Gå til innhold

Vordan vaske vinduer?


cathlin

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, slabbedask skrev:

For mye styr for latsabber, vel.

Du er virkelig litt av en slabbedask du 😛 😃

Endret av Jippi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Salmiakk og zalo i en sprayflaske.  Nalen dras vannrett og tørk den av for hvert drag med tørkepapir.  Begynn øverst og for å unngå striper så la det overlappe noen cm.  Bruk tørkepapir langs kantene tilslutt.

Hvis vinduene er kjempeskitne så vask over dem først med klut.  Nå ble jeg superglad for at jeg har selvrensende vinduer som slipper og vaskes ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sett fra Jif, med ei blå firkantet bøtte og to naler. Har en liten kork av den jif flaska oppi vannet, og thats it. Bruker nal med "klut" til å vaske, så vanlig nal etterpå.

Burde absolutt ha vasket vinduene...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 timer siden, cathlin skrev:

Jeg har ikke drevet så mye med det. 

Har lest 100 tips på nett. Men hva er best

  • bare zalo
  • bare salmiakk og dra over kanter med klut
  • først salo, så salmiakk
  • blande zalo og salmiakk??
  • bare bruke kaldt vann og microfiberklut? og ikke nal
  • zalovann, dra over med nal og der etter ta kanter med microfiber
  • kaldt vann og nal

Avispapir er gammeldags, har jeg skjønt. 

zalo + microfiber :) Haha, trodde også dette var en kunst frem til jeg fikk opp øynene for microfiber

Anonymkode: 0ec15...c6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Dorthe skrev:

Salmiakk og zalo i en sprayflaske.  Nalen dras vannrett og tørk den av for hvert drag med tørkepapir.  Begynn øverst og for å unngå striper så la det overlappe noen cm.  Bruk tørkepapir langs kantene tilslutt.

Hvis vinduene er kjempeskitne så vask over dem først med klut.  Nå ble jeg superglad for at jeg har selvrensende vinduer som slipper og vaskes ;)

De er kjempeskitne, sukk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Maggie55 skrev:

Ikke så god greie på dette utover et gammelt overlevert tips om ørlite eddik i skyllevannet av den klare sorten.

Takker og bukker for gode, gamle tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...