Gå til innhold

Lamotrigin

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan Lamotrigin brukes både for depresjoner og manier eller virker den ikke noe som helst mot manier?

Anonymkode: 2c450...66c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den har noe beskyttende effekt mot manier, men er i hovedsak mot depresjoner. Skal vi si 20/80?

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, kupton skrev:

Den har noe beskyttende effekt mot manier, men er i hovedsak mot depresjoner. Skal vi si 20/80?

Den kan mao kanskje stoppe en hypomani til å utvikle seg til mani hos enkelte?

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den kan mao kanskje stoppe en hypomani til å utvikle seg til mani hos enkelte?

Ved BP2 utvikler ikke hypomanier seg til manier uansett. Ved BP1 går en selvsagt via en hypomani opp i mani. Da ville jeg ikke nøyd meg med Lamotrigin om noe var i emning. Her må en slå hardt til umiddelbart.

Gjest elina777
Skrevet

Jeg ble innlagt med mani da jeg gikk på lamictal så de tok den fra meg:( utrolig kjipt for hadde gått ned 15 kg og gikk opp nesten 20 på litium

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, kupton skrev:

Ved BP2 utvikler ikke hypomanier seg til manier uansett. Ved BP1 går en selvsagt via en hypomani opp i mani. Da ville jeg ikke nøyd meg med Lamotrigin om noe var i emning. Her må en slå hardt til umiddelbart.

Da forstår jeg det på den måten at den alene ikke kan holde mani unna, men at den kombinert med et antipsykotikum vil være en grei match?  Selvsagt med en økning i dosen ved begynnende hypomani og evt. noe ekstra mot påfølgende depresjon?

Gjest elina777
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da forstår jeg det på den måten at den alene ikke kan holde mani unna, men at den kombinert med et antipsykotikum vil være en grei match?  Selvsagt med en økning i dosen ved begynnende hypomani og evt. noe ekstra mot påfølgende depresjon?

Jeg gikk på lamictal og abilify da jeg ble manisk og innlagt 

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er en grei forståelse.

Skrevet
15 minutter siden, elina777 skrev:

Jeg gikk på lamictal og abilify da jeg ble manisk og innlagt 

Om utbruddet er kraftig nok, vil det bryte gjennom selv meget kraftig medisinering.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, kupton skrev:

Om utbruddet er kraftig nok, vil det bryte gjennom selv meget kraftig medisinering.

Er dette meget kraftig medisinering?

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er dette meget kraftig medisinering?

Det kommer selvsagt an på dosering, men med vanlig dosering er ikke dette "kraftig medisinering".

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, kupton skrev:

Det kommer selvsagt an på dosering, men med vanlig dosering er ikke dette "kraftig medisinering".

Jeg forstår nå. Det er bare så mye å sette seg inn i og ikke minst forstå og du har hjulpet meg mang en gang på denne ujevne stien, så tusen takk!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...