Gå til innhold

Hva ville dere tenkt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det har blitt for mye for meg nå. Gikk tur med hunden hvor jeg møtte en gammel dame med gåstol og hund. Det ble bjeffing og hundene dro. Damen falt bakover med bakhodet i bakken. Men hun reiste seg fort opp på rompa. Og hun kjeftet og ropte forbanna bikkje. 

Jeg ropte til henne og spurte om hun trengte hjelp siden jeg sto 100 m unna. Jeg ville ikke gå dit pga hundene og med det gjøre situasjonen enda verre. Hun svarte ikke noe særlig, men drev og reiste seg. For å ikke uroe hundene enda mer gikk jeg altså ikke bort til henne men så på at hun kom seg opp fikk tak i gåstolen. Jeg var så redd for at hunden hennes ville dra enda mer, så jeg valgte å gå før jeg så at hun kom seg helt opp. Jeg spurte flere ganger om hun trengte hjelp men fikk ikke noe særlig svar. Da jeg kom hjem gikk jeg en tur alene og så etter henne. Hun var ikke der. 

Jeg har i ettertid tenkt på alt mulig. Hva om hun slo seg, brakk noe, fikk hjernerystelse eller andre ting. Jeg skulle ikke gått fra henne. Jeg skulle funnet noe å sette fast min hund i. Men jeg klarte ikke å reagere. Jeg ville så gjerne gå og hjelpe henne men tenkte bare på å ikke gå dit med hunden og gjøre det enda verre 

Dette er små hunder så det er ikke så store krefter. 

Jeg har vært så ute av meg i hele dag. Jeg hadde det vondt fra før, så kom dette og fikk meg til å føle at jeg er en grusom person som ikke hjelper en gammel dame og til slutt bare går. Jeg er så dum også 😞 

Hva ville dere tenkt om dere var meg?

Anonymkode: a7364...234

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tenkt at en gammel dame som er så skrøpelig ikke skulle gå tur med hund.

Hun ville ikke ha hjelp, dette er ikke din skyld.

Anonymkode: 650ff...274

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville tenkt at en gammel dame som er så skrøpelig ikke skulle gå tur med hund.

Hun ville ikke ha hjelp, dette er ikke din skyld.

Nei, det er ikke min skyld. Men jeg skulle gått bort til henne. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønte helt ærlig ikke historien din. Du møtte henne, hundene dro og bjeffet. Så var du plutselig 100 m unna og hunden din var fremdeles med den andre hunden? Stakk du av? Hvorfor tok du ikke hunden din med deg?

Anonymkode: 05433...ef4

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skjønte helt ærlig ikke historien din. Du møtte henne, hundene dro og bjeffet. Så var du plutselig 100 m unna og hunden din var fremdeles med den andre hunden? Stakk du av? Hvorfor tok du ikke hunden din med deg?

Det overså jeg... 

Var hunden til ts løs, og 100m unna bort hos den gamle damen???

AnonymBruker
Skrevet

Hundene dro i _oss_. Jeg var der jeg sto hele tiden. Jeg var aldri nærmere og jeg hadde hunden hos meg hele tiden. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det overså jeg... 

Var hunden til ts løs, og 100m unna bort hos den gamle damen???

Ingen av hundene var løse. De var i bånd. Jeg stoppet og ble stående for å ikke uroe hundene enda mer. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av hundene var løse. De var i bånd. Jeg stoppet og ble stående for å ikke uroe hundene enda mer. 

Så damen hadde to hunder?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så damen hadde to hunder?

Nei, vi hadde hver sin hund. 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, vi hadde hver sin hund. 

Så du lar hunden din gå i et 100 m langt bånd? Hmm.. 🤔

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg orker ikke dette. 

Takk for svar. 

Skrevet

Jeg orker ikke dette. 

Takk for svar. 

Historien var ikke lett å forstå om du stod med hunden i bånd 100 m unna. Uansett er sikkert ting bra med damen nå, og hvis ikke er det vel ikke ditt ansvar mer enn hennes, så vidt jeg kan forstå.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor leser du at hunden til ts var borte med den andre hunden?

Anonymkode: 06e80...ccb

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor leser du at hunden til ts var borte med den andre hunden?

Anonymkode: 06e80...ccb

Ts skriver at de møttesDa var det ikke urimelig å tro at de faktisk møttes.  

Men jeg forstår hva ts mente nå. Hun så fra 100 meters hold at hun ville komme til å møte damen med gåstolen og hunden. Hun stod stille, men hunden hennes og hunden til damen dro i båndene og bjeffet mot hverandre. Damen med gåstolen falt som følge av dette. 

Så til et ordentlig svar til ts: Jeg tror ikke at du trenger å bekymre deg for den gamle damen. Jeg synes du gjorde ditt ved å rope/spørre henne om hun trengte hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hørte forresten om en jeger som skjøt en elg på 100 m. 

😉

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts skriver at de møttesDa var det ikke urimelig å tro at de faktisk møttes.  

Men jeg forstår hva ts mente nå. Hun så fra 100 meters hold at hun ville komme til å møte damen med gåstolen og hunden. Hun stod stille, men hunden hennes og hunden til damen dro i båndene og bjeffet mot hverandre. Damen med gåstolen falt som følge av dette. 

Så til et ordentlig svar til ts: Jeg tror ikke at du trenger å bekymre deg for den gamle damen. Jeg synes du gjorde ditt ved å rope/spørre henne om hun trengte hjelp. 

Takk 

AnonymBruker
Skrevet

Det er så mye annet som skjer, og jeg har vært temmelig ute av meg i hele dag. Skulle være ute og nyte finværet, men har i stedet tilbringt dagen i senga. Noen ganger klarer man bare ikke mer..

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Jeg prøver å tenke at jeg gjorde det rette og ikke straffe meg selv så fælt. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er så mye annet som skjer, og jeg har vært temmelig ute av meg i hele dag. Skulle være ute og nyte finværet, men har i stedet tilbringt dagen i senga. 

Jeg tenker du overragerer nå.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke din feil. Når dama ikke klarer å holde hunden sin, skulle hun ikke gå med dem. Når det kommer en lynslag og dama er skremt og faller. Hvem sin feil er det da?

Anonymkode: c9d47...26b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...