Gå til innhold

Bruk av nick og ikke

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er litt rar av meg.

Jeg er en som som oftest liker å skrive som anonym hvis jeg skal skrive noe. Store deler av tiden takler jeg rett og slett ikke så godt å skrive med nicknavn. Jeg bruker nick innimellom, men da føler jeg lett at jeg driter meg ut med ting jeg skriver. At det jeg skriver og svarer folk bare er helt dustete og dumt, og avslører for allverden hvor dum og idiotisk jeg er. Sjeldent føler jeg det når jeg benytter meg av ab-funksjonen. Har skrevet litt under nicket mitt nå et par dager, og jeg merker at det har vært svært ubehagelig. Tenker f.eks. mye på en tråd på åpent hvor jeg svarte noen i, og jeg blir nesten fysisk dårlig av det jeg skrev der fordi det var så utrolig dumt. 

Selvtilliten min går i bølger. Jeg har faktisk ngen problemer å bruke nick hvis selvtilliten min er ok der og da. Da gjør det meg ikke noe å svare folk, eller selv komme med tanker, betraktninger og erfaringer. Jeg blåser til og med i om det er dumt, eller ikke. Noen ganger kan jeg til og med bevisst skrive dumt og rart med vilje også. 

Lurer på hvorfor jeg er sånn. 

Anonymkode: 549d4...239

Videoannonse
Annonse
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvorfor jeg er sånn. 

Mest sannsynlig henger det sammen med en psykisk lidelse. Jeg tenker da på to forhold du beskriver: 1. Din svingende selvtillit. 2. Det at du lar kun følelser avgjøre for deg om det du har skrevet er smart eller "dumt". Du tar ikke inn mer objektive vurderinger basert på den respons du får på innleggene dine.

AnonymBruker
Skrevet
57 minutter siden, kupton skrev:

Mest sannsynlig henger det sammen med en psykisk lidelse. Jeg tenker da på to forhold du beskriver: 1. Din svingende selvtillit. 2. Det at du lar kun følelser avgjøre for deg om det du har skrevet er smart eller "dumt". Du tar ikke inn mer objektive vurderinger basert på den respons du får på innleggene dine.

Ang. punkt 2: Jeg kan føle det bedre hvis andre "bekrefter" meg, om det så bare er med en "like", eller at de svarer meg på det jeg skriver. Får jeg ingen respons blir jeg gjerne overlatt til masse grublerier og selvnedvurderende tanker og følelser. ;)

Har et par psykiske lidelser, ja. Vil du tippe på en av dem? ;)

AnonymBruker
Skrevet

Nick er jo også anonymt men kanskje lettere å se hvor sammensatt et menneske da er. Jeg kjenner ellers veldig igjen problematiske sider som er veldig vanskelig da man jo så gjerne vil bli godt likt av alle på sin vei i livet. Det har jo vært antydet at forumet her har store svakheter. Ikke i form av deltagere men trygghetsmessige.  Jeg føler vel bare at det er ting som er slutt for min del. Alt trenger man ikke av nettverk i livet heller.

Anonymkode: 57f0b...a10

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nick er jo også anonymt men kanskje lettere å se hvor sammensatt et menneske da er. Jeg kjenner ellers veldig igjen problematiske sider som er veldig vanskelig da man jo så gjerne vil bli godt likt av alle på sin vei i livet. Det har jo vært antydet at forumet her har store svakheter. Ikke i form av deltagere men trygghetsmessige.  Jeg føler vel bare at det er ting som er slutt for min del. Alt trenger man ikke av nettverk i livet heller.

Sånne nettverk virker vel egentlig strengt tatt bare kostnafsdrivende?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker også slik. Alle har vi vårt å tenke på i dag og egen sikkerhet og trygghet bør man ta kjempealvorlig tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Skulle ikke du egentlig ta en pause nå da, M...ie?

Skrevet

Kjenner meg godt igjen, men hva skal man gjøre? Dessverre skrev jeg masse tull og spør meg hva andre tenker om meg. Når man kjenner seg er det enklere å avsløre hva er poenget.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Betti 11 skrev:

Kjenner meg godt igjen, men hva skal man gjøre? Dessverre skrev jeg masse tull og spør meg hva andre tenker om meg. 

Selvtilliten er ustabil, men jeg er kommet frem til (for nå 😉) at jeg bare får blåse i hva andre måtte tro og tenke om meg. Så lenge jeg oppfører meg sånn noenlunde ok så får det vel bare være helt greit å være meg. Jeg har da like mye dumt og bra å komme med jeg som alle andre... Ingen er perfekte 😉

Dessuten er dette en fin øvingsarena hvor jeg kan prøve å tåle å stå i ubehag ved å eksponere meg (med nick) når jeg skal skrive noe. Dette med å greie å stå i ubehagelige følelser, er noe jeg får behandling for for tiden. Så for å utfordre meg selv så burde jeg heretter kun skrive med nick, og aldri som ab. 😉

Drømmeautomat
Skrevet

Dette er en generell betraktning og ikke retta til noen spesielle: Det er irriterende at så mange skriver anonymt, det gjør det vanskelig å skille mellom hvem som skriver i en tråd. Det virker som flertallet skriver anonymt her og jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor.

Man er fortsatt anonym i RL selv om man har et nick, og det må vel være det som teller.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Drømmeautomat skrev:

Dette er en generell betraktning og ikke retta til noen spesielle: Det er irriterende at så mange skriver anonymt, det gjør det vanskelig å skille mellom hvem som skriver i en tråd. Det virker som flertallet skriver anonymt her og jeg forstår ærlig talt ikke hvorfor.

Man er fortsatt anonym i RL selv om man har et nick, og det må vel være det som teller.

Forstår godt hva du mener, og din begrunnelse for det. 

De fleste har nok ikke problematikk med ustabil selvtillit som hovedårsak til å skrive anonymt. Men jeg tenker mange gjør det fordi de rett og slett ikke vil la det samle seg opp for mye "info" om dem. De vil kanskje ikke la seg kjenne igjen som en bestemt bruker/et bestemt nick. Ved å bruke fast nick "forplikter" en seg i større grad her inne fordi en ved å gjøre det lager et bilde ovenfor andre av hvordan og "hvem" en er. En får en mer fast rolle, en blir en figur som alle kjenner til. Både positivt og negativt ved det også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...