Gå til innhold

Hva ville dere tenkt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke din feil. Når dama ikke klarer å holde hunden sin, skulle hun ikke gå med dem. Når det kommer en lynslag og dama er skremt og faller. Hvem sin feil er det da?

Anonymkode: c9d47...26b

Jeg tenker ikke at det er min feil. Men jeg tenker at jeg burde festet min hund til et gjerde og hjulpet henne. 

Anonymkode: a7364...234

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker ikke at det er min feil. Men jeg tenker at jeg burde festet min hund til et gjerde og hjulpet henne. 

Gjort er gjort. Hva hjelper det å gruble på dette nå?

Anonymkode: 650ff...274

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjort er gjort. Hva hjelper det å gruble på dette nå?

Anonymkode: 650ff...274

Ok. Takk 

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt for mye for meg nå. Gikk tur med hunden hvor jeg møtte en gammel dame med gåstol og hund. Det ble bjeffing og hundene dro. Damen falt bakover med bakhodet i bakken. Men hun reiste seg fort opp på rompa. Og hun kjeftet og ropte forbanna bikkje. 

Jeg ropte til henne og spurte om hun trengte hjelp siden jeg sto 100 m unna. Jeg ville ikke gå dit pga hundene og med det gjøre situasjonen enda verre. Hun svarte ikke noe særlig, men drev og reiste seg. For å ikke uroe hundene enda mer gikk jeg altså ikke bort til henne men så på at hun kom seg opp fikk tak i gåstolen. Jeg var så redd for at hunden hennes ville dra enda mer, så jeg valgte å gå før jeg så at hun kom seg helt opp. Jeg spurte flere ganger om hun trengte hjelp men fikk ikke noe særlig svar. Da jeg kom hjem gikk jeg en tur alene og så etter henne. Hun var ikke der. 

Jeg har i ettertid tenkt på alt mulig. Hva om hun slo seg, brakk noe, fikk hjernerystelse eller andre ting. Jeg skulle ikke gått fra henne. Jeg skulle funnet noe å sette fast min hund i. Men jeg klarte ikke å reagere. Jeg ville så gjerne gå og hjelpe henne men tenkte bare på å ikke gå dit med hunden og gjøre det enda verre 

Dette er små hunder så det er ikke så store krefter. 

Jeg har vært så ute av meg i hele dag. Jeg hadde det vondt fra før, så kom dette og fikk meg til å føle at jeg er en grusom person som ikke hjelper en gammel dame og til slutt bare går. Jeg er så dum også 😞 

Hva ville dere tenkt om dere var meg?

Ideelt sett mener jeg at man bør forsikre seg ordentlig at det går bra når  noen med gåstol har falt. Som du selv sier lenger nede i tråden, så burde du ha bundet hunden din til noe og så gått bort til damen. Når man bruker gåstol, så er man ofte relativt skrøpelig. Etter at man har falt, vil man ofte være litt forvirret - og det er ikke gitt at man da tenker klart og skjønner at man bør be om hjelp. 

Jeg synes imidlertid det ikke er noen grunn til at du skal fortsette å kritisere deg selv for det som skjedde. Du gjorde det du opplevde som fornuftig i øyeblikket. 

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, frosken skrev:

Ideelt sett mener jeg at man bør forsikre seg ordentlig at det går bra når  noen med gåstol har falt. Som du selv sier lenger nede i tråden, så burde du ha bundet hunden din til noe og så gått bort til damen. Når man bruker gåstol, så er man ofte relativt skrøpelig. Etter at man har falt, vil man ofte være litt forvirret - og det er ikke gitt at man da tenker klart og skjønner at man bør be om hjelp. 

Jeg synes imidlertid det ikke er noen grunn til at du skal fortsette å kritisere deg selv for det som skjedde. Du gjorde det du opplevde som fornuftig i øyeblikket. 

Tror du ikke jeg har tenkt på dette? Jeg tenkte det under hendelsen også. Men jeg klarte ikke å reagere fornuftig, og jeg var dessuten ute av balanse fra før av. Det er ikke jeg som pleier å gå tur med hunden heller, men pga sykdom ble det slik idag. 

Det har vært en grusom dag. 

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du ikke jeg har tenkt på dette? Jeg tenkte det under hendelsen også. Men jeg klarte ikke å reagere fornuftig, og jeg var dessuten ute av balanse fra før av. Det er ikke jeg som pleier å gå tur med hunden heller, men pga sykdom ble det slik idag. 

Det har vært en grusom dag. 

Jo, jeg tror du har tenkt på dette og av hendelsen har gjort dagen din ekstra vanskelig. Av og til gjør vi ikke det som ville vært det beste, og da hjelper det lite å kjefte på seg selv. 

En lei hendelse - både for deg og hun som falt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, frosken skrev:

Jo, jeg tror du har tenkt på dette og av hendelsen har gjort dagen din ekstra vanskelig. Av og til gjør vi ikke det som ville vært det beste, og da hjelper det lite å kjefte på seg selv. 

En lei hendelse - både for deg og hun som falt. 

