Gå til innhold

Date min tidligere fastlege


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Legen jeg hadde ble avsluttet for et par år siden. Hadde han som min fastlege kun ett år. Han har flyttet bort og jeg har møtt han i det private. Har jeg lov å date han nå? Vi har enda ikke gjort det, bare lurer.... 

Hilsen stvg girl

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Legen jeg hadde ble avsluttet for et par år siden. Hadde han som min fastlege kun ett år. Han har flyttet bort og jeg har møtt han i det private. Har jeg lov å date han nå? Vi har enda ikke gjort det, bare lurer.... 

Hilsen stvg girl

Anonymkode: 8f48d...d55

Det bør så vidt jeg vet gå bra. Uansett er det hovedsakelig hans ansvar å ta vare på etikken her. Og jeg tror du har spurt om dette her inne mange ganger før - og fått svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har lov til å date han, men han har ikke nødvendigvis lov til å date deg. Dersom han har hatt tilgang på opplysninger eller behandlet deg for noe som har forrykket maktbalansen mellom dere, kan han ikke date deg. Han vil det neppe heller, han kan i såfall miste lisensen sin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Xtra skrev:

Det bør så vidt jeg vet gå bra. Uansett er det hovedsakelig hans ansvar å ta vare på etikken her. Og jeg tror du har spurt om dette her inne mange ganger før - og fått svar.

Aldri spurt om dette før. Ser forøvrig at det er mange som har lurt på det samme. Det her var en helt normal lege i mine øyne da jeg gikk til han. Da jeg møtte han senere, ble vi stående å prate i forbindelse med en utefest vi traff hverandre på. Fikk mer blikkkontakt og kjemi med han da. Han husket meg. Gjør de fleste det? Husker alle pasienter sine? 

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, Kayia skrev:

Du har lov til å date han, men han har ikke nødvendigvis lov til å date deg. Dersom han har hatt tilgang på opplysninger eller behandlet deg for noe som har forrykket maktbalansen mellom dere, kan han ikke date deg. Han vil det neppe heller, han kan i såfall miste lisensen sin. 

Han har ikke behandlet meg annet enn normale undersøkelser. Dessuten har han avsluttet som fastlege og godt over til noe annet. Høyere stilling. 

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har ikke behandlet meg annet enn normale undersøkelser. Dessuten har han avsluttet som fastlege og godt over til noe annet. Høyere stilling. 

Anonymkode: 8f48d...d55

Spør du egentlig om du skal ta initiativet? Eller har han gjort det? 

Som sagt, det er han dette kan være et problem for ikke deg. Det er det han som evt må vurdere. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Aldri spurt om dette før. Ser forøvrig at det er mange som har lurt på det samme. Det her var en helt normal lege i mine øyne da jeg gikk til han. Da jeg møtte han senere, ble vi stående å prate i forbindelse med en utefest vi traff hverandre på. Fikk mer blikkkontakt og kjemi med han da. Han husket meg. Gjør de fleste det? Husker alle pasienter sine? 

Anonymkode: 8f48d...d55

Det er jo ganske forskjellig hvor flinke folk er til å huske mennesker, navn og ansikter, tror leger er ulike som andre i så måte. At han husker deg, må ikke nødvendigvis bety at han har tenkt på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, Kayia skrev:

Spør du egentlig om du skal ta initiativet? Eller har han gjort det? 

Som sagt, det er han dette kan være et problem for ikke deg. Det er det han som evt må vurdere. 

Nei, jeg kjente bare en god kjemi da vi snakket sist. En litt flørtende tone var det jo😉 Det merket også venninna mi. Jeg tenker at han husker meg pga de få pasientene han hadde. Det burde vel fullt mulig å finne kjærligheten med hvem som helst, bortsett fra nåværende pasient.  

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Xtra skrev:

Det er jo ganske forskjellig hvor flinke folk er til å huske mennesker, navn og ansikter, tror leger er ulike som andre i så måte. At han husker deg, må ikke nødvendigvis bety at han har tenkt på deg.

