

Anonymkode: 67362...ac4

Det var ikke det denne tråden handlet om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man velger ikke medisiner på samme måte som snop i kiosken.

Anonymkode: 67362...ac4

Man kan være med å bestemme selv, det har jeg opplevd flere ganger. Men mulig det gjelder bare ap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, stjernestøv skrev:

Så vil jeg har surmontil istedenfor truxal og seroquel, det er visst veldig vanskelig å få til. Men skal spør igjen i morgen, det er jo min kropp. Provoserende å ikke kunne bestemme selv,men jeg skal prøve å kutte ned på de jeg tar. 

Bruker du T og S for annet enn søvn da? Surmontil i 10 -25 mg hjelper kun for søvn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stjernestøv skrev:

F.eks "Jeg forstår at du har det vanskelig nå men det blir nok bedre". Det hadde hjulpet meg å høre. 

Helt enig at noen gang trenger man at noen forstår at man har det vanskelig, men det trenger ikke å bety det samme som at de er helt enig med deg. Du kan heller ikke forvente at alle skal tro på det åndelige, gud og de der greiene du snakker om.

Psykologen min sier noen ganger at han forstår at jeg har det vanskelig og behandlingen er tøff, at han kan hjelp og veilede meg, men at det er jeg som må gjøre jobben og det er jeg som må bestemme meg for å gjøre den jobben. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Det er ikke så lett å forstå hvorfor du blir provosert.

Du ønsker ikke å ta AP, men du ønsker likevel at sykepleieren skal forstå at du er urolig ?

Han kan jo ikke hjelpe deg når du ikke vil hjelpes så hva skal du da bruke forstålsen til ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, stjernestøv skrev:

Medisiner gjør ingenting for meg. Jeg vil bare ha forståelse på at jeg er på en tung vei, men det er noe jeg har valgt selv men det er ingen dans på roser. 

Kanskje han ikke støtter deg i det valget? 

Anonymkode: 71e60...71e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
47 minutter siden, cilie skrev:

Bruker du T og S for annet enn søvn da? Surmontil i 10 -25 mg hjelper kun for søvn. 

Jeg vil ha surmontil kun for søvn. Står psykose på seroquel men det stemmer ikke, det er for søvn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

stjernestøv
19 minutter siden, Fionys skrev:

Helt enig at noen gang trenger man at noen forstår at man har det vanskelig, men det trenger ikke å bety det samme som at de er helt enig med deg. Du kan heller ikke forvente at alle skal tro på det åndelige, gud og de der greiene du snakker om.

Psykologen min sier noen ganger at han forstår at jeg har det vanskelig og behandlingen er tøff, at han kan hjelp og veilede meg, men at det er jeg som må gjøre jobben og det er jeg som må bestemme meg for å gjøre den jobben. 

Ja det er sant det. Og jeg forventer ikke at han skal tro på noe av det jeg sier, men å legge skylden på Gud for all elendighet provoserte meg. Men han la ikke skylden på noen skrev han, var visst jeg som misforstod? Joda! 

Ja det er vi som må gjøre jobben,ikke de vi ser en gang iblandt en liten time. Det er vårt liv det gjelder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
12 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er ikke så lett å forstå hvorfor du blir provosert.

Du ønsker ikke å ta AP, men du ønsker likevel at sykepleieren skal forstå at du er urolig ?

Han kan jo ikke hjelpe deg når du ikke vil hjelpes så hva skal du da bruke forstålsen til ?

 

Det er godt å bli møtt med forståelse,han pleier også å forstå og respekterer mitt valg om å ikke ta medisiner. Vil ikke at denne tråden skal handle om medisiner, medisiner gjør ingenting for meg. Det finnes annen hjelp enn det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje han ikke støtter deg i det valget? 

Anonymkode: 71e60...71e

Jo det gjør han, det er mitt valg og det respekterer han. Selv om de mener jeg får det bedre på medisiner, det er mitt liv sier han og jeg som skal leve det. Så jo,han støtter meg og det er jeg jo glad for. Ble bare så forbannet og urolig etterpå. Det kom seg når jeg oppdaget at legen hadde skrevet ut p.sprøyten, da ble jeg glad. Var livredd de hadde sluttet å skrive det ut. Å ha mensen var et mareritt, da var jeg skikkelig ustabil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, stjernestøv skrev:

F.eks "Jeg forstår at du har det vanskelig nå men det blir nok bedre". Det hadde hjulpet meg å høre. 

Skjønner ikke dette jeg. Hvorfor skulle han si at han skjønner at det er vanskelig når du faker og leker rolig når han er der?

Dersom du skjuler uroen ER han jo støttende når han sier «Det virker ikke som du er noe urolig for tiden"?

Anonymkode: 6eaa4...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner ikke dette jeg. Hvorfor skulle han si at han skjønner at det er vanskelig når du faker og leker rolig når han er der?

Dersom du skjuler uroen ER han jo støttende når han sier «Det virker ikke som du er noe urolig for tiden"?

Anonymkode: 6eaa4...41b

Jo du har et poeng der. Men han kan da ikke vite hvordan jeg er 24/7 ved å besøke meg en halv time? Det virker som han bare analyserer hvordan jeg er der og da og ikke hvordan jeg har det ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Jo du har et poeng der. Men han kan da ikke vite hvordan jeg er 24/7 ved å besøke meg en halv time? Det virker som han bare analyserer hvordan jeg er der og da og ikke hvordan jeg har det ellers. 

Hver gang jeg er hos psykologen så har jeg en oppsummering på hvordan jeg har hatt det siden sist, han spør alltid hvordan har du hatt det siden sist. Er ikke dette et samtale emne når du prater med sykepleieren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
3 minutter siden, Fionys skrev:

Hver gang jeg er hos psykologen så har jeg en oppsummering på hvordan jeg har hatt det siden sist, han spør alltid hvordan har du hatt det siden sist. Er ikke dette et samtale emne når du prater med sykepleieren?

Han spør hvordan det går, og da forteller jeg jo om det. Sa jo at jeg våknet med angst om natten, så konkluderer han med at jeg ikke er urolig for tiden? Og jeg syns de skriver så mye rart i journalen, ting som ikke stemmer også. Når jeg har sagt ifra blir det ikke forandret på,det er som om de fantaserer. Det har jeg reagert på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...