Gå til innhold

Er jeg svak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fordi det forventes at jeg skal takle store livsbelastninger uten å komme i ubalanse?

Anonymkode: 06725...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva innebærer ubalanse? Innebærer det utagering? Slenger du pc i veggen? Skjeller du ut noen? Blir du voldelig?

Uten at du sier noe om det, blir det umulig å svare. Om du kommer i ubalanse og utbryter f.. i hel..., er det noe annet enn om du stikker noen med kniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Emosjonell ustabil i tankene. Jeg har vist tankene og følelsene mine til kun en person, og det er denne som forventer at jeg skal takle det. Jeg viser det ikke til noen andre fordi jeg ikke stoler på noen, og slik vil det alltid være. 

Anonymkode: 06725...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motorPrøysen

Du må nok være mer konkret.

- Hva består livsbelastningene i?

- Hva har du gjort som reaksjon (ord og handlinger i forhold til personen du stoler på)?

Jeg syns ikke det er viktig om du er svak eller ikke, det blir uansett så relativt. Jeg har på følelsen at dette mer handler om at du har gjort noe i forhold til en person, blitt kritisert for det og at du nå er usikker på om den kritikken er berettiget eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Når dette skjer slutter jeg å fungere.  Jeg kan melde meg ut av familien en hel helg og trekker meg inn i meg selv. Jeg fungerer ikke hjemme. Så det er alvorllg. Det er derfor jeg spør om jeg er svak. Det er jo åpenbart at andre takler det og at det forventes at jeg også skal det. Og det er vondt. Det trigger et allerede dårllg selvbilde. Men jeg har hørt at jeg er et såkalt løvetannbarn, uten at jeg helt forstår hvordan det er mulig. 

Anonymkode: 06725...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, motorPrøysen skrev:

Du må nok være mer konkret.

- Hva består livsbelastningene i?

- Hva har du gjort som reaksjon (ord og handlinger i forhold til personen du stoler på)?

Jeg syns ikke det er viktig om du er svak eller ikke, det blir uansett så relativt. Jeg har på følelsen at dette mer handler om at du har gjort noe i forhold til en person, blitt kritisert for det og at du nå er usikker på om den kritikken er berettiget eller ikke.

Jeg kan ikke skrive om det her. 

Anonymkode: 06725...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
40 minutter siden, motorPrøysen skrev:

Du må nok være mer konkret.

- Hva består livsbelastningene i?

- Hva har du gjort som reaksjon (ord og handlinger i forhold til personen du stoler på)?

Jeg syns ikke det er viktig om du er svak eller ikke, det blir uansett så relativt. Jeg har på følelsen at dette mer handler om at du har gjort noe i forhold til en person, blitt kritisert for det og at du nå er usikker på om den kritikken er berettiget eller ikke.

Det stemmer for øvrig at jeg har fått kritikk av denne personen, og den er berettiget i aller høyeste grad. Det er ikke det dette handler om. Jeg kan heller ikke gå i detaljer. Men det jeg lurer på er om jeg er svak siden jeg havner i ubalanse i en tid med store og alvorlige belastninger. Jeg bllr dessuten alltid ustabil når ting rundt meg blir vanskelg for meg. 

Er jeg svak får jeg jobbe med å akseptere det og bli sterkere. 

Anonymkode: 06725...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, kupton skrev:

En er ikke sterk eller svak. Dette er et kontinuum. 

Ok. Hvorfor takler jeg ikke det andre takler da? Hva er det med meg? 

Anonymkode: 06725...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hvorfor takler jeg ikke det andre takler da? Hva er det med meg? 

Anonymkode: 06725...e2d

Kjenner du andre som har samme bakgrunn, samme situasjon i dag og nøyaktig de samme utfordringene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det stemmer for øvrig at jeg har fått kritikk av denne personen, og den er berettiget i aller høyeste grad. Det er ikke det dette handler om. Jeg kan heller ikke gå i detaljer. Men det jeg lurer på er om jeg er svak siden jeg havner i ubalanse i en tid med store og alvorlige belastninger. Jeg bllr dessuten alltid ustabil når ting rundt meg blir vanskelg for meg. 

Er jeg svak får jeg jobbe med å akseptere det og bli sterkere. 

Anonymkode: 06725...e2d

Jeg klarer ikke å forstå hva det er du skriver om. 

Når det gjelder å takle vanskelige ting som skjer i livene våre, så har vi ofte ikke noe alternativ til å takle det. Eller hva skulle alternativet være? Det er mye i livet som kan være smertefullt, både ting som rammer oss selv, og kanskje i enda større grad ting som rammer de som står oss nærmest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Emosjonell ustabil i tankene. Jeg har vist tankene og følelsene mine til kun en person, og det er denne som forventer at jeg skal takle det. Jeg viser det ikke til noen andre fordi jeg ikke stoler på noen, og slik vil det alltid være. 

Anonymkode: 06725...e2d

Hva får deg til å tro at denne personen har det rette svaret? Kan det være at hen tar feil?

Hvis dette er svært vanskelig for deg, så er det jo det.  Uansett hva hen mener.

Jeg synes du ikke skal dømme deg selv så nord og ned. Jeg tror du er like bra som alle andre. Du er også like verdifull som alle andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Hvorfor takler jeg ikke det andre takler da? Hva er det med meg? 

Anonymkode: 06725...e2d

Fordi vi ikke er like.

Igår hendte det meg og bilen noe og det løste seg etter hvert bra, men jeg ble mega stressa av det. Andre hadde nok taklet det mye bedre. Var det galt av meg å bli stressa?      (Ikke det samme, men like vel en liten sammenlikning)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, emilie321 skrev:

Fordi vi ikke er like.