Enig. Ikke at jeg har så mye legeerfaring, men fra den tiden jeg jobbet i et departement opplevde jeg stor forskjell mellom ulike statsråder hvor flinke de var til å huske at de hadde truffet noen (ansatte) før. Noen var rågode på dette, uten at de "gisket" meg av den grunn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 timer siden, morsan skrev:

Enig. Ikke at jeg har så mye legeerfaring, men fra den tiden jeg jobbet i et departement opplevde jeg stor forskjell mellom ulike statsråder hvor flinke de var til å huske at de hadde truffet noen (ansatte) før. Noen var rågode på dette, uten at de "gisket" meg av den grunn. :D

Det er jo godt det ikke er noen spesifike regler rundt det å falle for sin tidligere lege. Han blir bare mer og mer interessant. ☺😏

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt sikkert noen som er i den situasjonen. Det må da vel ha oppstått følelser mellom lege og pasient? Det eneste er at det er veldig tabubelagt, så det blir ikke snakket om. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 timer siden, morsan skrev:

Enig. Ikke at jeg har så mye legeerfaring, men fra den tiden jeg jobbet i et departement opplevde jeg stor forskjell mellom ulike statsråder hvor flinke de var til å huske at de hadde truffet noen (ansatte) før. Noen var rågode på dette, uten at de "gisket" meg av den grunn. :D

Nei, jeg vet han at han husker på flere av pasientene sine. Ikke bare meg. Han forholdte seg også helt likt med meg som med de andre av pasientene hans. Nå har han startet et nytt kapittel og jeg er ikke lengre hans pasient. Man vil jo bare ikke gjøre noe som setter han i et dårlig lys. :)

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet han at han husker på flere av pasientene sine. Ikke bare meg. Han forholdte seg også helt likt med meg som med de andre av pasientene hans. Nå har han startet et nytt kapittel og jeg er ikke lengre hans pasient. Man vil jo bare ikke gjøre noe som setter han i et dårlig lys. :)

Anonymkode: 8f48d...d55

😊

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
På 16.4.2019 den 9.28, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vet han at han husker på flere av pasientene sine. Ikke bare meg. Han forholdte seg også helt likt med meg som med de andre av pasientene hans. Nå har han startet et nytt kapittel og jeg er ikke lengre hans pasient. Man vil jo bare ikke gjøre noe som setter han i et dårlig lys. :)

Anonymkode: 8f48d...d55

Ååå... jeg har blitt såå in løw. 😶

Håper ikke det blir reaksjoner om det hadde blitt oss. 

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 15.4.2019 den 10.40, Kayia skrev:

Du har lov til å date han, men han har ikke nødvendigvis lov til å date deg. Dersom han har hatt tilgang på opplysninger eller behandlet deg for noe som har forrykket maktbalansen mellom dere, kan han ikke date deg. Han vil det neppe heller, han kan i såfall miste lisensen sin. 

Man stiller jo legen i en vanskelig situasjon om man blir lagt an på av en tidligere pasient. Når det er sagt, så er det jo helt opp til legen å vurdere hvor stor grad lege-pasient relasjonen var. Det handler mest om at tiden skal gå. Jo lengre tiden går, des større sjans. Man kan ikke huske på en pasient legen hadde for 7-8år siden. 

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 15.4.2019 den 13.30, Kayia skrev:

Spør du egentlig om du skal ta initiativet? Eller har han gjort det? 

Som sagt, det er han dette kan være et problem for ikke deg. Det er det han som evt må vurdere. 

Bekreftet nylig at det går greit så lenge det har gått tid, gjerne noen år. Og med vanlige rutinesjekk hos legen, ikke psykisk relatert. 

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Siden leger må ha 6 i snitt omtrent fra videregående (med mindre de vil ta utdannelsen i utlandet), er det nok meget stor sannsynlighet for at disse har veldig god hukommelse langt over det gjennomsnittelige mennesker har. Er en ekstrem siling i den retningen med systemet vårt. Så det har trolig lite med deg å gjøre akkuratt det.

