Gå til innhold

Når merker man symptomer ved bråseponering av antidepressiva?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på 150 mg zoloft mot depresjon og 1 mg fluanxol mot angst noen måneder nå, før det gikk jeg på høyere doser. Jeg har mistet et veldig nært familiemedlem for noen dager siden og jeg ønsker nå å seponere medisinene for å kunne få følelser tilbake og få muligheten til å begynne å gå igjennom en normal sorgprosess. 

Jeg har hatt så mye å tenke på at jeg har glemt å ta medisinene de siste 4 dagene. Jeg har hittil ikke merket noen symptomer i det hele tatt, men jeg er klar over at det anbefales å trappe ned. 

Jeg lurer derfor på: når merker man symptomer ved bråseponering av antidepressiva? Og siden jeg ikke har merket noe enda etter 4 dager uten medisiner kan det være greit for meg å bare slutte fullstendig nå eller kan symptomer ved slutt komme senere og? 

Hva burde jeg gjøre? Fortsette å ikke ta medisinene eller begynne på igjen for så å trappe ned?

Anonymkode: 06ec7...f2a

Videoannonse
Annonse
sirop1365381324
Skrevet (endret)

Du bør snakke med legen din om dette før du tar noen avgjørelse om seponering. 

Endret av sirop1365381324
AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, sirop1365381324 skrev:

Du bør snakke med legen din om dette før du tar noen avgjørelse om seponering. 

Verken fastlegen eller psykiateren er på jobb nå i påsken.

sirop1365381324
Skrevet

Da venter du med å endre noe til etter påske og når du har fått diskutert dette med legen.

Skrevet
På 14.4.2019 den 11.11, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått på 150 mg zoloft mot depresjon og 1 mg fluanxol mot angst noen måneder nå, før det gikk jeg på høyere doser. Jeg har mistet et veldig nært familiemedlem for noen dager siden og jeg ønsker nå å seponere medisinene for å kunne få følelser tilbake og få muligheten til å begynne å gå igjennom en normal sorgprosess. 

Jeg har hatt så mye å tenke på at jeg har glemt å ta medisinene de siste 4 dagene. Jeg har hittil ikke merket noen symptomer i det hele tatt, men jeg er klar over at det anbefales å trappe ned. 

Jeg lurer derfor på: når merker man symptomer ved bråseponering av antidepressiva? Og siden jeg ikke har merket noe enda etter 4 dager uten medisiner kan det være greit for meg å bare slutte fullstendig nå eller kan symptomer ved slutt komme senere og? 

Hva burde jeg gjøre? Fortsette å ikke ta medisinene eller begynne på igjen for så å trappe ned?

Hvorfor begyntecdu med de.  Hbir lenge hsr du stått på dem. VELDIG individuelt.  Jeg merker det samme dag om jeg glemmer en dose. Slik har dey vært både på Ciprami, Zolift og Efexor.

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, sirop1365381324 skrev:

Da venter du med å endre noe til etter påske og når du har fått diskutert dette med legen.

Jeg har ikke tid til å vente til etter påske da jeg ønsker å få følelsene mine tilbake til begravelsen skal være.

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, Villanda skrev:

Hvorfor begyntecdu med de.  Hbir lenge hsr du stått på dem. VELDIG individuelt.  Jeg merker det samme dag om jeg glemmer en dose. Slik har dey vært både på Ciprami, Zolift og Efexor.

Jeg begynte på medikamentene på grunn av depresjon og angst og jeg har stått på dem siden oktober i fjor.

sirop1365381324
Skrevet

Det eneste riktige tipset man kan gi deg er å vente til du har diskutert dette med lege også evt. trappe ned med en nedtrappingsplan. Du kan jo sikkert Google litt erfaringer fra folk som har bråslutta på AD, en gjenganger er at det er sterkt frarådet. 

Skrevet
På 16.4.2019 den 1.36, sirop1365381324 skrev:

Det eneste riktige tipset man kan gi deg er å vente til du har diskutert dette med lege også evt. trappe ned med en nedtrappingsplan. Du kan jo sikkert Google litt erfaringer fra folk som har bråslutta på AD, en gjenganger er at det er sterkt frarådet. 

Ja. , spurte i frykt for å få beskjed av lege om å gjøre det. Det skjedde heldigvis ikke.

Skrevet
På 16.4.2019 den 1.29, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke tid til å vente til etter påske da jeg ønsker å få følelsene mine tilbake til begravelsen skal være.

Følelsene dine blir ikke borte av AD. De følelsene du kan risikere å kjenne på etter bråseponering har ikke bruk for.

Skrevet

Her har det gått i ball for meg. Jeg er ikke trådstarter selv om heg har svart som om.  Jeg svarte om Lamictal men det var jo i en annen tråd. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...