Igår hendte det meg og bilen noe og det løste seg etter hvert bra, men jeg ble mega stressa av det. Andre hadde nok taklet det mye bedre. Var det galt av meg å bli stressa?      (Ikke det samme, men like vel en liten sammenlikning)

En av mine nærmeste vil ikke leve og har gjort forsøk på å avslutte livet. Det gjør meg stresset. Jeg sliter også med andre ting som påvirker meg og gjør meg bekymret, med god grunn. Det gjør meg også stresset. I tillegg har jeg så tøffe dager på jobb at jeg nesten ikke har noe liv utenom jobben lenger. Jeg er rett og slett veldig sliten. Det ble for mye, og jeg gikk til slutt i svart. Jeg må også skjule dette, så det innvendige trykket ble for stort. Dol hjalp meg. 

Dagen som jeg gledet meg til hele uka ble et eneste stort mareritt. 

Anonymkode: 06725...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En av mine nærmeste vil ikke leve og har gjort forsøk på å avslutte livet. Det gjør meg stresset. Jeg sliter også med andre ting som påvirker meg og gjør meg bekymret, med god grunn. Det gjør meg også stresset. I tillegg har jeg så tøffe dager på jobb at jeg nesten ikke har noe liv utenom jobben lenger. Jeg er rett og slett veldig sliten. Det ble for mye, og jeg gikk til slutt i svart. Jeg må også skjule dette, så det innvendige trykket ble for stort. Dol hjalp meg. 

Dagen som jeg gledet meg til hele uka ble et eneste stort mareritt. 

Anonymkode: 06725...e2d

Skjønner at du blir stressa av dette og at du har for mye. Godt å høre at noe hjalp deg.

Når jeg blir veldig sliten så kommer de negative tankene både fortere og sterkere og jeg har da lite krefter til å korrigere tankene. Tror dette er ganske vanlig.

Jeg jobber med tankemønsteret så og si hver dag. Tanken er at jo sterkere jeg blir på gode dager, jo mindre dårlig blir jeg på dårlige dager/perioder.  Jeg tåler nå mer enn før.  Nå er du veldig sliten. Kan du i første omgang prøve å få litt mer hvile så du får litt mer krefter?  

Ting Tar Tid. Kan du se en ting du kan forandre for å få det bedre?  Mer eller bedre søvn?  Bedre rytme/ro rundt måltider? Være mer snill med deg selv?  Det har iallefall vært mange ting i mitt liv jeg har kunnet forandre på. Ting som sakte men sikkert har bedret situasjonen min. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, emilie321 skrev:

Skjønner at du blir stressa av dette og at du har for mye. Godt å høre at noe hjalp deg.

Når jeg blir veldig sliten så kommer de negative tankene både fortere og sterkere og jeg har da lite krefter til å korrigere tankene. Tror dette er ganske vanlig.

Jeg jobber med tankemønsteret så og si hver dag. Tanken er at jo sterkere jeg blir på gode dager, jo mindre dårlig blir jeg på dårlige dager/perioder.  Jeg tåler nå mer enn før.  Nå er du veldig sliten. Kan du i første omgang prøve å få litt mer hvile så du får litt mer krefter?  

Ting Tar Tid. Kan du se en ting du kan forandre for å få det bedre?  Mer eller bedre søvn?  Bedre rytme/ro rundt måltider? Være mer snill med deg selv?  Det har iallefall vært mange ting i mitt liv jeg har kunnet forandre på. Ting som sakte men sikkert har bedret situasjonen min. 

 

Jeg setter kjempestor pris på dine svar. Du forstår meg og har vært gjennom det samme. Jeg prøver så godt jeg kan. 

Jeg har også en mann som er alvorllg syk. Så livet er heavy for tiden. 

Anonymkode: 06725...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg setter kjempestor pris på dine svar. Du forstår meg og har vært gjennom det samme. Jeg prøver så godt jeg kan. 

Jeg har også en mann som er alvorllg syk. Så livet er heavy for tiden. 

Anonymkode: 06725...e2d

Skjønner jo at livet ditt er heavy nå. 

Prøv å legg inn egentid. Du må ta vare på deg selv for å kunne greie å ta vare på andre. Ingen er tjent med at du blir liggende nede, aller minst du.

Hvis du sitter på et fly og det skjer noe så alle passasjerene må ha oksygen.  Da må du ta oksygen til deg selv først, før du kan hjelpe sidemannen med å få oksygen. Gjør du ikke det, så blir begge slått ut. 

Så jeg tror du må ta bedre vare på deg selv for å greie og stå i alt rundt deg nå. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 minutter siden, emilie321 skrev:

Skjønner jo at livet ditt er heavy nå. 

Prøv å legg inn egentid. Du må ta vare på deg selv for å kunne greie å ta vare på andre. Ingen er tjent med at du blir liggende nede, aller minst du.

Hvis du sitter på et fly og det skjer noe så alle passasjerene må ha oksygen.  Da må du ta oksygen til deg selv først, før du kan hjelpe sidemannen med å få oksygen. Gjør du ikke det, så blir begge slått ut. 

Så jeg tror du må ta bedre vare på deg selv for å greie og stå i alt rundt deg nå. 

 

Jeg ser den. 

Jeg skjønner bare ikke hvordan det er mulig å bli glad i en sånn person. For tro meg, jeg er virkelig ille. Nå vil jeg ikke ha noen «dullesvar» om det som en annen skrev om for ikke lenge siden. Jeg er ikke ute etter bekreftelser, dessuten hjelper det ikke. Jeg bare sier hva jeg tenker om meg selv. 

Men jeg er flink til å ta vare på andre, det gjør jeg hver dag. 

Anonymkode: 06725...e2d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...