Gå til innhold

Kan bipolare få mysimba?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Om man er stabil på litium og AP? Har time i morgen for å be om resept siden jeg er så feit, men vet han sier nei fordi jeg er bipolar

:(

Anonymkode: 6a58e...7e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved full dose (2+2 tabl) inneholder Mysimba tilsvarende Welbutrin 300 mg.

Siden bipolar lidelse står nevnt som kontraindikasjon, er det nok svært få allmennleger som vil gi deg det. Blant psykiaterne er det de som er 100% Felleskatalogtro (slik som de som insisterer på å dosere etter mg i FK heller enn etter serumkonsentrasjon). Disse vil heller ikke gi deg Mysimba. Så er det de som i tillegg bruker hodet og som er kompetente på farmakoterapi. De vet at i USA er Wellbutrin anbefalt som førstevalg av AD dersom en må gi AD til bipolare. Disse vil gjøre en konkret vurdering i hvert tilfelle. Hva svaret ville blitt hos akkurat deg, kan jeg ikke si.

stjernestøv
Skrevet
På 23.4.2019 den 12.56, AnonymBruker skrev:

Om man er stabil på litium og AP? Har time i morgen for å be om resept siden jeg er så feit, men vet han sier nei fordi jeg er bipolar

:(

Anonymkode: 6a58e...7e3

Fikk du det?

Gjest elina777
Skrevet
5 minutter siden, stjernestøv skrev:

Fikk du det?

Legen forandra timen til i morgen så vi får se, men jeg vet jeg får nei

stjernestøv
Skrevet
2 minutter siden, elina777 skrev:

Ok. Blir spennende å se da,men mulig det blir nei. Det er jo de som bestemmer hva vi skal putte i munnen virker det som. 

Skrevet
13 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg tror Mysimba vil være en forferdelig medisin for deg.

Du har blitt psykotisk av Wellbutrin tidligere, har du ikke? 

Skrevet

Jeg har også hørt at den har heftige bivirkninger. 

Worrisome Plenty
Skrevet

Kan – Legemidlet Saxenda brukes til psykisk syke, noen som har erfaring?

Skrevet (endret)
14 minutter siden, cilie skrev:

Jeg har også hørt at den har heftige bivirkninger. 

Du har lest på freak.no at den kan ha heftige bivirkninger mener du? 😛 

Bivirkninger er som med Wellbutrin, ca. Noe angst og stimulering, ellers antidepressiv effekt. Men vil heller anbefale Saxenda hvis du sliter med søvnløshet og uro.

Endret av issomethingwrong
Skrevet
6 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Kan – Legemidlet Saxenda brukes til psykisk syke, noen som har erfaring?

Ja det kan den

Gjest elina777
Skrevet
32 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror Mysimba vil være en forferdelig medisin for deg.

Du har blitt psykotisk av Wellbutrin tidligere, har du ikke? 

Da gikk jeg ikke på xeplion

Skrevet (endret)
31 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Du har lest på freak.no at den kan ha heftige bivirkninger mener du? 😛 

Bivirkninger er som med Wellbutrin, ca. Noe angst og stimulering, ellers antidepressiv effekt. Men vil heller anbefale Saxenda hvis du sliter med søvnløshet og uro.

Seff🤣

Nei, har faktisk lest erfaringer fra andre enn der inne.

Men du tenker altså at jeg har en bmi over 30 da...😆 Får vel det forresten kjapt om jeg fortsetter påsken......🤢 

Må bare tilføye at det burde være innlysende å bare ta seg selv i nakken og spise mindre... Fatter ikke hvordan jeg har blitt så «avhengig» av usunn karbo🥵

Endret av cilie
Worrisome Plenty
Skrevet
16 timer siden, issomethingwrong skrev:

Ja det kan den

Det var forferdelig dyrt. Så jeg tror ikke det blir noe. Men det er vel kanskje ett alternativ for Elina777?

Skrevet
På 23.4.2019 den 14.55, kupton skrev:

Ved full dose (2+2 tabl) inneholder Mysimba tilsvarende Welbutrin 300 mg.

Siden bipolar lidelse står nevnt som kontraindikasjon, er det nok svært få allmennleger som vil gi deg det. Blant psykiaterne er det de som er 100% Felleskatalogtro (slik som de som insisterer på å dosere etter mg i FK heller enn etter serumkonsentrasjon). Disse vil heller ikke gi deg Mysimba. Så er det de som i tillegg bruker hodet og som er kompetente på farmakoterapi. De vet at i USA er Wellbutrin anbefalt som førstevalg av AD dersom en må gi AD til bipolare. Disse vil gjøre en konkret vurdering i hvert tilfelle. Hva svaret ville blitt hos akkurat deg, kan jeg ikke

Pleier Wellbutrin også å virke mot overvekt? Via mindre matlyst som bivirkning?

Tror jeg dobler dosen. Metaboliserer sikkert den raskt også (neida, jeg syntes den virka LITT, mot de negative symptomene på depresjon.)

Skrevet
1 minutt siden, Villanda skrev:

Det er i hvert fall den eneste AD ved siden av Aurorix der jeg ikke har fått noen klager om vektoppgang.

Skrevet
19 timer siden, Villanda skrev:

Tror jeg dobler dosen. Metaboliserer sikkert den raskt også (neida, jeg syntes den virka LITT, mot de negative symptomene på depresjon.)

Jeg har brukt Wellbutrin i flere år. Den har ikke påvirket appetitten eller vekten min på noen som helst måte. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...