Gå til innhold

DPS innleggelse eller ikke.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min fastlege ønsket fredag å legge meg inn på DPS Sanderud med eller uten tvang. Dette for at jeg skal bli frisk av depresjon og suicidalitet. 

Jeg hadde et møte med AAE fra Hamar idag på fastleges kontor der hun ikke var tilstede.

AAE erfarne folk og jeg pratet sammen i 40 min. De så ingen grunn til at jeg burde legges inn der. De mente samtaler på DPS Poliklinikk Elverum var bedre løsning. Jeg er allerede i systemet på Elverum men får ikke noe ut av det da psykologen ikke har greie på somatisk sykdom og medisiner som er hovedproblem.

Tar fastlege så feil eller er det mest trolig at AAE prøver å spare på plassen til noen som trenger det bedre?

Uansett da fastlege nevner innleggelse på Sanderud så gjør jo ikke det tankene noe bedre da man ikke har den mest positive opplevelsen fra dette stedet i 2017..

Jeg fortalte AAE idag at en overlege ødela forrige opphold og uten å nevne navn sa De at denne overlege nå jadde gått av med pensjon og nå hadde reist hjem til Danmark.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje de har bedre kompetanse på medisinering på Sanderud? Da hadde jo et opphold kunne gitt deg noe positivt..

Anonymkode: b2459...3dc

AnonymBruker
Skrevet

Hm, har og en « subjektiv erfaring» med en bøs «overlege» fra samme land på dette stedet...(.....). Hvorfor ikke ta sjansen , kan jo ha dukket opp noen nye sjeler som er bedre på « allianse». Hører med til historien min jeg fant relativt godt ut av det med fyren (...).TTT vel og merke . Kanskje ny prat med fastlegen hvor du deler tanker du har her kan gjøre det lettere for deg å ta et valg. Lykke til ! Tror det kan være noen hjelpsomme personer på sykehuset du nevner .

Anonymkode: eff1e...033

Skrevet
4 timer siden, Vidar71 skrev:

Min fastlege ønsket fredag å legge meg inn på DPS Sanderud med eller uten tvang. Dette for at jeg skal bli frisk av depresjon og suicidalitet. 

Jeg hadde et møte med AAE fra Hamar idag på fastleges kontor der hun ikke var tilstede.

AAE erfarne folk og jeg pratet sammen i 40 min. De så ingen grunn til at jeg burde legges inn der. De mente samtaler på DPS Poliklinikk Elverum var bedre løsning. Jeg er allerede i systemet på Elverum men får ikke noe ut av det da psykologen ikke har greie på somatisk sykdom og medisiner som er hovedproblem.

Tar fastlege så feil eller er det mest trolig at AAE prøver å spare på plassen til noen som trenger det bedre?

Uansett da fastlege nevner innleggelse på Sanderud så gjør jo ikke det tankene noe bedre da man ikke har den mest positive opplevelsen fra dette stedet i 2017..

Jeg fortalte AAE idag at en overlege ødela forrige opphold og uten å nevne navn sa De at denne overlege nå jadde gått av med pensjon og nå hadde reist hjem til Danmark.

Hvis det er somatisk sykdom og medisiner som er hovedproblemet, hvorfor skal du da behandles i psykiatrien? Jeg har lest noe av det du har skrevet her tidligere om dette med at du mener at medisiner er årsaken til at du har blitt dårlig psykisk, og jeg merker at jeg lurer på om det er en feilaktig forestilling du har? Er det gitt at det ikke er tilfeldig sammenfall i tid mellom medisinbruken og oppstarten på problemene? Dersom medisiner utløser psykiske vansker, så vil jo dette ofte roe seg igjen etter seponering eller endring av medisinering. 

Når det gjelder hva som vil være riktig behandlingssted, så avhenger vel det både av hva som finnes av tilbud og hva du er motivert for. Innleggelse som kun skal beskytte mot selvmord, varer som regel ganske kort og det skjer ikke nødvendigvis noe særlig behandling. 

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg ble lagt inn på Akutt DPS avd altså frivillig nå på fredag etter leges ønske. Prøvde å komme inn tidligere men har vært fullt. Får nå beroligende og starter med antidepressiva i morgen og da laveste dose Brintellix 5 mg. Overlege her syns det var rart fastlege hadde satt meg på 10 mg sist da det vanlige var laveste dose i oppstart. De syns og det var rart lege truet med tvang noe jeg ikke oppfyllte kravene til. Fikk fredag Atarax og Imovane som ikke hjalp noe på søvnproblem. Fikk så natt til søndag og mandag Temesta 2,5 mg og sov som en stein. Men overlege var ikke fornøyd med at vakthavende lege satte meg på den pga høy avhengighet så blir nå Mogadon 5 mg inatt men kun kort tid pga også her avhengighetsskapende..De vil ta gentest i morgen pga jeg er sensitiv. Beregnet oppholdstid her ville være 1 til 3 uker med mulighet for perm.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Vidar71 skrev:

Jeg ble lagt inn på Akutt DPS avd altså frivillig nå på fredag etter leges ønske. Prøvde å komme inn tidligere men har vært fullt. Får nå beroligende og starter med antidepressiva i morgen og da laveste dose Brintellix 5 mg. Overlege her syns det var rart fastlege hadde satt meg på 10 mg sist da det vanlige var laveste dose i oppstart. De syns og det var rart lege truet med tvang noe jeg ikke oppfyllte kravene til. Fikk fredag Atarax og Imovane som ikke hjalp noe på søvnproblem. Fikk så natt til søndag og mandag Temesta 2,5 mg og sov som en stein. Men overlege var ikke fornøyd med at vakthavende lege satte meg på den pga høy avhengighet så blir nå Mogadon 5 mg inatt men kun kort tid pga også her avhengighetsskapende..De vil ta gentest i morgen pga jeg er sensitiv. Beregnet oppholdstid her ville være 1 til 3 uker med mulighet for perm.

Siden du er så sensitiv, så er det sikkert fornuftig å starte med 5 mg. Felleskatalogen oppgir imidlertid at 10 mg er vanlig startdose for voksne, så det er neppe rart at fastlegen i sin tid anbefalte 10 mg. https://www.felleskatalogen.no/medisin/brintellix-lundbeck-589918

Anonymkode: 1d6d7...d8d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...