Gå til innhold

Ville du reagert om partneren din fikk slike rykninger om natten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Synes du at dette minner om epilepsi i beskrivelsen? Det ser skremmende ut og det ser ut som vist på disse filmene på youtube.  Jeg skal fortelle det til han. Men beste er å fortelle det ansikt til ansikt istedet for å ta det opp på meldinger til han. Dersom han er bevisstløs under anfallene så vil han mulig ikke tro meg. Men jeg kommer til å spørre han om hva dette kan være. Er mulig at han er klar over at han har dette selv og at han har en diagnose uten å ha ville fortalt om det. Men jeg er sjokket og redd for hva det er. Jeg følte episodene som farlig for både han selv og meg. For rykningene var så intenst og han ser psykotisk ut i blikket under anfallene. Det er grunnen til at jeg ble redd for å gripe inn eller si ifra men jeg skal si ifra. 

Anonymkode: 74e39...434

Dette har ingenting med psykose å gjøre. Han er ikke farlig fordi om det ser skummelt ut. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det ser likt ut som i denne filmen. Jeg har bråvåknet flere ganger med at kjæresten får slike bevegelser og lager noen merkelige lyder om natten. Det ser skremmende ut. Og jeg blir redd når det skjer. Jeg våger ikke å bryte inn for det ser ut til at han mister kontroll over kroppen. Det skjer kun når han sover. 

Kan dette være noe psykisk eller annet enn epilepsi? Det minner om epilepsi, men jeg vet ikke. Jeg er bekymret over hvorfor dette skjer. 

Anonymkode: 74e39...434

Snakker dere overhodet sammen?

Anonymkode: b69fc...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vil legge til at vi sover nesten aldri sammen. Og at jeg har bare sett dette to ganger. Den første gangen hadde han gjentatte anfall hele natten.

Og du nevner det ikke? Jesus...

Anonymkode: b69fc...5a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og du nevner det ikke? Jesus...

Anonymkode: b69fc...5a0

Jeg har pratet og spurt han om det nå. Han sier at han har diagnose som går på at han iblant får nattlig epilepsi. Han bruker medisiner og går på jevnlige kontroller. 

Årsak til at jeg ikke sa det før nå er at jeg var usikker på om det var meg som overreagerer. For jeg har kun sett dette to ganger nå og jeg var usikker på hvorfor det skjedde. 

Anonymkode: 74e39...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, frosken skrev:

Dette har ingenting med psykose å gjøre. Han er ikke farlig fordi om det ser skummelt ut. 

 

 

Vet. Han har forklart meg om dette nå og skal forklare meg mer sier han. Det oppstår kun om natten og spesiellt om han er ganske trøtt. 

Anonymkode: 74e39...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal spørre han. Jeg reagerte på det. Synes det var merkelig. Har aldri opplevd noe slikt før. Våget ikke å gripe inn for det så ut som om det kunne forverre situasjonen. Det gikk over etter kort stund men det så forferdelig ut, og det så også forferdelig ubehagelig ut for han. 

Jeg har rådet meg med en venninne. Hun sier at jeg kan fint slappe av for dersom det er epilepsi så ville han fått dette om dagen også, og det gjør han ikke. Hun mener at det derfor ikke kan være noe alvorlig galt. Men hun har ikke sett hvor dramatiske og skremmende disse "anfallene" er. Det ser vondt ut for han og jeg blir redd fordi det virker farlig å gripe inn når det skjer for bevegelsene er så intense. 

Han har aldri sagt noe om dette til meg. Sist gang så han at jeg våknet og så. Men blikket hans var så rart da det skjedde og skjer at jeg ble rett og slett livredd. Jeg lot som jeg sovnet igjen slik at han ikke ble mer stresset. Plutselig roer anfallet seg gradvis og han ligger anpusten og så blir han rolig igjen og sover videre. Dagen etter er han ofte trøtt. Det er netter hvor det ikke har skjedd. 

Anonymkode: 74e39...434

Veldi merkelig å poste spørsmål om dette på et psykiatriforum. Snakk med ham, og hvis det ikke er noe han kjenner til så må han få seg en legetime.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette skjer heldigvis kun i noen sekunder

Det kunne du vel nevnt da du la ut videoen, der varer jo anfallet en god stund?

Men det forandrer ikke hovedsaken - at dette bør tas opp med både ham og legen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutter siden, laban skrev:

Det kunne du vel nevnt da du la ut videoen, der varer jo anfallet en god stund?

Men det forandrer ikke hovedsaken - at dette bør tas opp med både ham og legen

Vet ikke om dere har lest det jeg skrev på slutten av innlegget. Han har forklart hva det skyldes nå. Og at han er under legekontroller for nattlig epileptiske anfall. 

Anonymkode: 74e39...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, laban skrev:

Det kunne du vel nevnt da du la ut videoen, der varer jo anfallet en god stund?

Men det forandrer ikke hovedsaken - at dette bør tas opp med både ham og legen

Anfallet hans varer ikke mer enn maks noen sekunder. 

Anonymkode: 74e39...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
53 minutter siden, Bergogdal skrev:

Veldi merkelig å poste spørsmål om dette på et psykiatriforum. Snakk med ham, og hvis det ikke er noe han kjenner til så må han få seg en legetime.

Jeg visste ikke hva det var. Var usikker på om dette var noe normalt under drømmer eller noe verre. 

Anonymkode: 74e39...434

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...