Gå til innhold

Syntes du også folk som alltid er så blide, smilende og overdrevent positive er utrolig slitsomme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja. Jeg opplever det som både slitsomt og falskt. En gylden middelvei er det beste synes nå jeg (som det aller meste)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Nei. Kjenner ikke igjen den følelsen. Jeg kan merke at noen prøver litt for hardt, men blir egentlig ikke irritert.

Jeg blir derimot ganske ofte irritert og sliten av folk som alltid har innvendinger og finner feil hos andre og i alle ting. Ofte kommer det en jevn klagestorm bak ryggen til de som prøver å få til noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er såå mye bedre med morgengrettene, spydige, ironiske, negative, kritiske og sure mennesker. Noen man kan snakke dritt sammen med og klage på verden og samfunnet. Noen man kan sitte sammen med å baktale de andre taperene rundt oss. Spesiellt slike irriterende mennesker som er så positive og bare ser det beste i andre. Disse som er så irriterende engasjerte og optimistiske. Plagsomme greier. 

Anonymkode: f3e79...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thebutterfly
1 time siden, Gargamel skrev:

Nei. Kjenner ikke igjen den følelsen. Jeg kan merke at noen prøver litt for hardt, men blir egentlig ikke irritert.

Jeg blir derimot ganske ofte irritert og sliten av folk som alltid har innvendinger og finner feil hos andre og i alle ting. Ofte kommer det en jevn klagestorm bak ryggen til de som prøver å få til noe.

Enig i dette. Jeg elsker faktisk smilende og blide folk. Og jeg liker ikke de som er sure og sytete, som finner feil hos andre hele tiden. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på om det blant egenskapene "blide, smilende og overdrevent positive" er "overdrevent" som har mest vekt. Jeg har dårlig kjemi med den amerikanske cheerleadertypen, men jeg har da ingenting imot folk som er blide og hyggelige.

Både overdrevent negative / klagende og kunstig / påtatt positive kan være irriterende. Det kommer også litt an på sammenhengen / situasjonen: På en dugnad eller annen frivillighet er det best å bare gjøre jobben uten å utrede den i hjel, og da er det fint at folk er positive og blide selv om det sikkert er et eller annet de kunne tenkt seg å endre på. I jobbsammenheng eller noe annet med høy seriøsitet, er det ikke alltid positivt for resultatet at man bare gyver på med støyende begeistring og uten motforestillinger som i en Colareklame.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
46 minutter siden, Thebutterfly skrev:

Enig i dette. Jeg elsker faktisk smilende og blide folk. Og jeg liker ikke de som er sure og sytete, som finner feil hos andre hele tiden. 

Det finnes vel en mellomting.

Anonymkode: e6f60...5e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes vel en mellomting.

Anonymkode: e6f60...5e3

Vi foretrekker alle ulike personligheter. Jeg er vel selv den smilende jenta som beskrevet i innlegget.  Og jeg foretrekker folk som er hyggelige og smilende selv. Jeg er ganske positiv i mine ord i virkeligheten men jeg kan også være realistisk i mine ord og prate om negative ting men jeg velger å legge fokus på det positive utad i alle situasjoner hvor det er mulig eller hvor det lar seg gjøre. 

Jeg får alt tross alt masse hyggelige kommentarer om min personlighet i virkeligheten. Mange sier til meg at jeg er en veldig hyggelig snill person. (Obs jeg er langt mer negativ på nettforum enn i virkeligheten). 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Worrisome Plenty

Nei, jeg synes det er forfriskende, med vennlige mennesker. Selv er jeg en negativ type. 

 

Men blir det falskt, så er det ikke hyggelig lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker blide, smilende og positive folk heller enn de sure og negative, faktisk  :P. Negative folk som dømmer alle initiativ nord og ned er det i hvertfall både slitsomt og demotiverende å forholde seg til.

 

At noe er overdrevet betyr jo at det er delvis kunstig, og det er selvfølgelig ikke positivt på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg foretrekker blide, smilende og positive folk heller enn de sure og negative, faktisk  :P. Negative folk som dømmer alle initiativ nord og ned er det i hvertfall både slitsomt og demotiverende å forholde seg til.

 

At noe er overdrevet betyr jo at det er delvis kunstig, og det er selvfølgelig ikke positivt på noen måte.

Et lite tillegg til siste setning: At noen forsøker å vise seg som positive til tross for at de ikke er det, er jo også litt kunstig, men noen ganger man rett og slett fremstå mer positiv enn man føler for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Heller overdrevent positive enn gjennomgående negative folk, ja. 

Jeg irriterer meg dog aller mest over de som alltid må gi uttrykk for å vite best. Som ikke kan gi uttrykk for undring, tvil eller ydmykhet, men konsekvent vrir alle samtaler i en akademisk, politisk korrekt og upersonlig retning, uansett hva som er samtaletema. 

Anonymkode: 67bc1...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg irriterer meg dog aller mest over de som alltid må gi uttrykk for å vite best. Som ikke kan gi uttrykk for undring, tvil eller ydmykhet, men konsekvent vrir alle samtaler i en akademisk, politisk korrekt og upersonlig retning, uansett hva som er samtaletema. 

Anonymkode: 67bc1...9a3

Og som gjerne kommenterer det man sier med "nettopp", "riktig" og "akkurat", selv om man sier noe vedkommende ikke har hørt før 🙄.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 minutter siden, Xtra skrev:

Og som gjerne kommenterer det man sier med "nettopp", "riktig" og "akkurat", selv om man sier noe vedkommende ikke har hørt før 🙄.

Akkurat!😅

Anonymkode: 67bc1...9a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er hyggelig å omgåes blide og positive mennesker. 

Unntaket er ei psykepleier som jobber på DPS døgn her jeg bor. Hun er altfor blid og positiv, og spøker og synes hun er sååå morsom. Hun har vel et falskt håp om at pasientene lettere skal komme seg ut av depresjonene de er i, kanskje. Men det er faktisk IKKE morsomt! Jeg og andre blir jo så oppgitt og enda mer deppa når hun flyr rundt i gangene og prøver for hardt. Det er til å bli sur av! 

Anonymkode: 87353...248

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Mistenker noe kriminelt. Alt koster i dag med fine utdanninger og alt. Derfor ser vi stadig voksende kriminalitet i samfunnet tror jeg.

Anonymkode: a0804...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...