Jeg hadde så vondt av henne at du aner ikke.. det ble en masse kaos i hodet både før, under og etter hendelsen.. jeg turte faktisk ikke en gang gå ut idag og har isolert meg. Jeg kommer heller ikke til å vise meg i den gata og området rundt mer. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde så vondt av henne at du aner ikke.. det ble en masse kaos i hodet både før, under og etter hendelsen.. jeg turte faktisk ikke en gang gå ut idag og har isolert meg. Jeg kommer heller ikke til å vise meg i den gata og området rundt mer. 

Men det hjelper da ingen at du går fullt og helt inn for selvfordømmelse. Hvorfor kan du ikke tilgi deg selv at du i øyeblikket ikke fant bedre løsninger? Det er du selv som kritiserer deg selv hemningsløst, ingen andre, så vidt jeg kan se. Jeg svarte på det jeg oppfattet at du spurte om i hovedinnlegget, men jeg kan ikke se at din tilnærming hjelper noen. 

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting også: dette var i en ganske bratt nedoverbakke. Jeg tenkte også at dersom jeg hadde begynt å gå nedover så kunne hunden hennes blitt enda mer urolig og begynt å dra i båndet da hun forsøkte å reise seg opp. Jeg så for meg at hun kunne begynne å rulle nedover bakken. Jeg ble veldig redd. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, frosken skrev:

Men det hjelper da ingen at du går fullt og helt inn for selvfordømmelse. Hvorfor kan du ikke tilgi deg selv at du i øyeblikket ikke fant bedre løsninger? Det er du selv som kritiserer deg selv hemningsløst, ingen andre, så vidt jeg kan se. Jeg svarte på det jeg oppfattet at du spurte om i hovedinnlegget, men jeg kan ikke se at din tilnærming hjelper noen. 

Hemningsløst??? Takk for den. 

Jeg avslutter tråden nå. Orker ikke mer 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

En annen ting også: dette var i en ganske bratt nedoverbakke. Jeg tenkte også at dersom jeg hadde begynt å gå nedover så kunne hunden hennes blitt enda mer urolig og begynt å dra i båndet da hun forsøkte å reise seg opp. Jeg så for meg at hun kunne begynne å rulle nedover bakken. Jeg ble veldig redd. 

Hvis du hadde fått din egen hun unna og så gått bort til henne, så hadde vel det vært det beste. Men jeg klarer ikke å se at det spiller noen rolle nå? Du gjorde det du oppfattet som mulig løsning der og da, og det får du ikke gjort noe med nå. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hemningsløst??? Takk for den. 

Jeg avslutter tråden nå. Orker ikke mer 

Er du uenig i at du kritiserer deg selv voldsomt?

Men det er kanskje best om du ikke skriver på dol når du er så opprørt. 

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, frosken skrev:

Er du uenig i at du kritiserer deg selv voldsomt?

Men det er kanskje best om du ikke skriver på dol når du er så opprørt. 

Takk for omtanken. Jeg er sliten. Skal prøve å sove nå.

Gjest Gargamel
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det har blitt for mye for meg nå. Gikk tur med hunden hvor jeg møtte en gammel dame med gåstol og hund. Det ble bjeffing og hundene dro. Damen falt bakover med bakhodet i bakken. Men hun reiste seg fort opp på rompa. Og hun kjeftet og ropte forbanna bikkje. 

Jeg ropte til henne og spurte om hun trengte hjelp siden jeg sto 100 m unna. Jeg ville ikke gå dit pga hundene og med det gjøre situasjonen enda verre. Hun svarte ikke noe særlig, men drev og reiste seg. For å ikke uroe hundene enda mer gikk jeg altså ikke bort til henne men så på at hun kom seg opp fikk tak i gåstolen. Jeg var så redd for at hunden hennes ville dra enda mer, så jeg valgte å gå før jeg så at hun kom seg helt opp. Jeg spurte flere ganger om hun trengte hjelp men fikk ikke noe særlig svar. Da jeg kom hjem gikk jeg en tur alene og så etter henne. Hun var ikke der. 

Jeg har i ettertid tenkt på alt mulig. Hva om hun slo seg, brakk noe, fikk hjernerystelse eller andre ting. Jeg skulle ikke gått fra henne. Jeg skulle funnet noe å sette fast min hund i. Men jeg klarte ikke å reagere. Jeg ville så gjerne gå og hjelpe henne men tenkte bare på å ikke gå dit med hunden og gjøre det enda verre 

Dette er små hunder så det er ikke så store krefter. 

Jeg har vært så ute av meg i hele dag. Jeg hadde det vondt fra før, så kom dette og fikk meg til å føle at jeg er en grusom person som ikke hjelper en gammel dame og til slutt bare går. Jeg er så dum også 😞 

Hva ville dere tenkt om dere var meg?

Anonymkode: a7364...23

Jeg ville kanskje også angret litt på at jeg ikke fant en mulighet for å gå bort til henne. 

Jeg ville definitivt ikke tenkt så stygt om meg selv som du gjør. Du må ha litt omtanke for deg selv også. Ikke dømme deg selv nord og ned. 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det rette. Det er alltid så lett å gjøre noe overilt. Der var kanskje andre som kunne tre støttende til. Har du problemer vanligvis med hundene eller var det en spesiell hendelse for dere alle.

Anonymkode: ba45d...560

AnonymBruker
Skrevet

Ville vel bare tenkt at vi kan alle få problemer med hundene våre.

Anonymkode: ba45d...560

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...