Så nei regner med at han er intelligent og har god hukommelse, og med høy status på toppen er det ikke rart om du blir litt gira på en slik mann ja ;) 

Du får ha lykke til på jakten, du er nok ikke den eneste som sikler etter mannen ;) 

Anonymkode: 0dd95...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden leger må ha 6 i snitt omtrent fra videregående (med mindre de vil ta utdannelsen i utlandet), er det nok meget stor sannsynlighet for at disse har veldig god hukommelse langt over det gjennomsnittelige mennesker har. Er en ekstrem siling i den retningen med systemet vårt. Så det har trolig lite med deg å gjøre akkuratt det.

Så nei regner med at han er intelligent og har god hukommelse, og med høy status på toppen er det ikke rart om du blir litt gira på en slik mann ja ;) 

Du får ha lykke til på jakten, du er nok ikke den eneste som sikler etter mannen ;) 

Anonymkode: 0dd95...1a4

Hva har lite med meg å gjøre?🤔

Når du snakker om god hukommelse, så trenger man ikke være lege for å ha det. Er selv veldig god på å huske ansikt. Møter masse nye ansikt i min jobb. 

Nå er det ikke pga statusen hans jeg liker han. Jeg liker han som person og har et himla kjekt utseende. :)

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Siden leger må ha 6 i snitt omtrent fra videregående (med mindre de vil ta utdannelsen i utlandet), er det nok meget stor sannsynlighet for at disse har veldig god hukommelse langt over det gjennomsnittelige mennesker har. Er en ekstrem siling i den retningen med systemet vårt. Så det har trolig lite med deg å gjøre akkuratt det.

Så nei regner med at han er intelligent og har god hukommelse, og med høy status på toppen er det ikke rart om du blir litt gira på en slik mann ja ;) 

Du får ha lykke til på jakten, du er nok ikke den eneste som sikler etter mannen ;) 

Anonymkode: 0dd95...1a4

Uansett, takk for det.;) 

Det spesielle ved han var ikke at han husker meg, (jeg tror ikke han liker meg av den grunn). Vi fikk bare en veldig god tone, han så alltid ganske lenge i øynene mine - på en spesiell måte. Av og til merker man det bare. Uten å være innbilsk og uetisk her. Det ble noen fine legebesøk må jeg si. ☺

Anonymkode: 8f48d...d55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Når du snakker om god hukommelse, så trenger man ikke være lege for å ha det. Er selv veldig god på å huske ansikt. Møter masse nye ansikt i min jobb. 

Anonymkode: 8f48d...d55

ok leste vel litt for kjapt leste feil beklager det.

uansett, at A krever B, betyr ikke at alle med B er A, eller at bare A har B. at blå biler er blå, betyr ikke at alt blått er biler, eller at bare blå biler kan være blåe, om du skjønner. At leger har god hukommelse, betyr ikke at alle med god hukommelse er leger, etc etc :) 

men ja kos deg og slå deg løs, og ikke ta dette personlig..... men følelser er ikke noe en kan vurdere objektivt selv, du blir farget av situasjonen og "ting" rundt personer, selv om du eventuelt ikke er klar over det selv, forskningen viser dette ganske så tydelig, og det er ikke noe galt i det, at jenter liker status menn gjør at menn kjemper om status og gjør flotte ting for samfunn med det som motivasjon, det er egentlig bare bra og ikke noe en trenger benekte eller være flau over. Dette medfører dog noen problemer i feminiserte samfunn hvor jenter kvoteres direkte eller indirekte inn i status posisjoner, hvor menn genetisk sett ikke har samme trang for å parre seg oppover, og slike kvinner ikke samme trang for å parre seg nedover, da blir det en mismsmatch, uansett om jenter innrømmer det eller ei, hehe 😛 

.... men det blir offtopic hehe, du får kose deg og ha lykke til ! 😊

Anonymkode: 0dd95...1a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...